فروشگاه

مقالات

مقالات

خرید یک سه تار خوب اولین قدم برای شروع نوازندگی

  • انتشار1398/11/04
  • بازدید
خرید یک سه تار خوب اولین قدم برای شروع نوازندگی

 

اگر تازه تصمیم به یادگیری سه تار گرفته اید و قصد خرید سه تار دارید، این مطلب برایتان مفید خواهد بود. خرید یک سه تار خوب پیش از شروع نوازندگی از اهمیت خاصی برخوردار است. چون ساز مناسب اولین سنگ بنای کار است و اگر قدم اول را درست برندارید، ذوق شما از بین میرود و امکان دارد دست از ادامه یادگیری بکشید. در ادامه اطلاعاتی به شما میدهم تا ساز مطلوب خود را انتخاب کنید و سالها از نواختن آن لذت ببرید. 

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

خرید یک سه تار خوب به شما انگیزه میدهد

 

بعضی از عزیزان سه تار خوب را با سه تار گران اشتباه میگیرند. وقتی میگوییم ساز خوب یعنی از لحاظ فنی مشکلی نداشته باشد، خوش دست باشد و همچنین صدای آن دلنشین باشد. برای داشتن چنین سازی لزوماً نباید پول زیادی بدهید. با اندکی تحقیق و جستجو آن ساز را پیدا خواهید کرد. البته نیاز به کمی تجربه دارد تا خدایی نکرده کلاه سرتان نرود. بحثی را که عنوان کردم را به شخصه تجربه کرده ام و کسی من را در این مورد راهنمایی نکرد. من به شما اطلاعات لازم را میدهم تا مثل من در اوایل نوازندگی نا امید نشوید. من تقریباً به مدت 10 سال با یک سه تار مشقی (مبتدی) مینواختم و دائم با خودم میگفتم پس چرا لذتی را که باید از صدای ساز ببرم، نمیبرم؟ دنبال یک حس بهتر و جدیدتر بودم.

وقتی جلسات اول کلاس شماست، درکی از صدای ساز ندارید. چون تمرینات ساده است و آهنگی در کار نیست. لذا توجهی به زنگ صدا یا حالت دسته ساز و یا نکات مهم دیگر ندارید. تمام توجهات معطوف به اجرای تمرینات است. به مرور زمان و در مواجه با درسهای مشکلتر و آموزش آهنگ ها ی سه تار حس میکنید که از نواختن سازتان لذت نمیبرید و همه چیز تکراری می نماید. و حتی در بعضی مواقعاعصابتان بهم میریزد. حسی که دقیقاً خودم تجربه کردم و همیشه دنبال تغییری اساسی بودم.

 

30 دقیقه ی شگفت انگیز برای یادگیری سه تار

اولین سازتان را درست انتخاب کنید

 

خطابم نه فقط به نوازندگان سه تار بلکه نوازندگان تمام سازهاست. سعی کنید سازی را که برای شروع نوازندگی انتخاب میکنید ساز خوبی باشد. اگر در ابتدا کمی تحقیق کنید و به قول معروف وسواس به خرج دهید؛ تا سالها از نواختن لذت خواهید برد. خیلی جاها شده که خواسته ایم برای خرید چیزی« مقدار کمتری پول بدهیم تا صرفه جویی کنیم. ولی نمیدانیم که این کار نه تنها صرفه جویی نیست، بلکه ضایع کردن وقت و پول  است. حداقل در مورد خرید ساز قضیه فرق دارد. به عنوان مثال شما میخواهید موبایل بخرید. با توجه به موجودی حسابتان مدل گوشی مورد نظر را انتخاب میکنید. حالا فکر کنید این گوشی امکانات خاصی هم نداشته باشد. چند ماه یا حتی چند سال از این گوشی استفاده میکنید تا پول دستتان بیاید و گوشی بهتری بخرید. تصور کنید 2 سال با یک موبایل ساده کار کرده اید. آیا چیزی از دست داده اید؟ آیا اوضاع جبران ناپذیری به وجود آمده؟

 

خیر! هیچ اتفاق خاصی نیفتاده. امروز بعد از2 سال، پول دستتان آمده و گوشی بهتری تهیه میکنید. 6 ماه دیگر گوشی جدیدتری بیاید، آن گوشی جدید را میخرید. ولی در مورد ساز چنین نیست. امروز اگر با یک ساز بی کیفیت شروع به یادگیری سه تار کردید، با یک احساس سرد شده پیش میروید. در بین راه امکان دارد سردتر شوید و حتی نواختن را کنار بگذارید. یک احساس سرد شده و ذوقی کور شده احتمال بازگشت را سخت تر می کند. لذا تاکید دارم برای شروع نوازندگی سه تار از همان ابتدا یک ساز خوب بردارید.

 

 

 

جهت خرید سه تار مناسب به فروشگاه نُت به نُت مراجعه کنید

 

 

مشخصات یک سه تار خوب چیست؟

 

در این بند به جزئییات یک سه تار خوب نمیپردازیم. بلکه سعی میکنیم با نکات اصلی و کاربردی یک سه تار خوب آشنا شویم. به طور خلاصه یک ساز خوب باید:

 

1 – خوش صدا باشد

2- خوش دست باشد

۳- زیبا باشد

4- از لحاظ فنی استاندارد باشد

 

این موارد که گفته شد فقط تیتر بود. ولی در مورد هر کدام میتوان بسیار صحبت کرد. اگر تمایل به دانستن جزئیات یک ساز خوب دارید، پیشنهاد میکنم مقاله " آنچه باید پیش از خرید سه تار بدانید " را مطالعه کنید. مطلب ما در اینجا به پایان میرسد. سخن پایانی اینکه اگر در آستانه خرید ساز هستید، اولاً خوب تحقیق کنید ساز خوب انتخاب کنید، دوماً اگر برای خرید آن ساز پول کم داشتید، ارزشش را دارد صبر کنید و یا حتی پول قرض کنید تا ساز با کیفیت تهیه کنید. مطمئن باشید لذتش را خواهید برد. برای خرید ساز میتوانید از ما مشاوره رایگان بگیرید. اگر بدانید وقتی وارد مغازه ساز فروشی شدید باید به چه چیز دقت کنید و به فروشنده بفهمانید که شما صفر نیستید و با اطلاع کافی به خرید آمده اید، مطمئن باشید او هم مجبور است سازهای با کیفیت خود را به شما معرفی کند. در پناه حق، شاد و موفق و پیروز باشید...

 

تهیه شده در وب سایت آموزش موسیقی نت به نت

علی اقبال

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما