آخرین تخفیف بزرگ نت به نت فرصت را از دست ندهید
جستجو
زندگی نامه استاد ناصر چشم‌ آذر

زندگی نامه استاد ناصر چشم‌ آذر

ناصر چشم آذر، کارکشته در خلق، تنظیم و اجرای موسیقی به تاریخ دهم دیماه ۱۳۲۹ ه.ش در شهر اردبیل و در خانواده ای هنری بپا به عرصه وجود نهاد.از آثار ناصر چشم آذر میتوان به برقص، شکوفه های ایران، خواهران غریب و ..همچنین در زمینه سریال تلویزیونی، سریالهای قصه های مجید .و..اشاره کرد.

1400/11/25
زندگی نامه استاداسماعیل ادیب خوانساری

زندگی نامه استاداسماعیل ادیب خوانساری

اسماعیل نکیسا که بعدها به ادیب خوانساری تغییر نام داد، از پیشکسوتان آواز معاصر ایران و از اولین خوانندگانی بود که همزمان با آغاز فعالیت رادیو ملی ایران به سال ۱۳۱۹ در آن مشغول به کار شد.

1400/11/03
زندگی نامه استاد ایرج خواجه امیری (حسین خواجه امیری)

زندگی نامه استاد ایرج خواجه امیری (حسین خواجه امیری)

ایرج، خواننده مردمی که شهرت و محبوبت را در دوران مختلف سالهای زندگی نه تنها بین مردم و هوادارانش، بلکه در بین تمام بزرگان موسیقی این کشور هنر پرور داشته و دارد. او هنوز هم محبوب دلهاست. او را پلهوان آواز ایران لقب داده اند.

1400/10/03
زندگی نامه استاد رضا محجوبی

زندگی نامه استاد رضا محجوبی

استاد رضا محجوبی (متولد 1277 در تهران) نوازنده سرشناس و بزرگ ساز ویولن بود. اولین حامیان موسیقی رضا، خانواده هنر پرورش بودند. پدرش عباسعلی ناظر، نی می نواخت و مادرش فخرالسادات پیانو. او برادر بزرگتری داشت که نام و آوازه اش در آسمان موسیقی ایران پر فروغ است.

1400/09/14
زندگی نامه استاد جلال‌الدین تاج اصفهانی

زندگی نامه استاد جلال‌الدین تاج اصفهانی

جلال‌الدین تاج اصفهانی، یکی از خوانندگان نامی ایران معاصر بود که به سال ۱۲۸۲ خورشیدی در اصفهان، مهد هنر و موسیقی ایران، زاده شد. پدرش شیخ اسماعیل از اهالی هنر و آشنا با گوشه‌ها و ردیف‌های آوازی در انواع دستگاه موسیقی سنتی بود و از آن‌ جهت که بر منبر وعظ نیز با صدایی گرم و گیرا می‌خواند به تاج الواعظین شهرت داشت.

1400/08/08
زندگی نامه استاد اسدالله ملک

زندگی نامه استاد اسدالله ملک

اسدالله ملک، زاده ۱۴ مردادماه سال۱۳۲۰، در محله دروازه دولت تهران و در خانواده ای اصالتا گیلک به دنیا آمد. پدرش نجاری چیره دست و دو برادرش حسین و عبدالله به ترتیب نوازنده سنتور و تنبک بودند.

1400/07/11
زندگی نامه استاد پرویز یاحقی

زندگی نامه استاد پرویز یاحقی

استاد پرویز صدیقی پارسی معروف به پرویز یاحقی، از پیشکسوتان ویولون‌نواز موسیقی سنتی ایران‌زمین، در آخرین روز از تابستان سال ۱۳۱۵ ه.ش. در یکی از محلات قدیمی تهران به‌نام خانقاه و در خانواده‌ای سرشناس و هنرپرور چشم به عالم گشود. پدر پرویز، از کارمندان عالی رتبه‌ی وزارت امور خارجه‌ی وقت بود و بر خلاف دیگر اعضای خانواده مخالف سرسخت گرایش پسر به موسیقی.

