فروشگاه

اخبار

اخبار

آغاز شهریور و تولد استاد حسین علیزاده، نوازنده برجسته تار و سه تار

  • انتشار1399/06/02
  • بازدید
آغاز شهریور و تولد استاد حسین علیزاده، نوازنده برجسته تار و سه تار

 

استاد حسین علیزاده، نوازنده نامدار ایرانی، موسیقی‌دان و ردیف‌دان، نوازنده برجسته تار و سه تار، در نخستین روز از شهریور 1330 در منطقه سیدنصرالدین بازار تهران متولد شد. از دانشکده هنرهای زیبای تهران دانش آموخته شد و همزمان با تحصیل در دانشگاه، در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به یادگیری و اجرای کنسرت پرداخت.
حسین علیزاده نزد اساتیدی از جمله هوشنگ ظریف، حبیب‌الله صالحی، محمود کریمی، علی‌اکبر شهنازی، داریوش صفوت، نورعلی برومند، سعید هرمزی، یوسف فروتن و عبدالله دوامی موسیقی آموخت. وی در سال‌های آغازین دهه 60، در دانشگاه آزاد برین نیز به تحصیل پرداخته است. او در طول دوره هنری خود با بسیاری از نام‌آوران عرصه موسیقی همکاری و اجرای برنامه داشته است که از جمله آنها استاد محمدرضا شجریان، کیهان کلهر، همایون شجریان، محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان را می‌توان نام برد.
علیزاده آثار جاودانه‌ و ارزشمندی در موسیقی اجرا نموده است و یکی از چهره های سرشناس موسیقی فیلم در ایران است و موسیقی فیلم‌هایی همچو دلشدگان، گبه، زشت و زیبا، زمانی برای مستی اسب‌ها، لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند، آواز گنجشک‌ها، ملکه از ساخته‌های ایشان است که برای برخی از این ساختهها تاکنون موفق به دریافت چندین سیمرغ بلورین شده است و به صورت مشترک با مجید انتظامی و محمدرضا علیقلی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر می باشد.
حسین علیزاده علاوه بر ساخت و اجرای ده‌ها آلبوم موسیقی ارزشمند و موسیقی فیلم، کتاب‌های بسیاری در زمینه آموزش تار و سه تار و ردیف‌های موسیقی و تصنیف‌ها منتشر کرده است و نیز از او، آثار ارزشمندی به نام مجموعه آلبوم‌های چاووش که با همراهی استاد محمدرضا لطفی و استاد پرویز مشکاتیان ساخته و اجرا شده‌اند.

 

کتاب دستور سه تار اثر استاد حسین علیزاده


زادروز استاد حسین علیزاده، این استاد خوش آوازه و نوازنده برجسته تار و سه تار بر ایشان و جامعه موسیقی ایران فرخنده باد.
به مناسبت شصت و نهمین زادروز استاد حسین علیزاده، موزیک ویدیویی به نام یک شیش با همت علی جعفری پویان و تعدادی دیگر از نوازندگان اجرا و منتشر گردید که آن را حضور شما همراهان عزیز نت به نت تقدیم می داریم.

 

 

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما