فروشگاه

آموزش آهنگ برای سه تار

خرید دوره های آموزشی

آموزش آهنگ برای سه تار

این بخش جذاب ترین قسمت آموزش سه تار در وب سایت نت به نت برای هنرجویان است.این قسمت مجموعه ای غنی از آموزش آهنگ های خاطره انگیز و ماندگار ایرانی برای ساز سه تار است. یکی از اهداف هنرجویان در یادگیری سه تار، توانایی نواختن آهنگ با ساز سه تار است. هنرجو سختی تمرین ها و دروس اصلی آموزشی را تحمل می کند تا بتواند نوازندگی خود را برای دیگران به نمایش بگذارد.
این آهنگ ها شامل بهترین تصنیف ها، ترانه ها و آهنگ های محلی قدیمی و جدید می باشد که استاد علی اقبال با بیانی گویا و روان آموزش داده است. تعداد زیادی از آهنگ های این بخش رایگان است. دروس آموزش آهنگ برای سه تار را هم می توان به صورت تکی تهیه نمود، همچنین با مراجعه به پکیج های آموزشی سه تار، میتوان مجموعه ای از آنها را در قالب پکیج خریداری کرد.

توضیحات کامل

آموزش سه تار بدون نت

هیچ گاه نباید سازی را بدون نت یاد گرفت. اگر نت خوانی بلد نباشیم، نمی توانیم آهنگ ها را یاد بگیریم. نمی توانیم در گروه های موسیقی شرکت کنیم. نوازندگی ما بسیار محدود خواهد بود و هیچ گاه به سطح حرفه ای نمی رسیم. نت خوانی اساس و بنیان تئوری موسیقی است که بدون یادگیری آن همیشه لنگ خواهیم زد. درست مثل آن است که بدون دانستن قانون اساسی،  بخواهیم وکیل شویم. نشدنی است.

اما گاهی در روند آموزش سه تار، استاد تصمیم می گیرد بخش هایی را بدون نت با هنرجویان کار کند. مثلا آهنگی را به صورت شنیداری و بدون نت درس می دهد که هدف از این کار، تربیت شنوایی و تقویت گوش موسیقیایی هنرجوست.

وقتی هنرجو بدون نت بخواهد قطعه ای را بنوازد، مجبور می شود با اتکا به گوش خود، نت ها را شناسایی و روی ساز پیاده کند. به این صورت آموزش سه تار بدون نت می تواند منجر به شناخت الگوهای موسیقی، گام های مختالف و حفظ شدن دقیق صدای نت ها شود.

پس هر وقت عبارت آموزش سه تار بدون نت را شنیدید، باید بدانید منظور تربیت شنیداری است. اگر جایی وجود داشت که نوازندگی را به صورت بدون نت خواست آموزش دهد، از آنجا فرار کنید. سبک این نوع آموزش مال زمان مکتب خانه و یادگیری تجربی و غیر علمی مهارت ها بوده است.

در نت به نت علی اقبال چندین آهنگ معروف را به روش شنیداری یعنی بدون نت درس داده است. با استفاده از این آهنگ ها می توانید به تقویت گوش موسیقیایی خود بپردازید. همچنین این روش قدرت بداهه نوازی را نیز افزایش می دهد.

 

برای خرید سه تار و اطلاع از قیمت سه تار استاندارد اینجا را کلیک کنید.
 

نت سه تار آهنگ های معروف

مرحله پیدا کردن نت برای آهنگ هایی که دوست داریم با سه تار بنوازیم، کمی پیچیده و دشوار است. در واقع یک آهنگ می تواند برای سازهای مختلفی نت نویسی شود. این که pdf یا تصویر نت آهنگ مورد علاقه خود را به راحتی به دست آوریم، دغدغه بسیاری از ما نوازندگان است. اما در وبسایت نت به نت چنین دغدغه ای نخواهید داشت. بالغ بر صد قسمت آموزش آهنگ برای سه تار در این سایت تدریس شده که همگی به همراه نت هستند. شما با مراجعه به بخش آموزش آهنگ برای سه تار، می توانید به منبع عظیمی از آهنگ های معروف و جاودان به همراه نت سه تار آنها دسترسی داشته باشید.

 

آموزش سه تار به زبان ساده

مهمترین عامل اثر بخش بودن آموزش سه تار، انتقال مفاهیم به زبان ساده است. باید مدرس به گونه ای از تجربه خود استفاده کند که همه اقشار جامعه بتوانند از آموزش های او بهره ببرند. دوری از به کار بردن لحن تخصصی، کلمات و عبارات قلمبه و بد هضم و در عین حال انتقال همه آموزه ها با لحنی دوستانه و ساده؛ وظیفه ذاتی یک مدرس خوب است. علی اقبال از ابتدای تدریس خود این روش را انتخاب کرده است. تمام مطالب و دروس آموزشی بسیار گویا و روان به هنرجو تدریس می شود. ویدیوها خسته کننده نیستند و هنرجو می تواند با فراغ بال و بدون خستگی با آنها کار کند. مثلا در مورد آموزش آهنگ برای سه تار، علاوه بر به کار بردن لحن ساده، گاهی برای ایجاد تنوع به توصیف شعر آهنگ ها می پردازد. یا مثلا از زبان هنرجو بخش های مشکل یک قطعه را باز گویی کرده و نحوه رفع آن را بیان می کند. به همین علت، آموزش سه تار توسط استاد اقبال طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. حتی در کنار آموزش آهنگ، ویدیوهای رایگان جانبی از تجربیات هنرجویان به صورت حضوری و در کلاس تولید کرده است که طی آن، هنرجویان مجازی بتوانند مشکلات خود را راحت تر شناسایی کنند.

 

نت آهنگ های ساده برای سه تار

هنرجویان مبتدی با توجه به سطحی که در آن قرار دارند، قادر نخواهند بود از نت آهنگ های پیچیده و متناسب با سطوح حرفه ای استفاده کنند. اما به هر حال راه یادگیری آهنگ برای آن ها بسته نیست. بسیاری از آهنگ هایی که ما در نت به نت برای هنرجویان مهیا کرده ایم، برای هنرجویان مبتدی است. یعنی نت آنها ساده سازی شده و تکنیک های پیچیده و دشوار در آنها وجود ندارد.

 

 

پکیج طلایی مجموعه ای از آهنگ های جاودان ایرانی

تعداد 60 قطعه از آهنگ های معروف و ماندگار ایرانی برای ساز سه تار؛ به صورت پکیج در وبسایت نت به نت در دسترس علاقه مندان قرار دارد. خرید این پکیج از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. همواره هنرجویان می توانند با تهیه این پکیج آموزشی، تعداد 60 قطعه آموزش آهنگ را با مبلغی بسیار پایین تر نسبت به خرید تکی آنها در اختیار داشته باشند.

 

 

 

سوالات متداول

در روش شنیداری، همه چیز تجربی است. استاد یک آهنگ را بدون استفاده از نت قدم به قدم به هنر جو یاد می دهد و هنرجو میبایست با تکیه بر قدرت شنیداری خود، سرضرب ها و ملودی آهنگ را حفظ کند و بنوازد. اما روش مبتنی بر نت کاملا عملی است و بر اساس تئوری موسیقی و نت خوانی انجام می شود. اساس یا بستر آموزشی باید حتما بر اساس روش مبتنی بر نت باشد و مدرس مربوطه جهت تقویت گوش موسیقیایی، گاها یک آهنگ شنیداری را نیز با هنرجو کار کند.
حداقل باید دوره مقدماتی آموزش سه تار را پشت سر گذاشته باشید. اگر با وبسایت نت به نت کار می کنید، پس از گذراندن دستگاه ماهور و شور می توانید از آموزش آهنگ برای سه تار استفاده کنید.
بله. تار و سه تار از نظر ماهیت نوازندگی، فرقی با هم ندارند. پوزیسیون ها، تعداد پرده ها و کوک در هر دو یکسان است. به خاطر همین یادگیری آهنگ های این بخش برای تار نوازان نیز میسر است. البته باید توجه داشت تنها تفاوت این دو ساز، روش مضراب زدن است که هنرجویان تار بایستی این نکته را مد نظر قرار دهند.
یک آهنگ ماندگار توسط آهنگ سازی حرفه ای ساخته می شود. ریتم و ملودی قدرتمندی دارد و نت نویسی آن سرشار از تکنیک های غنی می باشد. یادگیری آهنگ نه تنها محکی برای ارزیابی مهارت هنرجوست، بلکه باعث می شود با حال و هوای ریتم و ملودی در ساخته های بزرگان موسیقی آشنا شود. آموزش آهنگ های ساخته شده توسط بزرگان موسیقی همواره جزئی از برنامه های مدرسین سه تار بوده است.
سبد خرید 0
تماس با ما