1400/06/26
زندگی نامه استاد امین الله رشیدی

زندگی نامه استاد امین الله رشیدی

امین الله رشیدی، یکی از خوانندگان خوش ذوق، زنده دل، خوش پوش و بسیار دوست داشتنی کشورمان ایران می باشد. ایشان با نوآوری در تلفیق موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی مدرن، سبکی از ترانه سازی را خلق کرد که مهر و موم به نام خود ایشان می باشد. استاد رشیدی علاوه بر خوانندگی، آهنگسازی هم می کرد، همچنین طبع شاعری نیز داشت

1400/06/02
زندگی نامه غلامحسین بیگجه خانی

زندگی نامه غلامحسین بیگجه خانی

استاد غلامحسین بیگجه خانی تار نواز بزرگ کشورمان، از آن دسته نوازندگانی است که در تاریخ موسیقی کشور و در قید حیات خویش، آنطور که شایسته مهارت و خلاقیت او بود نمود گسترده ای نیافت. در این مقاله قصد داریم زندگی نامه ایشان را مروری کرده و از فراز و نشیب های عمر او سخن گوییم.

1400/01/31
زندگی نامه استاد علی تجویدی

زندگی نامه استاد علی تجویدی

از پر کارترین موزیسین های معاصر ایران بود. بسیاری از آهنگ ها و ترانه هایی که با آنها حس ناب گردش خطرات را تجربه می کنیم، ساخته اوست. طیف بسیار وسیعی از خواننده های پیش از انقلاب، با آهنگسازی های او به شهرت رسیدند و به راستی نقش پررنگی را در بروزندگی کنونی موسیقی اصیل ایرانی بر عهده داشت. او کسی نیست جز استاد علی تجویدی.

1399/11/15
زندگی نامه استاد نصرالله زرین پنجه

زندگی نامه استاد نصرالله زرین پنجه

نصرالله زرین پنجه، آهنگساز و نوازنده نامدار ساز تار در سال ۱۲۸۵ ه.ق در تهران متولد شد.تنها ۱۳ سال داشت که نزد ربیع خان ، برادر درویش خان بزرگ به آموختن مقدمات و اصول نوازندگی ساز تار پرداخت.به جز ساز تار، در نواختن سازهای سه تار، بربط و ترومپت نیز مهارت داشت.

1399/08/09
زندگی نامه استاد حسین تهرانی

زندگی نامه استاد حسین تهرانی

حسین تهرانی نوازنده برجسته ساز تنبک در سال ۱۲۹۰ در تهران چشم به جهان گشود. در آن زمان چیزی به نام خط نت برای تنبک تعریف نشده بود و او نخستین کسی بود که نت نگاری برای تنبک را وارد موسیقی نمود. پس بی سبب نیست که حسین تهرانی را طلایه دار تنبک نوازی امروزی می نامند.

1399/07/21
زندگی نامه نورعلی برومند

زندگی نامه نورعلی برومند

در تاریخ معاصر موسیقی ایران، دو تن نقش کلیدی و بسیار حساسی را در انتقال اصولی و صحیح شیوه های موسیقی سنتی ایران به نسلهای بعدی داشته اند؛ استاد نورعلی خان برومند و ابوالحسن صبا. نورعلی خان برومند موسیقی دان تحصیل کرده و آکادمیک کشورمان، نوازنده سازهای تار، سه تار، تنبک و سنتور، ردیف دان و آوازشناس بزرگ در سال ۱۲۸۵ در شهر تهران دیده به جهان گشود.

1399/06/09
زندگینامه استاد غلامحسین درویش (درویش خان)

زندگینامه استاد غلامحسین درویش (درویش خان)

غلامحسین درویش معروف به درویش خان، موسیقیدان شهیر و بزرگ مقام ایرانی، صاحب سبک و از پیشگامان نوسازی ساختار موسیقی سنتی، مدرس و نوازنده چیره دست سازهای تار و سه تار، در سال ۱۲۵۱ در تهران دیده به جهان گشود. دامنه فعالیت های او به اواخر دوره قاجار بر میگردد.

1399/05/17
زندگینامه استاد یوسف فروتن

زندگینامه استاد یوسف فروتن

شاید نسل کنونی استاد یوسف فروتن را نه به خاطر شنیدن اجراها و آثار، بلکه به دلیل حسن شهرتی که این نوازنده بزرگ در زندگی خود داشت به یاد می آورند. ایشان اهل اجرا در صحنه های مختلف و نشان دادن هنر خود نبود. به همین دلیل آثار زیادی از ایشان در دسترس نیست و بیشتر بزرگی هنر و شخصیت ایشان به نقل از اطرافیان و شاگردانی که داشته سینه به سینه گردیده است.

1399/02/11
نماد نت به نت

بیوگرافی اساتید موسیقی ایرانی

دسته بندی های اصلی سایت نت به نت:


آموزش سه تار
آموزش تار
آموزش تنبک
آموزش سنتور

آدرس اینستاگرام آدرس تلگرام آدرس لینکد این