فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

خلاصه ای از تاریخچه و ماهیت موسیقی پاپ

  • انتشار1400/05/24
  • بازدید
خلاصه ای از تاریخچه و ماهیت موسیقی پاپ

 

لغت پاپ برگرفته از کلمه پاپیولار به معنای محبوب، عامه پسند، مردمی و... می باشد. این واژه نوعی سبک در موسیقی است و گسترده ترین طیف مربوط به تهیه و تولید موسیقی را در بر می گیرد. اساس و بنیان موسیقی پاپ ریتم و ملودی راحت و روان و قابل درک برای عموم جامعه می باشد و ویژگی آن به گونه ایست که توجه عامه مردم را به خود جلب می نماید. برای این ادعا می توان به فروش بیشتر آلبوم های موسیقی های پاپ نسبت به سایر سبک های موسیقی اشاره نمود. به عنوان مثال رکورد دار فروش یک آلبوم موسیقی که در رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است، آلبوم تریلر از پادشاه موسیقی پاپ جهان مایکل جکسون می باشد.

در کشور ما نیز این سبک موسیقی بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده و بسیاری از هنرمندان که حتی در زمینه موسیقی تخصصی نیز کار می کنند، برای بیشتر شنیده شدن و جذب مخاطب به این حوزه ورود کرده و آلبوم هایی ساخته اند.

از بزرگان موسیقی پاپ که در خارج از کشور فعالیت دارند سیاوش قمیشی نمونه بارزی است که ترانه های او سالهاست جزء پلی لیست موزیک هر ایرانی جای گرفته است. در داخل کشور نیز می توان از هنرمندانی همچون محسن چاوشی، محسن یگانه، رضا صادقی، احسان خواجه امیری و... نام برد. با توجه امکانات گسترده ای که فضای مجازی در اختیار کاربران برای نشر آثار خود قرار داده، شاهد گسترش روز افزون تعداد خوانندگان و نوازندگان در این عرصه هستیم.

 

موسیقی و آرامش

 

بررسی موسیقی پاپ از لحاظ تجاری نیز حائز اهمیت است. طبق قانون عرضه و تقاضا، تهیه کنندگان و اسپانسرهای موسیقی به این سبک تمایل بیشتری نشان می دهند، چرا که طبیعتا به خاطر خیل عظیم هواداران کار کردن بر روی این سبک سودآوری بسیار بیشتری نسبت به سایر سبک ها دارد.

در این پادکست خلاصه ای جامع و مفید در مورد تاریخچه و ماهیت موسیقی سبک پاپ ارائه شده که توسط همکاران ما در وبسایت نت به نت، خانم ها فائزه کریمی و رقیه خوش خواهش تهیه و اجرا گردیده است.

 

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما