فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

فاصله هفتم کوچک بالا رونده در دوره تربیت شنوایی (درس 33)

  • انتشار1403/04/31
فاصله هفتم کوچک بالا رونده در دوره تربیت شنوایی (درس 33)

همراهان عزیز نت به نت، هم چنان در بحث فواصل موسیقی در دوره رایگان تربیت شنوایی قرار داریم. دوره ای که با آموزش گام های مهم موسیقی آغاز شد و اکنون در اواخر شناخت فواصل برای تقویت گوش موسیقیایی قرار دارد. فاصله هفتم کوچک به صورت بالا رونده، موضوع آموزشی این جلسه است که در همین ویدیو مطابق معمول، استاد مبینی با ارائه یک تمرین، این فاصله را به شما آموزش می دهد.

 

آموزش خوانندگی با تدریس استاد مهران مبینی

 

فاصله هفتم کوچک چیست؟

هر گاه مسافت بین دو نت موسیقی به اندازه 5 پرده یا 10 نیم پرده باشد؛ به آن فاصله هفتم کوچک گفته می شود. مثل فاصله بین نت های Sol و Fa. این فاصله، یکی از بنیه های چهارگانه فاصله هفتم می باشد. برای بازیابی و مرور مبحث بنیه فاصله ها به درس هفدهم همین دوره رجوع کنید.

 

تمرین برای سرایش فاصله هفتم کوچک بالا رونده

جملاتی مبنی بر فاصله هفتم کوچک، حاوی یک نت مبدا و یک نت مقصد، به صورت بالا رونده (از سمت نت های بم به نت های زیر)؛ تمرینی است که استاد برای شما در نظر گرفته است. با سرایش و تکرار آن در چند روز متوالی، این فاصله مهم در ذهن ناخودآگاه شما نقش خواهد بست.

جملات این تمرین عبارتند از:

سل فا - سل دیز فا دیز - لا سل - لا دیز سل دیز - سی لا - دو سی بمل - دو دیز سی - ر دو - ر دیز دو دیز - می ر - فا می بمل - فا دیز می

 

آقایان از نت سل در اکتاو دو (G2) و خانم ها از همین نت در اکتاو سوم، سرایش جملات فاصله هفتم کوچک بالا رونده را شروع نمایند.

 

در ویدیوی زیر این درس را به صورت رایگان مشاهده می کنید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما