آخرین تخفیف بزرگ نت به نت فرصت را از دست ندهید
جستجو
آموزش صفر تا صد موسیقی

آموزش صفر تا صد موسیقی

هیچ هنر دیگری تا این حد به عمق لایه های مختلف اجتماعی نفوذ نکرده است. از کودکان گرفته تا افراد میانسال، در هر رنج سنی موسیقی را به چشم یک جزء جدا نشدنی از زندگی خود می دانند. هر کس بنا به علاقه و ذائقه سبکی از موسیقی را بیشتر گوش می کند.

1401/09/01
بداهه نوازی؛ سرریز هنر از عالم معنا

بداهه نوازی؛ سرریز هنر از عالم معنا

بداهه نوازی یعنی نوازنده بدون هیچ هدف قبلی و بدون آنکه مشخص کرده باشد، دست به ساز می برد و اجازه می دهد نت ها بر اساس حس او و توسط اندام حرکتی او به ملودی تبدیل شوند. اکثر اوقات این بداهه نوازی با هشیاری انجام می گیرد. اما گاها پیش می آید آنچه بر ساز می نشیند، فارغ از آن چیزی است که نوازنده قبلا تجربه کرده است.

1400/10/11
5 دلیل دلزدگی نوازندگان از ساز و راهکارهای رفع آن

5 دلیل دلزدگی نوازندگان از ساز و راهکارهای رفع آن

طی این مقاله قصد داریم با تحلیل روانشناختی نوازندگان، به بررسی علت های دلزدگی نوازنده در مقاطع مختلف از ساز خود بپردازیم. این دلزدگی ها گاه موقت و گاه دائمی است. با پرداختن به این موضوع پنج دلیل مهم را یافتیم و راهکارهای رفع آن را نیز جستجو کردیم که در این مقاله به شرح این دلایل و راهکارهای آن خواهیم پرداخت.

1400/09/23
هر آنچه در مورد گروه نوازی باید بدانیم

هر آنچه در مورد گروه نوازی باید بدانیم

در اصطلاح روانشناسی کار گروهی به نوعی همکاری میان اعضای مجموعه ای از افراد اطلاق می شود که با مهارت های مکمل برای رسیدن به یک هدف واحد با یکدیگر تعامل مثبت برقرار می کنند. در کار گروهی فعالیت هیچ عضوی از تیم نسبت به دیگری در اولویت قرار نمی گیرد و عملکرد تک تک اعضاء به شکلی پیوسته، روی حفظ ساختار گروه و تأمین هدف نهایی متمرکز است.

1400/07/23
اهمیت تمرین پیوسته برای نوازندگان

اهمیت تمرین پیوسته برای نوازندگان

یادگیری هر فنِ نو نیاز به ممارست دارد. در هیچ‌یک از کتاب‌های آموزشی و انگیزشی کتابی پیدا نمی‌کنید که در آن ردّی از واژه‌ی تمرین یافت نشود. "تمرین" یار جدایی‌ناپذیر واژه‌ی "یادگیری"ست. تمرین راز یادگیریست؛ رمز رشد است؛ از همان بدو تولد! زمانی‌ که کودک محیط را نمی‌فهمد

1400/07/14
رفتار صحیح نوازنده در شبکه های اجتماعی

رفتار صحیح نوازنده در شبکه های اجتماعی

تمام انسانهای روی زمین، در سرتاسر عمر خود در تلاش هستند تا مهارت ها و توانایی هایشان دیده شود. مورد برسسی و تحلیل قرار گیرد و انسانهای دیگر نقص و کمالشان را ورانداز کنند. هدف ما در این مقاله، اینست که با ذکر نکاتی، نوازندگان و هنرجویان عزیز را با رفتار صحیح در شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

1400/02/01
آشنایی کامل با تیونر و کاربرد آن در نوازندگی

آشنایی کامل با تیونر و کاربرد آن در نوازندگی

یکی از اصلی ترین چالش هایی که هنرجویان عرصه نوازندگی موسیقی به ویژه در آغاز یادگیری مهارت های نوازندگی با آن مواجه هستند، کوک نمودن سازهایشان می باشد و در بیشتر موارد به خاطر کوک ناموزون در انجام تمرین هایشان دچار مشکل میشوند. اما با اختراع دستگاهی موسوم به تیونر این چالش برطرف شده است.

1398/12/19
آشنایی کامل با مترونوم

آشنایی کامل با مترونوم

مترونوم یکی از عوامل مهم در موسیقی نگهداشتن ریتم ثابت و منظم یک قطعه از موسیقی می باشد. مترونوم می تواند به تقویت ریتم شناسی در نوازنده کمک کند و نوازنده می تواند ریتم های خیلی کند تا سریع را اجرا کند. استفاده از مترونوم بعد از مدتی می تواند نوازنده را به این قابلیت برساند که کلیه ریتم ها را با هر سرعتی که دارند اجرا کند.

1398/12/15
نکاتی در مورد نگهداری و مراقبت از ساز

نکاتی در مورد نگهداری و مراقبت از ساز

دیده شده بسیاری از دوستان مراقبت های لازم را از خود به عمل نمی آورند و پس از مدتی که شامل چند ماه یا چند سال می شود (بسته به کیفیت ساز)، پیام می دهند که چرا سازمان مشکل دار شده؟ ما نه ضربه ای به آن زده ایم نه با آن بد رفتاری کرده ایم. در اینجا با ذکر یک مثال پاسخ این عزیزان را می دهیم

1398/12/05
ساز ناکوک سمی مهلک برای نوازندگی!

ساز ناکوک سمی مهلک برای نوازندگی!

من ساز ناکوک را به اتوموبیلی تشبیه میکنم که قرار است حرکت کند، ولی نه آینه آن تنظیم است نه باد لاستیک ها. چراغهای آن نیز خراب است. به نظرتان برای چنین ماشینی چه اتفاقی می افتد؟

1398/11/22
هنگام تمرین لطفاً سمج باشید

هنگام تمرین لطفاً سمج باشید

این پست میخواهم از یک راز برایتان صحبت کنم. رازی که اگر به آن عمل کنید بدون شک شگفت زده می شوید و نوازندگی شما دگرگون خواهد شد. صحبت من راجع به سماجت است. بله، سماجت!

1398/11/20
ده نکته کاربردی برای تمرین نوازندگان

ده نکته کاربردی برای تمرین نوازندگان

با بررسی  و تجزیه تحلیل مشکلات هنرجویان و اشتراک تجربیات خود،به ده  مورد کاربردی رسیدیم که با رعایت آن در تمرینات،خواهید توانست به مطلوب خود در نوازندگی برسید.موارد در کنار سادگی، به صورت شگرفی بر سطح کیفی نوازندگی شما تاثیر گذار خواهد بود.

1398/11/15
حرف هایی شنیدنی برای نوازندگان

حرف هایی شنیدنی برای نوازندگان

همه ما فعالیت هایی داریم که برای خودمان عادی میشود ولی همان فعالیت عادی، آرزوی خیلی هاست. مثلا چندی پیش دخترخاله ام "نرگس" چیزی گفت که مرا به فکر برد: «خوشا به حال شماها که میتوانید یک سازی را بنوازید. آرزوی من انس و الفت و نواختن با یک ساز است.»

1398/10/24
چگونه بر بی حوصلگی های پیش از تمرین غلبه کنیم ؟

چگونه بر بی حوصلگی های پیش از تمرین غلبه کنیم ؟

گاهی اوقات پیش آمده که هیچ انگیزه ای برای تمرین کردن ندارید و دست و دلتان به ساز نمی رود. وقتی یاد تمرین های انجام نداده می افتید، دچار یک بیقراری می شوید که  برایتان عذاب آور است. راهکارش چیست ؟ با توجه به مطالعاتی که انجام دادم، راهکار نجات از این بیقراری دو فاکتور مهم است.

1398/09/24
برای خودتان آلبوم موسیقی شخصی بسازید

برای خودتان آلبوم موسیقی شخصی بسازید

اگر نوازنده و یا خواننده هستید و قصد دارید کار موسیقی را به طور جدی دنبال کنید و آینده ای خوب در این زمینه برای خود رقم بزنید، این مقاله را تا آخر بخوانید و ویدئوی مربوط به آن را که در انتها قرار دارد حتماً مشاهده کنید. در ابتدا توضیحات مختصری پیرامون تشکیل آلبوم موسیقی می دهیم، سپس به شما یاد می دهیم چگونه برای خودتان یک آلبوم موسیقی بسازید.

1398/09/23
آدرس اینستاگرام آدرس تلگرام آدرس لینکد این