آخرین تخفیف بزرگ نت به نت فرصت را از دست ندهید
جستجو
اولویت اخلاق حرفه ای بر مهارت نوازندگی

اولویت اخلاق حرفه ای بر مهارت نوازندگی

اخلاق برای هر فرد، از مهمترین مقیاس ها و معیارهای سنجش شخصیت او به حساب می آید. پول و قدرت و مکنت و شوکت؛ این ها تنها در سایه اخلاق حسنه بر قامت آدمی برازنده می گردد. اخلاق برای یک نوازنده که با ظریف ترین و ملموس ترین عنصر آفرینش یعنی هنر سر و کار دارد، دو چندان که هیچ؛ صد چندان به چشم می آید

1400/11/08
نوازندگی، هنری خالص یا عرصه نمایش؟

نوازندگی، هنری خالص یا عرصه نمایش؟

در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که آیا نوازندگی صرفا نمایشی برای جلب توجه، کسب شهرت و ثروت است، یا هنری خالص و بدون ادعاست. نوازندگان واقعی اکنون در کجای این چرخه قرار دارند. ضد هنرها چیستند و چه بلایی بر سر هنر واقعی می آوردند. در این بین وظیفه ما به عنوان مخاطب چیست؟

1400/09/17
به این 5 دلیل نوازنده شو!

به این 5 دلیل نوازنده شو!

از حدود صد تا نوازنده سوال کردیم که نوازندگی چی داره که هیچ وقت بی خیالش نمیشید؟ جوابهای زیادی گرفتیم، ولی پنج تا دلیل بین این جوابها از همه پر تکرارتر بود. به خاطر همین این مقاله رو به استناد به نظرات تعداد زیادی نوازنده جمع بندی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که به خاطر این پنج دلیل هم که شده، نوازنده بشیم.

1400/08/24
نقدی بر عملکرد متولیان موسیقی در دوران کرونا

نقدی بر عملکرد متولیان موسیقی در دوران کرونا

همیشه شنیده ایم که موسیقی شغل پایدار و قابل اعتمادی نیست و این روزها بیش از هر زمان دیگری صحت این حرف مشخص شده است.با وجود اقبال عمومی به موسیقی و گسترش آموزشگاه های موسیقی و ...، آینده نامعلوم هنر و هنرمند در ایران، یکی از آسیب های جدی به ثبات در این زمینه است و با ورود کرونا این بی ثباتی نمودی دو چندان یافته است.

1399/07/29
راه هموار یادگیری موسیقی در دوران کرونا

راه هموار یادگیری موسیقی در دوران کرونا

در این مقاله قصد داریم درباره هموار بودن مسیر یادگیری موسیقی در دوران اپیدمی ویروس کرونا بگوییم. چند ماهی است که بلای خانمانسوزی به نام پاندمی کووید ۱۹ یا بیماری ویروسی کرونا در سرتاسر دنیا شیوع یافته که متاسفانه تعداد زیادی از انسانها را مبتلا و یا به کام مرگ کشانده است.

1399/06/02
رواج نفرت و خشم در موسیقی پاپ

رواج نفرت و خشم در موسیقی پاپ

از موضوعاتی که در این سالها در موسیقی پاپ ما بطور خاص و در موسیقی پاپ جهانی به طور عام، به یک امر عادی بدل شده، راه یافتن مضامین مبتنی بر نفرت، انتقام، ناسزا و گلایه است. موضوعی که از آن تحت عنوان، گرایش به مکتب (واسوخت) یاد می شود و یا در توصیفات روزمره طرفداران موسیقی پاپ، به آن سبک (دیس لاو) می گویند.

1399/02/01
نسبت میان موسیقی و زندگی روزمره

نسبت میان موسیقی و زندگی روزمره

در دنیایی زندگی می کنیم که اکنون می توان گفت ملودی ها و نواهای موسیقیایی، در تاروپود زندگی روزمره تنیده شده اند و جزئی از فرایند معنابخشی به زندگی هستند و تصورات ما از هستی، روابط، آشوب ها و تنش ها، افسوس ها و رویاها را شکل می دهند.

1399/01/24
ما اهالی موسیقی دکمه پلی (play) نیستیم

ما اهالی موسیقی دکمه پلی (play) نیستیم

قبل از فراگیری دنیای دیجیتال، که قدمتش توی ایران هم به دو دهه میرسه، چیزی به اسم گوشی موبایل دست مردم نبود. تو خونه هامون یه دستگاه ضبط صوت داشتیم که نوار کاست مغناطیسی می خورد و همه به صورت مشترک استفاده می کردیم. ونسل های قبل تر از ما که بعضی خونواده ها دستگاه گرامافون داشتن که با دیسک های بزرگ کار میکرد.

1399/01/21
نقدی بر موسیقی امروز ایران

نقدی بر موسیقی امروز ایران

در این مقاله میخواهیم به یک پرسش عمومی پاسخ دهیم. اما نه به شکل تخصصی و پیچیده. بلکه کاملا واقع بینانه و عامیانه و به دور از لغات و پیچیده و کژتاب نمودن موضوع. سوال بسیار ساده است. حال و روز موسیقی ایران چگونه است و در قیاس با میانگین موسیقی جهان چه جایگاهی دارد؟

1398/12/25
من یک هنرمندم. من هم هزینه هایی دارم.

من یک هنرمندم. من هم هزینه هایی دارم.

از ابتدای پیدایش حیات، در زندگی هر موجود زنده نیازهایی تعبیه شده که رفع این نیازها برای تداوم بقا ضروریست. به عبارتی هر موجود زنده، می بایست بهای حیات خود را بپردازد. و گرنه خود به خود از دور گرون خارج می گردد. یک درخت باید آنقدر ریشه بدواند، تا آب و مواد معدنی لازم را بیابد، آنها را جذب کند، تا بتواند رشد کند و به سوی خورشید قد برافرازد.

1398/11/30
مقایسه هایی که به تعصب تبدیل میشوند

مقایسه هایی که به تعصب تبدیل میشوند

آیا تا به حال در بین جمعی بوده اید که به قیاس هنرمندان با یکدیگر بپردازند؟ مثلا یکی بگوید این نوازنده از آن یکی بهتر است و یا اینکه سبک این خواننده مسخره است یا دیگری بویی از هنر نبرده و...

1398/10/09
دانستنی هایی در مورد موسیقی خیابانی

دانستنی هایی در مورد موسیقی خیابانی

خیابان‌ها و معابر پر تردد شهر در سال‌های اخیر میزبان جوانانی شده است که به تنهایی یا در قالب گروه‌های کوچک عابران را برای دقایقی هم که شده مهمان صدای موسیقی خود می کنند؛ اقدامی که تنها مختص به کشور ایران هم نیست و در بسیاری از کشورها امری پذیرفته شده و رایج است اما در ایران هنوز آنطور

1398/09/16
نقش والدین در تبلور استعداد نهان فرزندان

نقش والدین در تبلور استعداد نهان فرزندان

با مطالعه در حوزه زندگی نامه های افراد سر شناس و چهره های موفق، اکثرا با یک عبارت ثابت مواجه می شویم: (وی با تشویق و هدایت خانواده به این امر علاقه مند شد). حکایت ها و مثل های زیادی هم در این زمینه شنیده ایم. مثلا ماجرای معروف ادیسون؛ که به واسطه ی نقش حساس مادرش، از کودکی سرخورده

1398/09/14
آیا موسیقی سلیقه ایست؟

آیا موسیقی سلیقه ایست؟

حتما شما هم این گزاره را شنیده اید که موسیقی سلیقه ایست و بعد از بیان این گزاره افراد سبد شنیداری خویش را توجیه میکنند . بله موسیقی سلیقه ای است ولی در ادامه این

1397/07/23
آدرس اینستاگرام آدرس تلگرام آدرس لینکد این