فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ رنگ دشتی اثر حبیب سماعی برای سنتور

  • انتشار1401/03/21
آموزش آهنگ رنگ دشتی اثر حبیب سماعی برای سنتور

سلامی دوباره به هنرجویان عزیز ساز سنتور در وب سایت نت به نت. شما را دعوت می کنیم به یادگیری یکی دیگر از شاهکارهای موسیقی دستگاهی ایران به نام رنگ دشتی، اثری بی بدیل از پدر سنتور نوازی معاصر ایران استاد حبیب سماعی. در این ویدیوی آموزشی، استاد رسولیان مدرس سنتور وبسایت نت به نت ابتدا به خوانش، بررسی و تحلیل نتهای این درس پرداخته و سپس آن را بروی ساز سنتور اجرا می نماید. آموزش رنگ دشتی حبیب سماعی برای سنتور به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

رنگ یکی از فرم های بسیار قدیمی و متریک موسیقی دستگاهی است. در اجرای یک دور کامل گروه نوازندگی، یک یا دو رنگ با مشارکت همه نوازنده های گروه اجرا می گردد تا برای مخاطب حال و هوایی تازه و برای گروه نوازندگان، انرژی مضاعف به همراه داشته باشد. قبل از تشکیل موسیقی دستگاهی، رنگ در طول تاریخ قدمت بسیاری داشته است و از این فرم شاد در مراسم های رقص و طرب و پایکوبی استفاده می شده است. ابداع رنگ برای موسیقی دستگاهی را به درویش خان نسبت می دهند. 

 

 

آموزش سنتور در وب سایت نت به نت

 

برای دستگاه شور و آواز زیبای دشتی رنگ ها و چهارمضراب های زیادی ساخته اند، رنگ دشتی استاد سماعی حال و هوای دیگری دارد. هر چند که آثار شنیداری زیادی از این استاد بزرگ بر جا نمانده است؛ اما ثبت آثار او در قالب نت، هنوز هم مورد استفاده موسیقی دان های امروزی قرار می گیرد که این امر، بزرگی این ردیف دان سرشناس کشورمان را نمایان می کند.

هنرجویان عزیز برای یادگیری این آهنگ حتما می بایست حداقل دوره مقدماتی آموزش سنتور را گذرانده باشند. کار کردن و یادگیری کتاب دستور سنتور استاد پایور، برای هر هنرجویی که میخواهد یادگیری این ساز را آغاز کند، امری بدیهی و لازم می باشد. در وبسایت نت به نت، پکیج جامع دوره مقدماتی سنتور با تدریس استاد رسولیان هم اینک در دسترس شماست و می توانید به راحتی این پکیج ارزشمند را از طریق لینک زیر تهیه نمایید.

 

مشاهده و خرید پکیج جامع دوره مقدماتی سنتور

 

نت رنگ دشتی برای سنتور در کتاب شیوه سنتور نوازی است. کسانی که دسترسی به این کتاب ندارند می توانند از طریق لینک زیر، نت را دانلود نمایند.

 

دانلود نت این درس

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما