فروشگاه

پکیج های آموزشی

خرید دوره های آموزشی

پکیج آموزش تار-دوره مقدماتی

  • انتشار1402/06/11
پکیج آموزش تار-دوره مقدماتی

هنرجوی عزیز سلام. حتما مدت هاست که با شنیدن نوای دل انگیز و نغمه روح فزای ساز تار دلت لرزیده است. مطمئعنا بی دلیل و اتفاقی این ساز را برای یادگیری انتخاب نکرده ای. بلکه این کششی دو طرفه بوده که بین تو و ساز تار به وجود آمده است. گواه این حرف تبدیل شدن علاقه به خواهش در دل تو می باشد. این تمنای وصال قطعا سرچشمه ای غیر مادی داشته وگرنه در میان این همه ساز، چرا تار؟

اینجا وبسایت نت به نت است و شما در حال خواندن توضیحات پکیج دوره مقدماتی آموزش تار هستید. جا دارد در ابتدای سخن تبریک ویژه ای به تو برای حسن انتخابی که داشته ای بگوییم. تو سازی را انتخاب کرده ای که نغمه هایش ملکوتی است و هوای کویش عرفانی است. به خودت افتخار کن و با دلی پر امید و شاد پا به عرصه میدان بگذار.

 

آموزش تار در منزل

ما در این قسمت می خواهیم یک بسته آموزشی بسیار کارآمد به تو معرفی کنیم. وقتی می خواهی یک ساز را یاد بگیری، به دو روش اقدام می کنی. یا به صورت حضوری به کلاس های آموزشی می روی؛ یا روش آموزش مجازی را انتخاب می کنی. اینکه کدام روش کارآمد تر است، به دو عامل بر می گردد. 1- مصمم بودن هنرجو 2- مجرب بودن مدرس.

اگر هر دوی این فاکتورها مهیا باشد، هیچ فرقی بین این دو روش وجود نخواهد داشت. اگر در تصمیمی که گرفته ای جدیت داری و مصمم به یادگیری تار تا مراحل حرفه ای هستی؛ از بابت مجرب بودن مدرس خود خیالت راحت باشد. مدرس تو در آموزش تار، علی اقبال است که در ادامه مطلب او را معرفی خواهیم کرد.

و اما این بسته آموزشی کارآمد که از آن صحبت کردیم چیست؟ چه محتوایی دارد و تو را تا کجا خواهد برد؟ برای فهمیدن آن تا پایان این مطلب همراه من باشید.

 

 

آموزش ساده تار

 

پکیج مقدماتی آموزش تار طبق کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار

برای یادگیری هر سازی بایستی کار را از دوره مقدماتی شروع کرد. پکیج دوره مقدماتی آموزش تار هم دقیقا با این پیش فرض که هنرجو تا به حال دست به ساز نشده و هیچ آموزشی در این زمینه ندیده، تولید شده است.

این پکیج شامل دو بخش است:

1- دروس پیش نیاز آموزش تار

دروس پیش نیاز به مجموعه دروسی گفته می شود که ذهنیت هنرجو را پیش از آموزش عملی تار روشن می سازد. اصول اولیه و پایه ای مورد نیاز برای یادگرفتن تار را می آموزد. در وبسایت نت به نت، تعداد دروس پیش نیاز شامل پنج قسمت است که طی ویدیوهای آموزشی به مفاهیم نظری و عملی مورد نیاز هنرجو پرداخته می شود. مفاهیم نظری همچون شناخت اصطلاحات و مفاهیم اولیه موسیقی، علامت ها تغییر دهنده، کوک اصلی تار و... و مفاهیم عملی مثل نحوه در دست گرفتن ساز و اکول نوازنده، نحوه صحیح مضراب زدن و...

با مشاهده و یادگیری دروس پیش نیاز؛ شما رسما مهیای ورود به دوره مقدماتی آموزش تار می شوید.

 

در ویدیوی زیر بخش هایی از دروس پیش نیاز دوره مقدماتی آموزش تار را مشاهده فرمایید

 

 

2- دوره مقدماتی آموزش تار

در اینجا شما دیگر هنرجوی رسمی تار خواهید بود. دوره مقدماتی آموزش تار شامل 25 ویدیوی آموزشی است. استاد اقبال تمرینات و اتودهای کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار (کتاب اول هنرستان) که یکی از اصلی ترین منابع آموزشی سازهای تار و سه تار در سطح کشور است را به صورت قدم به قدم به شما آموزش می دهد. با یادگیری این اتودها شما نوازندگی با تار را در سطح مقدماتی یاد گرفته و آماده ورود به دوره متوسطه تار می شوید. علاوه بر نوازندگی، شما در این دوره پرده شناسی، نت خوانی، مفاهیم مهم تئوری موسیقی مثل کسر میزان، دیرند یا کشش نتها، کلید موسیقی، دستورات میزان، علائم تغییر دهنده و... را یاد خواهید گرفت.

البته در برخی از قسمتها، تمرینات ملودیک هم به میان می آید. این آهنگ ها به صورت مقدماتی و ساده شده در درس ها جا می گیرد تا کار با اتودهای بی روح برای هنرجو خسته کننده نشود. مثلا در درس هفتم، تمرین مربوطه در کتاب مربوط است به آموزش سرود ملک ایران؛ از ساخته های استاد وزیری. همچنین درس نهم این دوره هم آهنگی است به نام سرود نیکی از استاد وزیری. سرود تنبلی و سرود دانش پژووه نیز از همین استاد بزرگ علینقی وزیری را در درس 22 خواهید آموخت. درس شانزدهم هم ییک رنگ ساده و مبتدی و درس آخر یعنی درس 25 هم پیش درآمد مقدماتی ماهور از روح الله خالقی را یاد خواهید گرفت. تمرینات کااربردی زیادی نیز در این دروس توسط اساتید بزرگ ایران گردآوری شده است. مثلا در درس دهم، یک تمرین به نام مشق مضراب چپ و راست می باشد که بسیار برای مهارت مضراب زدن تام مفید است. یه عنوان یک تمرین تقویتی و سا حتی وارم آپ نیز از آن بارها و بارها استفاده کنید. در دروس میانی هم به طور کامل با پرده شناسی میان دسته، پرده شنایی بالا دسته و پرده شناسی پایین دسته کار خواهید کرد.

اصلی ترین ویژگی این پکیج، گویش روان و بسیار شیوای استاد اقبال است که هر هنرجو با هر سطح و سن و سالی به راحتی می تواند با آن ارتباط گرفته و رو به جلو حرکت کند.

 

در ویدیوی زیر بخش هایی از دروس اصلی دوره مقدماتی آموزش تار را مشاهده فرمایید

 

 

از ویژگی های مهم دیگر این پکیج می توان به کیفیت بالای صدا و تصویر، کامل بودن آموزش ها و همچنین قیمت به صرفه آن اشاره کرد.

خب پس برای شروع کار حتما بایستی کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار را تهیه کنید. این کتاب منبع بسیار معتبری است. اسامی بزرگانی چون موسی معروفی، نصرالله زرین پنجه و روح الله خالقی در تدوین این کتاب؛ نشان از سنگینی اعتبار آن دارد. این کتاب در همه کتابروشی های معتبر موجود است. همچنین با مراجعه به فروشگاه وبسایت نت به نت، یا کلیک بر روی لینک یا عکس زیر؛ می توانید به راحتی یک کلیک کتاب آموزشی خود را بخرید.

 

کتاب آموزش تار

 

خرید کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار

 

علی اقبال، مدرس با تجربه تار و سه تار

بیش از بیست سال تجربه نوازندگی و تدریس، رزومه قدرتمندی از علی اقبال ساخته است. اما بیش از این مورد؛ تجربه آموزشی ایشان در زمینه سه تار را می توان نقطه درخشان کارنامه او دانست. تا این لحظه که این متن را می خوانید، بیش از سه هزار هنرجو، نوازندگی با ساز سه تار را با آموزش های ایشان یادگرفته اند و هر روز بر این تعداد افزوده می شود. ایشان بعد از اینکه پکیج های کاملی در زمینه آموزش سه تار تولید کردند، آموزش تار را در در وبسایت نت به نت آغاز کردند. تا کنون دوره مقدماتی و دوره متوسطه آموزش تار در وبسایت نت به نت تکمیل شده و روز به روز بر تعداد هنرجویان این ساز افزوده می شود. استفاده از متد به روز و گویش ساده و آسان؛ باعث شده هنرجویان از اینکه او را برای یادگیری ساز تار انتخاب کرده اند، احساس رضایت کاملی داشته باشند. این حسن اعتماد و رضایت هنرجویان در پیامهای پر مهری که برای وبسایت نت به نت ارسال می کنند، کاملا مشهود و قابل توجه است.

 

شباهت های تار و سه تار:

تار و سه تار نقاط مشترک بسیار زیادی با هم دارند. تئوری موسیقی هر دو کاملا یکی است. یعنی فواصل نت ها، تعداد پرده ها، پوزیسیون های انگشت گذاری، کوک سیم ها و... کاملا با یک دیگر شباهت دارند. به طوری که از آموزش های یکی از آنها می توان برای دیگری نیز استفاده کرد. اما این کار را توصیه نمی کنیم. آن هم به دلیل معدود تفاوت های این دو ساز اصیل ایرانی است.

 

تفاوت های تار و سه تار:

با همه شباهت هایی که دارند، تفاوت این دو ساز را می توان از منظر فیزیکی، و حسی مورد بررسی قرار داد. تفاوت های بزرگی که باعث شده با اینکه از نظر تئوری، کاملا با هم برابر باشند؛ اما هر کدام یک ساز تخصصی جداگانه ای برای خود به حساب بیایند و شخصیت متفاوتی داشته باشند.

1- تفاوت های فیزیکی:

مهمترین ترین تفاوت تار و سه تار در ابعاد، فیزیک و حجم این دو ساز خلاصه می شود. سه تار یک ساز فوق سبک و ظریف است که هنگام در دست گرفتن آن هیچ وزنی احساس نمی شود. اما تار ساختار پیچیده تری دارد. دارای دو کاسه است که قطر جداره های آن بیش تر از کاسه سه تار است. روی دسته استخوان نصب می شود. سر پنجه بزرگتر است و دارای جعبه گوشی می باشد. همین تفاوت در ابعاد، موجب تعامل متفاوت نوازنده با این دو ساز می شود. در مورد تفاوت تعامل نوازنده با تار و سه تار می توان به مواد زیر اشاره نمود.

- تفاوت در مضراب زدن:

تار دسته عریض تری دارد و روی آن 6 سیم سوار است. حتما برای نواختن سیم ها باید از ابزار واسطه ای به نام مضراب یا زخمه استفاده کرد. دلیل دیگر استفاده از زخمه ویژگی کاسه ها می باشد که برای در آوردن صدایی پُر و فراگیر به وسیله ای فلزی همچون مضراب نیاز است. اما سه تار شدت صدای کمتری دارد. کاسه آن بسیار کوچکتر است. از این رو اصولا نواختن آن توسط ناخن انگشت های نوازنده و بی واسطه انجام می شود.

- تفاوت در استایل صحیح نوازنده (اکول):

مشخصا ابعاد متفاوت این دو ساز، تفاوت تعامل با آنها را در نوع اکول نیز در بر می گیرد. برای هر کدام، استایل نوازنده هنگام در دست گرفتن ساز بایستی متفاوت باشد.

 

2- تفاوت های حسی:

تار و سه تار از نظر حسی تفاوت های ویژه ای با هم دارند که مهمترین آنها در جنس و شدت صدا نمایان است. از نظر جنس، تار دارای صدایی محزون و فراگیر است. سه تار صدایی ظریف و شفاف دارد. از لحاظ شدت هم بلندی صدا یا نوانس نیز در این دو متفاوت است. به این معنا که شنونده صدای تار را بلند از سه تار می شنود.

همین دو عامل باعث می شود علی رغم تشارکات انکار ناپذیر، این دو ساز حال و هوایی متفاوت را برای نوازنده و شنونده تداعی کنند. پس ضروری است که آموزش هر کدام را از کانال تخصصی همان ساز پیگیری نمود.

 

آموزش تار مبتدی

 

صرفه اقتصادی این پکیج

تمام دروس دوره مقدماتی آموزش تار، به صورت تکی در دسترس هنرجویان قرار دارد. اما خرید بسته آموزشی آن در قالب پکیج از نظر اقتصادی بسیار با صرفه تر است. این دوره شامل 25 درس به جز دروس پیش نیاز است. پنج درس نخست برای احترام به هنرجو و دیدن نحوه آموزش های ما به صورت رایگان در سایت قرار گرفته است. برای 20 درس باقیمانده، در صورت خرید تکی هنرجو دو میلیون تومان پرداخت می کند. اما مبلغ این پکیج با داشتن همه دروس تنها 1 میلیون تومان می باشد. یعنی خرید پکیج شامل 50% درصد تخفیف می شود و هنرجویان می توانند به مبلغ 1000,000 تومان در هزینه ای خود صرفه ای جویی داشته باشند.

 

 

از همین امروز شروع کنید

این پکیج برای توست. از همین امروز می توانی به هنر مورد علاقه خود بپردازی. همه چیز کامل و در کیفیت بالا در اختیار تو قرار دارد. اگر تار هم ندارید، میتوانید در فروشگاه ما با خیال راحت یکی از تارهای استاندارد ما را خریداری کنید.

 

خرید تار در از فروشگاه نت به نت

 

شما هنجویان سرمایه های نت به نت هستید، از این رو برای خدمت رسانی مطلوب به شما از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

 

صحبت های علی اقبال در مورد این دوره آموزشی

در ویدیوی زیر، علی اقبال مدرس تار و سه تار وبسایت نت به نت در مورد رویکرد و اهداف این پکیج آموزشی نکاتی را با شما در میان می گذارد. مراحل آموزشی و همچنین نحوه کار با این دوره را شرح می دهد. حتما صحبت های ایشان را در خصوص معرفی این پکیج گوش کنید. 

 

 

سوالات متداول

دوره مقدماتی بر اساس کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار هنرستان است و توسط استاد اقبال تدریس می شود.
توصیه نمی شود. با اینکه تار و سه تار شباهت های زیادی در فواصل نت ها، تعداد پرده ها، پوزیسیون های انگشت گذاری، کوک سیم ها دارند، اما نحوه تعامل با این دو ساز مخصوصا در نحوه مضراب زدن کاملا متفاوت است.
این دوره شامل 25 درس است. اگر به اندازه کافی تمرین منظم داشته باشید، به مدت 5 ماه دوره مقدماتی را به پایان خواهید رساند و آماده ورود به دوره متوسطه خواهید شد.
در صورت علاقه داشتن به این ساز، از همان زمان کودکی یا از ده سالگی می توان به یادگیری پرداخت.

توجه !

برای دریافت کامل ویدیوهای آموزشی این پکیج ، ابتدا از طریق کادر زیر پکیج مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

دروس موجود در این پکیج آموزشی به صورت تک درس نیز در وب سایت وجود دارد که از طریق فهرست زیر قابل دسترس می باشد.

در صورت خرید این آموزش به صورت پکیج به جای خرید تک درس های آن ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما