فروشگاه

مقالات

مقالات

معرفی کتاب بهارمست،مجموعه ضربی های استاد ابوالحسن صبا

  • انتشار1401/08/24
  • بازدید
 معرفی کتاب بهارمست،مجموعه ضربی های استاد ابوالحسن صبا

در این ویدیو، همکار ما در وبسیایت نت به نت به معرفی یکی دیگر از کتاب های شاخص آموزشی تار و سه تار می پردازد. کتاب بهارمست، که به کوشش حسین مهرانی گردآوری و تنظیم شده است، در آن شاهد مجموعه ای بی نظیر از قطعات ضربی موسیقی دان بزرگ کشورمان، استاد ابوالحسن صبا هستیم. این قطعات توسط خود جناب حسین مهرانی برای سازهای سه تار و تار تنظیم و آوانگاری شده است. از ویژگی های موسیقی ضربی در ردیف دستگاهی ایران می توان به وزن ریتمیک و ضرب یکنواخت اشاره کرد. این قطعات موزون از تحرک زیاد و نشاط آوری برخوردارند. ضربی ها انواع مختلفی مثل دو ضربی، سه ضربی و چهار ضربی دارند که چهار ضربی آن بیش از بقیه مورد توجه نوازندگان، آهنگ سازان و مخاطبین قرار گرفته است.

 

یادگیری سه تار را از کجا شروع کنم؟

 

کتاب بهار مست از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول قطعاتی است که توسط خود استاد صبا اجرا و ثبت گردیده است. در بخش دوم شامل قطعاتی از دوره های ویولن ردیف ابوالحسن صبا است که برای تار و سه تار بازنویسی شده است. در بخش سوم نیز برخی از قطعات دوره اول سه تار و تار ردیف ابوالحسن صبا تنظیم و بازنویسی شده است.

کتاب بهارمست توسط انتشارات ماهور به چاپ و نشر رسیده است. شما می توانید این کتاب را در فروشگاه نت به نت خریداری کنید. در فروشگاه آنلاین نت به نت کتاب های زیادی در راستای آموزش تار و سه تار در اختیار علاقه مندان به هنر موسیقی قرار گرفته است.

 

خرید کتاب بهارمست، مجموعه ضربی های استاد ابوالحسن صبا

 

آموزش سه تار در وبسایت نت به نت

چنانچه می خواهید یادگیری نوازندگی با سه تار را آغاز کنید، وبسایت نت به نت با ارائه کامل دوره های آموزشی سه تار یک گزینه مناسب برای انتخاب شما محسوب می شود. تجربه این وبسایت آموزشی در سال ها آموزش سه تار، نظر خیل عظیمی از هنرجویان این ساز اصیل و خوش نوا را به خود جلب کرده است. برای شروع کافی است مقاله زیر را مطالعه کنید تا با خیالی آسوده به جمع خانواده نت به نت بپیوندید.

 

شروع آموزش سه تار در وب سایت نت به نت از پایه تا پیشرفته

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما