آخرین تخفیف بزرگ نت به نت فرصت را از دست ندهید
جستجو
آشنایی با ساز نی

آشنایی با ساز نی

ساز نی، سازی آشنا برای خیلی از ما می باشد. این ساز قدیمی در دسته ی سازهای بادی قرار می گیرد و معمولا در همه ی مناطق کشورمان نواخته می شود. این ساز جزء سازهای بی زبانه می باشد که در آن هوا از راه نفس نوازنده به داخل ساز فرستاده می شود و بخش اعظم هوا از راه اولین سوراخ باز خارج می شود.

1399/02/16
آشنایی با ساز تنبور

آشنایی با ساز تنبور

تنبور یک ساز ایرانی با تاریخچه ای کهن و با قدمتی ۶۰۰۰ ساله می باشد که می گویند اکثر سازهای زهی (سیمی) امروزی از آن الگو برداری شده است. از این ساز به عنوان ساز عرفانی یاد می کنند. نواختن آن برخلاف اکثر سازهای زخمه ای، بدون استفاده از مضراب است و مستقیما با انگشتان نوازنده در ارتباط است.

1399/02/08
آشنایی با ساز سه تار

آشنایی با ساز سه تار

سه تار نوازی که امروزه در موسیقی دستگاهی کشورمان بسیار رواج پیدا کرده است، از جمله سازهای ملی ماست و می توان آن را جزئی از خانواده ی تنبور دانست. ولی با توجه به شیوه ی نواختن این ساز و تکنیک های به کار رفته در سه تا می توان آن را در دسته ی تار نیز قرار داد.

1399/01/24
آشنایی با ساز عود

آشنایی با ساز عود

ساز عود در موسیقی قدیم ایران از رایج ترین سازها بوده و خاستگاه آن نیز ایران است. حتی می توان از آن به عنوان یک سمبل تاریخی موسیقی در ایران یاد کرد. البته امروزه عود نوازی نقش کمرنگی در موسیقی کشور ما دارد چرا که حدود دویست تا سیصد سال به فراموشی سپرده شده بود. درحالی که عرب ها و همچنین ترک ها به خوبی با این ساز کار می کردند.

1399/01/18
آشنایی با ساز تار

آشنایی با ساز تار

در این مقاله نسبتاً جامع، ساز تار را به طور کامل به شما معرفی و همچنین تاریخچه این ساز و ساختمان آن را برای شما شرح میدهیم. در ابتدا به بررسی شخصیت این ساز به لحاظ احساسی و هنری میپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1399/01/11
آشنایی با ساز کمانچه

آشنایی با ساز کمانچه

ساز کمانچه، از جمله سازهایی است که در موسیقی ایرانی طرفداران بسیاری دارد و در سطح جهانی نیز مطرح است و نواخته می‌شود. در این میان برای نواختن این ساز، آشنایی کلی با ساختار آن، اساتید برجسته کمانچه‌نوازی، کوک این ساز و مسائلی از این قبیل بسیار مهم است که در این نوشتار با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

1399/01/05
آشنایی با ساز دف

آشنایی با ساز دف

دف یکی از جذاب ترین سازهای کوبه ای در موسیقی معرفی شده است که در میان ایرانیان بسیار محبوب و پرطرفدار است. در واقع این ساز شبیه به سازهایی نظیر دایره زنگی است. با این تفاوت که اندکی بزرگ تر و صدای آن بم تر است. این آلت از حلقه ای چوبی ساخته شده که پوستی نازک بر روی آن کشیده شده است.

1398/12/28
آشنایی با ساز تنبک

آشنایی با ساز تنبک

تنبک مهم ترین ساز کوبه ای پوستی ایرانی است که دارای قدمت زیادی در بین سازها می باشد. سابقه تاریخی آن را حتی به پیش از اسلام می دانند. تا همین چند دهه گذشته تکنیک خاصی در تنبک نوازی مطرح نبوده و بیشتر برای طراحی ریتم و ضرب گیری استفاده می شده

1398/12/25
آشنایی با ساز سنتور و نحوه یادگیری آن

آشنایی با ساز سنتور و نحوه یادگیری آن

برای آشنایی با ساز سنتور بهتر است ابتدا درباره شکل گیری و اختراع این ساز زهی صحبت کنیم. سنتور یکی از سازهای زهی است که از چوب تهیه شده و ریشه ای کاملاً ایرانی دارد. این ساز طبق شواهد و اسناد تاریخی توسط ابونصر فارابی ساخته شده است.

1398/12/20
آدرس اینستاگرام آدرس تلگرام آدرس لینکد این