آخرین تخفیف بزرگ نت به نت فرصت را از دست ندهید
جستجو

آموزش آهنگ با من صنما برای سنتور

91
دانلود ویدیو
نماد نت به نت

آموزش آهنگ با من صنما برای سنتور

در این پست آموزشی، یک آهنگ دیگر به نام "با من صنما" از ساخته های استاد فرامرز پایور به شما آموزش داده می شود. استاد رسولیان با استفاده از نت آهنگ با من صنما در کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار، به تدریس آن می پردازد. نکته قابل ذکر اینکه در پکیج دوره متوسطه آموزش سنتور، این آهنگ در سطح ساده ای تدریس شده است. اما در این ویدیو با استفاده از همان نت، تکنیک ها و زینت هایی به درس اضافه و سطح آن حرفه ای می شود.

این ورژن از آموزش آهنگ با صنما برای نوازندگانی مناسب است که سطح مهارت آنها در سنتور نوازی نیمه حرفه ای یا حرفه ای باشد. در واقع هنرجویان یا نوازندگان بایستی به تکنیک هایی مثل ریز نوازی، سر مضراب، دراب و تکیه مسلط باشند. اگر هنرجوی مبتدی هستید، از پکیج های آموزشی سنتور نت به نت استفاده کنید. اگر هم مبتدی هستید و می خواهید آهنگ یاد بگیرید، می توانید به شاخه آموزش آهنگ برای سنتور در وبسایت نت به نت مراجعه کنید. 14 درس نخست این شاخه در زمینه آموزش آهنگ برای سنتور، در سطح مبتدی و رایگان در دسترس شما قرار دارد.

 

علامت دال سینو در نت خوانی سنتور

قبلا با انواع دولاخط های تکرار و تکرارهای میزان در حامل ها آشنا شده اید. حال می خواهیم بدانیم دال سینو که علامت آن در درس با من صنما هم مشاهده می شود چیست. دال سینو که به اختصار آن را D.S نیز می نامند، یکی از علائم درون حامل برای مشخص کردن تکرارها در بازه ای نسبتا طولانی تر است.

 

علامت دال سینو در تنبک

 

در تصویر بالا علامت دال سینو را مشاهده می کنید. وقتی در حال اجرای یک قطعه هستید، با مشاهده این علامت، باید آن را نادیده بگیرید و از آن رد شوید. وقتی برای دومین بار این علامت را مشاهده نمودید، باید برگردید به همان جایی که این علامت را اولین بار دیدید؛ و دوباره میزان ها را تکرار کنید تا به علامت دوم برسید. به بیان ساده تر میزان های بین دو علامت دال سینو را باید دو بار بنوازید.

گاه به جای علامت دال سینوی دوم، عبارت DS al Fine در میزان پایانی قرار می گیرد. که دستور می دهد برگردیم به علامت دال سینو و میزان ها را فقط تا جایی که کلمه Fine یا FIN قرار گرفته است، تکرار کنیم.

در مجموع علائم تکرار در حامل ها همگی برای خلاصه نویسی نت قطعه است و از تکرارهای بیهوده خطوط جلوگیری می کند.

 

زینت تکیه در نت آهنگ با من صنما

و اما در این درس زینت تکیه در نت نویسی آمده است. تکیه یکی از زینت های موسیقی است که باعث زیباتر شدن نوازندگی می گردد. زینت هم همان گونه که از نامش پیداست، وظیفه جلا بخشی و دلنشین تر کردن نوازندگی را دارد.

نکته ای که در مورد زینت ها باید بدانیم این است که اجرای یک زینت وابسته به نت اصلی است و در حامل ها نتی به آن اختصاص نمی یابد. مثلا در اجرای زینت تکیه، زینت با فاصله بسیار کمی از نت اصلی؛ با دست مخالف و با شدت کمتری نسبت به نت اصلی اجرا می گردد. معمولا زینت تکیه یک نت بالاتر (زیر تر) و قبل از ضرب نت اصلی اجرا می گردد.

تکیه ای که فعلا با آن سر و کار داریم، سه ویژگی مخصوص به خود دارد: 1. با دست چپ نواخته می شود 2. یک نت بالاتر از نت اصلی اجرا می گردد 3. مضراب آن کمی آهسته تر از مضراب نت اصلی نواخته می باشد.

توجه: زینت تکیه انواع مختلفی دارد. نت فرعی می تواند هم قبل، و هم بعد از نت اصلی قرار گیرد. برای هر دو دست نیز موجود است. توضیحاتی که دادیم برای زینت تکیه در همین درس است.

 

برای دانلود نت آهنگ با صنما اینجا را کلیک کنید

 

در ویدیوی زیر آموزش آهنگ با صنما برای سنتور را به صورت رایگان مشاهده می فرمایید

 

موارد مشابه

آدرس اینستاگرام آدرس تلگرام آدرس لینکد این