آخرین تخفیف بزرگ نت به نت فرصت را از دست ندهید
جستجو

آموزش آهنگ عجب رسمیه  (میرن آدما) برای سه تار

31
دانلود ویدیو
نماد نت به نت

آموزش آهنگ عجب رسمیه  (میرن آدما) برای سه تار

 

هر چه از دل براید بر دل نشیند

 

درود بر شما همراهان عزیز وبسایت نت به نت. با آموزش یک آهنگ زیبای دیگر در خدمت شما هستیم با نام "میرن آدما" که در بین مردم به "عجب رسمیه" شناخته می شود. یک اثری دلی از جناب رسول نجفیان. همه ما بارها این ضرب المثل را شنیده ایم که می گوید "هر چه از دل برآید بر دل نشیند ". مصداق بارز این ضرب المثل همین اثری است که توسط مرد بی ادعای جامعه هنری کشورمان، رسول نجفیان خلق شده. ایشان در توصیف این آهنگ، بارها در مصاحبه های گوناگون گفته که آن را بدون هیچ پیش فرض ذهنی و به صورت کاملا بداهه نوشته و ملودی آن خود به خود بر دل او الهام شده. در ابتدا تصور نمی کرد که دل سروده او به این شکل مرزهای محبوبیت را  در قلب مردم  در نوردد و به یکی از معروف ترین آهنگ های دهه اخیر کشورمان بدل شود. در حال حاضر، تقریبا همه اقشار جامعه، پیر و جوان، مرد و زن، همه و همه جمله اصلی این آهنگ را از بر هستند و بارها تحت تاثیر نغمات زیبای آن متاثر شده و حتی اشک ریخته اند.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

"میرن آدما از اونا فقط خاطره هاشون به جا می مونه

کجاست اون کوچه چی شد اون خونه آدماش کجان؟

خدا میدونه"

 

برای مشاهده آموزش آهنگ های بیشتر برای تار و
سه تار اینجا کلیک کنید

 

یاد باد آن روزگاران یاد باد

 

و اما حال و هوای آموزش این آهنگ کمی متفاوت از آهنگ های قبلی است.  در ابتدای این فیلم، علی اقبال ما را به سفری کوتاه از خاطرات گذشته خانه پدربزرگ و مادربزرگ خود دعوت می کند. یک خانه قدیمی در دل کهن شهر کاشان. خانه ای که چراغ های آن همیشه روشن بوده. محفل شب نشینی های بی تکلف گذشته، بازی کودکان در حیاط و آب بازی های شیرینشان گرداگرد  حوض پر از ماهی، باغچه هایی پر از گل و گیاه که با پاشیدن آب بر آنها در غروب داغ تابستان، بوی نم خاک و خنکی را به ایوان همنشینی هدیه می کرد. حال که سالهاست عزیزان رخت بسته اند، حوض این خانه دگر خشک و بی ماهی ست. صدای شیطنت بچه ها به گوش نمی رسد. سماور زغالی سالهاست که در پستوی زیرزمین خاک می خورد. دیگر خبری از عطر چادر مادربزرگ و پندهای شیرین پدربزرگ نیست. هر چه هست، مشتی خاطرات است که از آنها باقی مانده. آری، دنیای فانی و دست قدرتمند زمان، همه چیز را به خاطره تبدیل می کند. حتی خواهد رسید دورانی که خود ما نیز به خاطره ای گذرا در دل اطرافیان بدل شویم. چه خوب است که تا هستیم، با محبت و مهربانی کاری کنیم که از ما هم در یادها به نیکی یاد کنند. در این چند صباحی که زنده ایم قدر یکدیگر را بدانیم. دل را ز تیرگی ها و کینه ها بزداییم که عمرمان بس کوتاه است. بزرگان شعر و ادب پارسی نیز در همین راستا، بارها سخنان گهر باری گفته اند.

 

حافظ:

تکیه بر اختر شبگرد مکن کین عیار

تاج کاووس ربود و کمر کیخسرو

 

مولانا:

بیا تا قدر یکدیگر بدانیم 

که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم

 

سعدی:

چنان زی که ذکرت به تحسین کنند

چو مردی نه بر گور نفرین کنند

 

فردوسی:

ز گیتی دو چیز است جاوید و بس

دگر هرچه باشد نماند به کس


سخن نغز و کردار نیک

بماند چنان تا جهان است یک


ز خورشید و از آب و از باد و خاک

نگردد تبه نام و گفتار پاک

 

 

آهنگ عجب رسمیه با صدای رسول نجفیان

 

 

عزیزان آموزش این آهنگ به صورت شنیداری و به اصطلاح "گوشی" می باشد. قبلا گفته ایم که هنرجو باید بتواند مستقل از نت هم بیاموزد. هر چند که نت خوانی و توانایی انجام این کار، جزء لاینفکی از مراحل یادگیری موسیقی است، اما بدون تکیه بر نت هم می بایست بتواند با ساز ارتباط برقرار کند. تمام بداهه نوازی ها بدون نت انجام می گیرد و بداهه نوازی هم دریچه است برای خلق آهنگ. این پست نوستالژیک و آموزشی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته که میتوانید از طریق همین صفحه، یادگیری این آهنگ زیبا را شروع کنید. همچنین تارنوازان عزیز هم میتوانند بر اساس همین فیلم، به یادگیری آن بپردازند. شاد و پیروز باشید.

 

 

موارد مشابه

آدرس اینستاگرام آدرس تلگرام آدرس لینکد این