آخرین تخفیف بزرگ نت به نت فرصت را از دست ندهید
جستجو
چرا باید تئوری موسیقی بیاموزیم ؟

چرا باید تئوری موسیقی بیاموزیم ؟

در عرصه یادگیری موسیقی ، پرسشهای بسیاری در ضرورت آموزش تئوری موسیقی وجود دارد ؟ چرا باید تئوری موسیقی بیاموزیم ؟ آیا تئوری موسیقی مهمترین بخش نوازندگی و سازندگی موسیقی است ؟ نقش یادگیری تئوری موسیقی بر کیفیت آثار موسیقیایی چیست ؟

1399/02/23
هفت واژه تئوری موسیقی که باید شناخت

هفت واژه تئوری موسیقی که باید شناخت

در این مقاله به معرفی هفت واژه کاربردی در زمینه تئوری موسیقی می پردازیم. این هفت واژه شالوده اصلی تئوری موسیقی را تشکیل می دهند. قبل از هر چیز، می بایست با این واژه ها آشنا شد چرا که ماهیت موسیقی بر آن استوار است. نت، میزان، گام، اکتاو، فاصله، تمپو و آکورد.

1399/11/21
آموزش خطوط اتحاد و اتصال در موسیقی

آموزش خطوط اتحاد و اتصال در موسیقی

این مقاله میخواهیم با زبانی ساده، دو اصطلاح کاربردی دیگر در تئوری موسیقی را برای شما شرح دهیم. خط اتحاد و خط اتصال، که توسطی کمانی در زیر یا بر روی دو یا چند نت قرار گرفته و یک سری تغییراتی را ایجاد می کند که به تفکیک، آنها را در ادامه مقاله شرح می دهیم.

1401/02/10
چگونه مهارت نت‌خوانی خود را تقویت کنیم

چگونه مهارت نت‌خوانی خود را تقویت کنیم

نت‌خوانی به مفهوم نواختن یا زمزمه‌ی نت‌های موسیقی با تمام جزئیات ریتم و آهنگ بدون پیش ادراک شنیداریِ متن مکتوب آن ‌است به گونه‌ای که فرد بتواند خود را با یک گروه هم‌نوازی در اجرای همان نت‌ها تطبیق دهد. تسلط بر این مهارت علاوه بر سهولت هماهنگی با اعضای یک گروه هم‌نوازی، در تسریع روند یادگیری موسیقی و تشخیص و رعایت بافت آن زیر کمک می‌کند

1400/08/06
مفهوم هارمونی در موسیقی

مفهوم هارمونی در موسیقی

در موسیقی، هارمونی فرایندی ست که در آن انواع صدا در یک مقطع زمانی واحد ایجاد و در هماهنگی با یکدیگر شنیده و تحلیل می شوند. این اصوات می توانند به  صورت همزمان با اجرای نت های متفاوت از نظر رنگ  صدا، وسعت صوتی و سطوح فرکانسی توسط یک تک ساز شکل بگیرند و یا به وسیله ی چندین ساز مختلف به  صورت هماهنگ با یکدیگر نواخته شده و تشکیل یک موسیقی با یک یا چند آکورد موزون بدهند.

1400/07/29
مفهوم سلفژ و کاربرد آن در موسیقی چیست؟

مفهوم سلفژ و کاربرد آن در موسیقی چیست؟

سلفژ (Solfège) یک مفهوم موسیقیایی ـ ادراکی با ریشه‌ی فرانسوی، به معنای سرایش است و بیان کننده‌ی شیوه‌ی خوانش آوایی مجموعه‌ای پی‌در‌پی از نت‌های نوشتاری‌ست که با صدای حنجره در گام‌های مختلف ادا می‌شود. به الفبای سلفژ، سیلاب‌سلو یا سولافاسیلاب می‌گویند.

1400/07/20
مفهوم کشش نتها یا دیرند در موسیقی چیست؟

مفهوم کشش نتها یا دیرند در موسیقی چیست؟

در این مقاله مفاهیمی همچون کشش نت ها یا دیرند، کسر میزان و ارزش زمانی نت ها را مورد بررسی قرار می دهیم. مدت زمانی که یک نت به صدا در می آید را کشش آن نت می گویند. پس کشش نتها به طول صدای یک نت بستگی دارد. کسر میزان یا میزان نما در ابتدای خطوط حامل گنجانده می شود.

1399/11/28
آشنایی با انواع کلید و نقش آنها در موسیقی

آشنایی با انواع کلید و نقش آنها در موسیقی

هر مشق و تمرینی که به زبان خط نت موسیقی نگارش شده باشد، در ابتدای خود نشانه ای دارد که آنها را با نام کلیدهای موسیقی می شناسیم. در این مقاله قصد داریم به تعریف و بیان نقش کلیدها در تئوری موسیقی بپردازیم. کلید در تئوری موسیقی به نشانه هایی برای تعیین محدوده آوایی نتها اطلاق می گردد. برای درک بهتر آنرا با ذکر مثال مورد بررسی قرار می دهیم.

1399/10/23
مفهوم فاصله در تئوری موسیقی چیست

مفهوم فاصله در تئوری موسیقی چیست

به زبان ساده، مسافت خطی بین دو نت را فاصله می گویند. یعنی حد واصل بین یک نت با یک نت دیگر (که میتواند زیرتر و یا بم تر باشد)، در تئوری موسیقی "فواصل موسیقی" نام دارد. این فاصله می تواند یک گپ باشد (مثل فاصله بین نت های "دو" و "ر")، یا می تواند عدد بیشتری باشد (مثل فاصله بین "دو" و "فا" که سه گپ می باشد).

1399/04/25
مشخصه های صوت از نظر موسیقایی

مشخصه های صوت از نظر موسیقایی

تئوری موسیقی به نظریه هایی که در مورد قواعد و اصطلاحات موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد گفته می شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با تئوری موسیقی آشنا کنیم و اطلاعاتی را در این باره با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در ادامه با ما همراه باشید.

1399/03/07
آشنایی با تاکید و وزن در موسیقی

آشنایی با تاکید و وزن در موسیقی

تئوری موسیقی در واقع مانند اطلاعات پایه و اساسی ای است که هر نوازنده ای برای آن که بتواند بهتر و حرفه ای تر بنوازد لازم است در مورد آن ها آگاهی داشته باشد. یک نوازنده موسیقی باید تعریف اصطلاحاتی همچون میزان، وزن، تاکید و معنی ریتم در موسیقی را بداند.

1399/03/06
آشنایی با علائم  تغییر دهنده در موسیقی

آشنایی با علائم تغییر دهنده در موسیقی

 این درس از تئوری موسیقی را اختصاص دادیم به علائم تغییر دهنده در موسیقی . همانطور که از نامش پیداست هرگاه این علائم چه در ابتدای خطوط حامل و چه در کنار نُتی قرار بگیرد صدای آن نت را تغییر میدهد.

1397/11/13
چرا باید تئوری موسیقی یاد بگیریم؟

چرا باید تئوری موسیقی یاد بگیریم؟

چرا باید تئوری موسیقی یاد بگیریم؟ من یه توصیف براتون از تئوری موسیقی میکنم . تصور کنید قصد سفر به یک شهری رو دارید..........

1397/05/10
آشنایی اولیه با نت های موسیقی و دایره نت ها

آشنایی اولیه با نت های موسیقی و دایره نت ها

اولین قدم در یادگیری تئوری موسیقی، آشنایی با کوچک ترین واحد تشکیل دهنده موسیقی یعنی نت می‌باشد و به تبع آن هر آنچه که با این جزء در ارتباط است، می‌بایست مورد بررسی و تفحص قرار بگیرد. مفاهیم اولیه ای همچون خطوط حامل، کلیدهای موسیقی، اصطلاحاتی همچون زیر و بم و غیره. در این مقاله قصد داریم به این مفاهیم مقدماتی در بستر تئوری موسیقی بپردازیم. با ما همراه باشید.

1397/05/10
نماد نت به نت

مفاهیم اولیه موسیقی

برای خرید پکیج جامع و ارزشمند آموزش تئوری موسیقی به تدریس خانم مینا صابری روی لینک زیر کلیک کنید:


آموزش تئوری موسیقی در وب سایت نت به نت

آدرس اینستاگرام آدرس تلگرام آدرس لینکد این