فروشگاه

مقالات

مقالات

چرا باید تئوری موسیقی یاد بگیریم؟

  • انتشار1397/05/10
  • بازدید
چرا باید تئوری موسیقی یاد بگیریم؟

 

چرا باید تئوری موسیقی یاد بگیریم؟ من یه توصیف براتون از تئوری موسیقی میکنم . تصور کنید قصد سفر به یک شهری رو دارید و داخل اون شهر یه روستایی هست و داخل روستا کوه . اما شما هیچ نقشه ای ندارید . بهش فکر کردید چطور میخاید به مقصد برسید؟البته میتونید برسید شاید برید و بپرسید و چند بار هم گم بشید و خلاصه زمان رو خیلی از دست میدید . ولی با نقشه که پیش برید دقیق و با برنامه به مقصد میرسید . (تئوری موسیقی ) هم همین نقش رو ایفا میکنه . شما میتونید تجربی و با احساس خودتون یه ساز رو بنوازید اما زمان زیادی رو صرف آزمون و خطا میکنید . نکته دیگری هم وجود داره این که تئوری موسیقی و به قول معروف با نت نوازی یک زبان مشترکه . مثلا شما بخواهید توی یک گروه موسیقی فعال باشید . اون موقع به شما یک صفحه نت میدن که باید طبق اطلاعاتی که از تئوری موسیقی دارید باید قطعه رو بنوازید . و اگر (تئوری موسیقی ) بلد نباشید به مشکل بر میخورید .

 

آموزش تئوری موسیقی در وب سایت نت به نت

 

آیا تئوری موسیقی را حتما باید با استاد یاد گرفت؟

این سوال واسه خیلی از دوستان پیش میاد ، آیا حتما باید با استاد پیشرفت؟ نکته اینجاست که مطالب تئوری موسیقی یکم خشک است شاید ابتدای اون که شناخت نتها یا کشش ها باشد کمی ساده تر باشد اما . قدم به قدم مطالب سنگین و سنگینتر میشن و نیاز به درک و تجربه بالاتر هست که در این مرحله نیاز به استاد پیدا میکنید . مباحثی چون هارمونی – کنترپوان – گام ها و آکوردها از جمله موارد اصلی آهنگسازی است بدون شناخت اینها کار آهنگسازی بسیار مشکل میشه پس در ابتدا سعی کنید( تئوری بنیادی موسیقی )را یاد بگیرید بعد سراغ مراحل بالاتر بروید . کتابی که بهتون معرفی میکنم مباحث کلی تئوری موسیقی از ابتد تا تا پیشرفته را براتون توضیح داده کتاب تئوری بنیادی موسیقی اثر (پرویز منصوری ) این کتاب را تهیه کنید .


یادگیری تئوری موسیقی چقدر طول میکشد ؟


دوستان این موضوع بستگی به فعالیت خود شما داره و میزان درک شما چون موسیقی به نوعی میتوان گفت تلفیق هنر و ریاضی است . اما اگر بخواهید در آموزشگاه کار کنید احتمالا بین 4 الی 7 ماه طول بکشه . اموزشهای آنلاین هم روش خوبی برای یادگیری تئوری موسیقی است میتونید ازش کمک بگیرید .

نویسنده  «علی اقبال»

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما