فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ ترن قشنگ من- آموزش آهنگ سنتور

  • انتشار1401/04/01
آهنگ ترن قشنگ من- آموزش آهنگ سنتور

هنرجویان عزیز با آموزش رایگان یک آهنگ برای سنتور به نام ترن قشنگ من در خدمت شما هستیم. استاد مصطفی رسولیان مدرس سنتور این بار قطعه ای نوستالژی و خاطره انگیز با نام ترن قشنگ من، یک ملودی کودکانه از آهنگساز بزرگ کشورمان ثمین باغچه بان را به شما آموزش می دهد. ریتم یا ضرب آهنگ این درس دو چهارم است و نت آن در کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار برای کوک دستگاه شور تنظیم شده است.
 

آموزش سنتور در وب سایت نت به نت

 

ترن قشنگ من نام آهنگی در آلبوم رنگین کمون، یکی از شاهکارهای آهنگساز توانمند و تحصیل کرده کشورمان، زنده یاد ثمین باغچه بان می باشد. این آهنگ یادآور دوران کودکی اکثر ماست که با نوار کاست رنگارنگ و آهنگهای شاد داخل آن خیال پردازی های شیرینی داشتیم. وقتی صدای لوکوموتیو پخش میشد، دستهای خود را به کمر سایر بچه ها حلقه می کردیم و مثل قطار هو هو چی چی کنان اوقات را با شادی کودکانه خویش می گذراندیم.

آلبوم رنگین کمون در اواخر دهه پنجاه با آهنگسازی استاد باغجه بان و نوازندگی ارکستر سمفونیک رادیو وین ساخته شد و به یکی از آثار فاخر موسیقی چند صدایی بدل گردید. این آلبوم به قدری درخشان بود که قرار شد برای ثبت در یونسکو به عنوان اثری برای روز جهانی کودک ارسال شود که البته تحت تاثیر تحولات سیاسی اجتماعی آن سالها، این امر در زمره فراموشی قرار گرفت.

هنرجویان عزیز توجه داشته باشد، هرچند که یادگیری این آهنگ ساده به نظر می رسد، اما حداقل می بایست بیست جلسه از دوره مقدماتی آموزش سنتور را گذرانیده باشید. در حال حاضر پکیج جامع آموزش سنتور،حاوی کلیه دروس کتاب سنتور استاد فرامرز پایور، با تدریس استاد رسولیان، مدرس سنتور، بر روی وبسایت نت به نت قرار دارد و می توانید از آموزش های با کیفیت آن استفاده نمایید.

 

خرید آموزش دوره مقدماتی سنتور

 

در ابتدای این ویدیوی آموزشی استاد کمی در مورد مبحث کشش نت ها یا دیرند با شما گفتگو می کند و تفاوت ارزش زمانی نت های سیاه، چنگ و دولاچنگ را به صورت عملی بر روی ساز به شما نشان می دهد.

 

دانلود آهنگ ترن قشنگ من اثر ثمین باغچه بان

 

همانطور که گفتیم، نت این قطعه در کتاب شیوه سنتور نوازی کامکار قرار دارد. برای عزیزانی که به این کتاب دسترسی ندارند، لینک دانلود آن را در زیر قرار می دهیم.

 

دانلود نت این درس

 

در ویدیوی زیر آموزش رایگان این آهنگ را تماشا کنید:

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما