آخرین تخفیف بزرگ نت به نت فرصت را از دست ندهید
جستجو
راهنمای خرید سه تار اصل

راهنمای خرید سه تار اصل

اگر قرار باشد شما با یک سه تار غیر استاندارد یادگیری را آغاز کنید، روند یادگیری شما از همان اول به اشتباه شکل می گیرد. این مقاله برای کسانی‌ست که قصد شروع یادگیری ساز سه تار را دارند. سعی داریم با عبارات و توضیحاتی روان، تا حد امکان شما را برای روبرو شدن با این چالش آشنا کنیم.

1403/02/12
آموزش سه تار بدون رفتن به کلاس

آموزش سه تار بدون رفتن به کلاس

احتمالاً عنوان این مقاله برای کسانی که قصد آموزش سه تار دارند، جذاب و سوال برانگیز است. در این روش آموزش سه تار همه چیز دست شماست، از زمان یادگیری دروس تا تمریناتی که باید انجام دهید.آموزش سه تار در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برای هنرجویان در وب سایت نت به نت فراهم شده است.

1397/10/26
آشنایی با تکنیکهای مضراب و انگشت گذاری در تار و سه تار

آشنایی با تکنیکهای مضراب و انگشت گذاری در تار و سه تار

در حالت کلی تکنیکهای تار و سه تار را میتوان به دو بخش تکنیکهای دست راست و تکنیکهای دست چپ تقسیم کرد . که در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد....

1397/07/19
آموزش کوک سه تار در تیونر و دستگاه های مختلف

آموزش کوک سه تار در تیونر و دستگاه های مختلف

برای آنکه هنگام نوازندگی تار و سه تار بتوانید حال و هوای سازتان را با دستگاه مربوطه هماهنگ نمایید لازم است ساز خود را بر اساس آن دستگاه یا آواز کوک کنید. در این مقاله آموزشی، علی اقبال، کوک انواع دستگاه های موسیقی و آوازی ایرانی را برای سازهای تار و سه تار به شما هنرجویان گرامی آموزش می دهند.

1397/06/18
آموزش خصوصی سه تار و تار

آموزش خصوصی سه تار و تار

آموزش خصوصی تار و آموزش خصوصی سه تار با استاد مجرب علی اقبال.اهمیت دوره آموزش خصوصی تار و سه تار :1. قرار گیری هنرجو تحت نظارت مستقیم استاد2.روش آموزش سیستماتیک و الزام هنرجو3.آموزش انواع تکنیکها، تمرینات کاربردی و بداهه نوازی در سه تار

1401/05/26
شناخت پرده های سه تار

شناخت پرده های سه تار

همانطور که می‌دانید سه تار 4 تا سیم دارد. سیم اول «سیم دو»، سیم دوم «سیم سل»، سیم‌های بم «دو – دو» که به صورت جفتی هستند.

1397/06/03
خرید مطمئن سه تار با قیمت مناسب

خرید مطمئن سه تار با قیمت مناسب

خرید سه تار، هیچ وقت برای هنرجویان کاری آسان نبوده است. هنرجویان مبتدی با توجه به عدم شناخت نسبت به جنس و کیفیت سه تار، چاره ای جز اعتماد به فروشنده را نمی بینند و در این بین در بسیاری از مواقع مبلغی بسیار بیشتر از ارزش سه تار پرداخت می کنند.در این مقاله میخواهیم راه های خرید مطمئن سه تار را برای شما شرح دهیم

1401/03/07
چه مدت طول می کشد تا سه تار یاد بگیرم؟

چه مدت طول می کشد تا سه تار یاد بگیرم؟

نوازندگی سه تار، مهارتی است که یادگیری آن به فاکتورهای متعددی از جمله پیوستگی در تمرینات، بهره برداری از منابع آموزشی مناسب و از همه مهمتر، سختکوشی و تلاش بستگی دارد. در این مقاله به این مسئله می پردازیم که در صورت رعایت کردن همه فاکتورهای لازم، مدت زمان یادگیری سه تار چقدر خواهد بود.

1401/01/22
چرا باید در کلاس خصوصی مجازی سه تار استاد اقبال شرکت کنیم؟

چرا باید در کلاس خصوصی مجازی سه تار استاد اقبال شرکت کنیم؟

شما می توانید در کلاسهای خصوصی آموزش سه تار استاد اقبال ثبت نام کرده و زیر نظر مستقیم ایشان این ساز را یاد بگیرید.نحوه ثبت نام برای شرکت در کلاسهای خصوصی تار و سه تار استاد اقبال در قسمت اخبار وبسایت نت به نت به صورت کامل شرح داده شده است.

1400/08/30
تفاوت سه تار کاسه بزرگ با کاسه کوچک

تفاوت سه تار کاسه بزرگ با کاسه کوچک

سه تار کاسه کوچک صدای زیرتر و زنگ دارتری نسبت به کاسه متوسط و بزرگ دارد، اما صدای سه تار در الگوهای کاسه متوسط و بزرگ، کمی حالت بم تر دارد حجم صدا نیز بیشتر است. انتخاب یک سه تار کاسه کوچک یا کاسه بزرگ کاملا به سلیقه نوازنده برمیگردد. هیچکدام از این الگوها برتری خاصی نسبت به دیگری ندارد .

1400/07/04
چرا کتاب استاد ذوالفنون را برای سه تار انتخاب کرده ایم؟

چرا کتاب استاد ذوالفنون را برای سه تار انتخاب کرده ایم؟

شاید این سوال در ذهن همه هنرجویانی که آموزش مجازی سه تار را همگام با تدریس علی اقبال در وبسایت نت به نت دنبال می کنند، به وجود آمده باشد: "چرا کتاب استاد ذوالفنون؟"در ویدیوی فوق استاد اقبال علاوه بر توضیحاتی پیرامون کتاب آموزش سه تار استاد ذوالفنون، توصیه های ویژه ای را برای شما دارد که قطعا شنیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

1399/12/06
آموزش کار با سیم تاب برای سه تار

آموزش کار با سیم تاب برای سه تار

با یادگیری استفاده از سیم تاب، می توانید مناسب ترین حلقه ها را برای اتصال سیم به سیم گیر سه تار ایجاد کنید. حال برای اینکه طرز کار با سیم تاب را یاد بگیرید، کافی است این فیلم آموزشی را به دقت تماشا کنید. استاد اقبال به وضوح و بسیار کار آمد، کار با این وسیله را به شما آموزش می دهد.

1399/09/27
فرمول تقویت مضراب زدن برای سه تار

فرمول تقویت مضراب زدن برای سه تار

مهتمرین و اولین اصل برای نوازندگی ساز سه تار، نحوه مضراب زدن صحیح و اصولی است. در این ویدیوی آموزشی، استاد اقبال یک بار دیگر موضوع مضراب صحیح برای سه تار را برای شما شرح می دهد و از اهمیت آن می گوید.

1399/06/18
هر آنچه باید در مورد مضراب ریز بدانیم

هر آنچه باید در مورد مضراب ریز بدانیم

یکی از تکنیک های مرسوم در سه تار نوازی، مضراب زدن از نوع ریز است. دو نکته مهمی را که باید در رسیدن به این تکنیک در نظر بگیرید، فرم صحیح ناخن و نحوه اصولی جای گیری دست بر روی ساز است.

1399/05/05
چگونه سه تار خود را کوک کنیم؟

چگونه سه تار خود را کوک کنیم؟

موضوع پست آموزشی امروز یکی از رایج ترین سوالاتی است که همواره هنرجویان از ما می پرسند. چگونه سه تار خود را کوک کنیم؟ همانطور که میدانید یکی از ناهنجاری های بزرگ در زمینه یادگیری سه تار، نواختن با ساز ناکوک می باشد.

1399/03/30
نماد نت به نت

مقالات آموزشی سه تار

این بخش از آموزش سه تار به مقالاتی که صرفا در مورد ساز سه تار گردآوری و تنظیم شده است، اختصاص دارد. هر مقاله به موضوعی خاص در مورد دنیای سه تار مربوط می شود  و هنرجو با مطالعه آن به درک بیشتری نسبت به ساز خود و مراحل آموزشی آن میرسد.

در این بخش علاوه بر اطلاعات عمومی، به نکات آموزشی و کاربردی نظیر نحوه خرید مطمئن سه تار، شناخت ویژگی های یک سه تار خوب و...؛ چگونگی ریز زدن با سه تار، نحوه کوک کردن سیم های سه تار، فرمول تقویت مضراب زدن و... پرداخته می شود.

هنرجویان می توانند پاسخ تمام سوالات و اشکالات خود را در بخش مقالات سه تار بیابند.

آدرس اینستاگرام آدرس تلگرام آدرس لینکد این