فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

تاثیر موسیقی بر جسم و روان

  • انتشار1400/07/19
  • بازدید
تاثیر موسیقی بر جسم و روان

 

می توان گفت که موسیقی هدفمند، قدمتی به درازای تاریخ انسان خردمند دارد. عنصر موسیقی در همه جا بوده است. از خلقت بوده و تا ابد هم خواهد بود. صدای هارمونیک طبیعت مثل شر شر آب و غرش آبشار و هر صدایی که در طبیعت میشنویم، حتی گردش اجرام آسمانی، به گونه ای نوای موسیقی را از دل امواج و اصوات بیرون می کشد و نغمه پردازی می کند. اما موسیقی هدفمند را انسان اختراع کرد. موسیقی قبل از انسان خردمند، یا اصوات جاری طبیعت هستند، یا در غرایز حیوانات نهادینه شده اند. بلبل خوش الحان که اینگونه چهچهه دلربا می کشد، هدفش موسیقی نیست. هدفش جذب جنس مخالف است، صرفا در راستای غریزه. پس طبیعت و حیات منهای انسان، استفاده آگاهانه ای از موسیقی نکرده و نمیکند.

این انسان بود که موسیقی را هم مثل انبوهی از عناصر این جهان، به میل خود تغییر داد و بنا به الگوهای نیازمندی خود آن را به کار گرفت. استفاده از موسیقی برای درمان و سلامت روحی و جسمی، یکی از هزاران شاخه استفاده از آن می باشد. صاحب رستوران می داند که موزیک اشتها آور تاثیر بیشتری بر فروشش می گذارد. روانشناس می داند موزیک آرامبخش برای کسی که از استرس رنج میبرد خاصیت درمانی دارد. انسان عادی خود به سلیقه خود می داند در کدام شرایط، چه سبک و نوعی از موسیقی را گوش کند تا به حالات روحی بهتری برسد. موسیقی حتی بر جسم نیز تاثیر می گذارد. هنگام ورزش اگر موسیقی غمگین پخش کنید، راندمان شما بین ۴۰ تا ۷۰ در صد کاهش می یابد. قبل از انجام یک پروژه ای حساس که احتیاج به انرژی و اعتماد به نفس مضاعف دارید، موسیقی انرژی بخش به کار می آید. قبل از مبارزه، موسیقی خشن فرد را تهییج می کند برای سرسخت تر شدن در آن رقابت. آری، بشر با اتکا به تجربه اندوزی و علم خود توانسته موسیقی را در مسیر بهینه شدن سطح زندگی خود به کار گیرد و هدفمند نماید.

 

هارمونی طبیعت، الهام بخش موسیقی

 

موضوع پادکست امروز، تاثیراتی است که موسیقی بر وجوه مختلف زندگی انسان می گذارد. تاثیرات جسمی و روحی این هنر شگفت انگیز، به قدری وسیع است که بشر را ناگزیر به کشف اسرار و رموز آن نموده، تا به وسیله آن بتواند به بهبود زندگی مادی و معنوی خود بپردازد. این پادکست ۳۳ دقیقه ای وبسایت نت به نت، توسط فائزه کریمی و رضا طریحی گردآوری و اجرا گردیده است. امیدواریم از شنیدن آن لذت ببرید.

 

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما