فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

فاصله هفتم بزرگ پایین رونده در دوره تربیت شنوایی (درس 32)

  • انتشار1403/04/10
فاصله هفتم بزرگ پایین رونده در دوره تربیت شنوایی (درس 32)

هنرجویان عزیز در ادامه مبحث فاصله هفتم بزرگ از مجموعه دروس رایگان تربیت شنوایی در وبسایت نت به نت، این بار این فاصله را به صورت پایین رونده، یعنی از نت های زیر به بم تمرین خواهیم کرد. استاد مبینی نکات لازم در این خصوص را برای شما شرح می دهد.

همانطور که در درس قبل گفتیم، فاصله هفتم بزرگ به معنای مسافت 5/5 پرده ای یا 11 نیم پرده ای بین دو نت است. در درس قبلی این فاصله را به صورت بالا رونده تمرین کردیم. حال برعکس آن را در حالت پایین رونده سرایش خواهیم کرد.

 

تمرین برای سرایش فاصله هفتم بزرگ پایین رونده

مطابق با همه تمرینات، این تمرین نیز از جملات دو نتی تشکیل شده است. نت مبدا زیر تر از نت مقصد است و به همین شکل جمله ها به سمت پایین سرایش می شوند.

جملات این تمرین عبارتند از:

فا سل بمل- می فا - ر دیز می - ر می بمل - دو دیز ر - دو ر بمل - سی دو - لا دیز سی - لا سی بمل- سل دیز لا - سل لا بمل - فا دیز سل

 

آقایان از نت فا در اکاو چهارم (F4) و خانمها از همین نت در اکتاو پنجم (F5) به تمرین و سرایش آن بپردازند.

باز هم تاکید می کنیم که هدف ما تنها سرایش و خواندن جملات نیست. نام نتها، صدای نت ها، رابطه بین نت های مبدا و مقصد؛ چیزی است که باید حفظ شوید و در ذهن خود بنشانید تا گوش شما هرگاه این فاصله را شنید، بدون درنگ بتواند آن را تشخیص دهد.

 

رفته رفته دوره تربیت شنوایی به پایان خود نزدیک می شود. تنها دو فاصله موسیقی دیگر در این دوره ارائه خواهد شد و 4 جلسه دیگر دروس تربیت شنوایی به اتمام می رسد.

چنانچه این دوره و همچنین پکیج آموزش مبانی صداسازی و خوانندگی را به طور کامل کار کرده و تمرین های آن را به خوبی انجام داده باشید؛ از هر حیث مهیای شروع عملی خوانندگی خواهید بود. البته سبک های مختلف موسیقی، آموزش های مخصوص به خود را دارند. خبر خوب اینکه به زودی پکیج های صداسازی سنتی و همینطور آموزش ردیف موسیقی ایرانی بر روی سایت بارگذاری می شود. پس از آن به سبک های دیگر نیز پرداخته خواهد شد.

 

در ویدیوی زیر این درس را به صورت رایگان مشاهده می کنید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما