فروشگاه

پکیج های آموزشی

خرید دوره های آموزشی

بسته آموزشی صدا بیان (صداسازی و فن بیان)

  • انتشار1403/04/02
بسته آموزشی صدا بیان (صداسازی و فن بیان)

 بسته آموزشی صدا بیان

چگونه می‌توانیم اثر بیشتری بر مخاطب داشته باشیم؟

چگونه هنگام سخنرانی در جمع استرس نداشته باشیم؟

چگونه به واسطه حرف زدن و سخنوری معروف و جذاب شویم؟

آیا می‌توان با یادگیری فن بیان، به پول و شهرت رسید؟

آیا بیان سالم و زیبا، اعتماد به نفس را در ما افزایش می‌دهد؟

چه میزان از موفقیت ما در گرو برندسازی شخصیتی است؟

چگونه زبان بدن را با بیان خود همراستا کنیم؟

 

این دوره آموزشی با تدریس ریحانه زارعی، رازهایی را به شما میگوید که با به کار بردن آنها، چون خورشیدی فروزان در جمع می درخشید.

قبلا از هر چیز بیایید معرفی نامه کامل این پکیج توسط خالق آن را با هم ببینیم.

 

 

 

 

دوره جامع آموزش صداسازی و فن بیان

سرکار خانم ریحانه زارعی، مربی مهارت های ارتباط کلامی، مدرس گویندگی، صداسازی و فن بیان؛ تمامی متدهای آموزشی و تجارب ارزشمند خود در سال‌های گذشته را جمع‌بندی نموده و همه را در این دوره آموزشی برای شما ارائه کرده است. وبسایت نت به نت مفتخر به میزبانی از ایشان و جامع‌ترین پکیج آموزش فن بیان می‌باشد. پکیجی که در حال مشاهده آن هستید، ماحصل ۳۰ ماه تلاش و کوشش یک تیم خستگی ناپذیر بوده است که با افتخار به شما تقدیم می‌گردد.

 

 صدا بیان چیست؟

صدا بیان (مخفف صداسازی و فن بیان) بر پایه ارتقای مهارت های ارتباط کلامی تهیه و تدوین شده است. این دوره به ما می‌آموزد که چگونه هنگام صحبت کردن با افراد یا در جمع، تاثیرگذاری کاملی داشته باشیم. همه ما از قدرت نفوذ کلام شنیده‌ایم، ولی احتمالاً تا به حال با آن سر و کار نداشته‌ایم.

گاهی در لحظات حساس، در به در پیدا کردن جمله مناسب برای اثربخشی بوده‌ایم و در آخر هیچ عایدمان نشده است. گاه قصد داشته ایم محصول یا خدمتی را معرفی کنیم، اما به دلیل عدم مهارت لازم در به کار گیری بیان شیوا، نداستن اصول زبان بدن و نشناختن راه‌های جذب مخاطب؛ به هیچ توفیقی نرسیده‌ایم.

 گاه با تپق‌های زیاد حرف زده‌ایم و با کمرویی و استرس، اعتماد به نفس خود را کاهش داده‌ایم؛ یا بالعکس، اعتماد به نفس لازم را برای صلابت در گفتار خود نداشته ایم.

 این پکیج برای توست! برای همه افرادی که در جامعه مدنی زندگی می‌کنند و همواره با یکدیگر در تعاملند. برای آنهایی که رسیدن به موفقیت را در راس اهداف خود قرار داده اند.

 

شخصیت کاریزماتیک بسازید

همه ما احتمالا این تجربه را داشته ایم که در یک جمع پر همهمه، یکی از اعضا که شروع به سخن گفتن میکند؛ همین که صدایش بلند میشود، تمامی جمع به سکوت مطلق فرو رفته و سراپا گوش می شود. گویی مهمترین مطالب جهان گفته می شود که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد.

اما در همان جمع، شخصی دیگر باید گلو خراشی کند، تا شاید بتواند نظر جمع را به خود جلب نماید.  

به نظر شما چه چیز باعث این تفاوت آشکار است؟

واژه کاریزما این مسئله را به خوبی توضیح میدهد. کسی که شخصیت کاریزماتیک داشته باشد، خود به خود اطرافیان را به حرفها و حرکات خود جذب می کند. کاریزما یک صفت انسانی است که باعث میشود رفتار و گفتار شخص متمایز و جذاب گردد. بخش زیادی از کاریزما، ذاتی است؛ اما دست یافتن به شخصیت کاریزماتیک کاملا شدنی است.

چگونگی استفاده از واژه ها، نحوه تلفظ و لحن کلمات، انتخاب جمله های به جا و مناسب، به کارگیری زبان بدن در حین حرف زدن؛ همه اینها بر میزان کاریزمای یک شخص تاثیر گذار است. با استفاده از این پکیج، یاد میگیرید چگونه شخصیت فردی خود را جذاب تر و کاریزماتیک کنید. به گونه ای که اطرافیان و مخاطبین مسحور قدرت بیان و اقتدار شما گردند.

 

هنر متقاعد کردن را به دست آورید

متقاعد کردن افراد، هنری بزرگ است که برای رسیدن به اهداف زندگی حیاتی است. فرض کنید شما یک کسب و کاری دارید و محصول یا خدمات با کیفیتی ارائه می کنید. برای آنکه مخاطب یا مشتری به این محصول شما اعتماد کند، در درجه اول باید او را متقاعد کنید که این محصول همانی است که تو به آن نیاز داری. نداشتن این هنر، به منزله عدم توانایی در جذب مشتری است. البته هنر متقاعد کردن در تمامی شئون زندگی کارایی دارد. متقاعد کردن یعنی تفهیم فرد مقابل برای انتخابی بهتر. در این پکیج شما این هنر ارزشمند را یاد گرفته و از آن برای رسیدن به اهداف خود و پیشرفت در زندگی میتوانید استفاده کنید.

 

برند شخصی خود را داشته باشید

یکی از اهداف بزرگ این دوره، آشنا کردن شما با برند سازی شخصیتی ( (personalityاست. داشتن برند شخصی به شما و هویت شخصیتی شما اعتبار می بخشد و از طرفی دیگر، عرصه فعالیت شما را وارد ذهن ناخودآگاه افراد میکند. بسیاری از کسب و کارهایی که در فضای مجازی به موفقیت رسیده اند، از همین سیستم استفاده میکنند. یک ویژگی شاخص و متمایز خود را در نظر می گیرند و روی آن کار می کنند. با تکرار و تولید محتوا، این ویژگی را در ذهن مخاطب می نشانند. این ویژگی می تواند ظاهری، کلامی یا رفتاری باشد . یک برند سازی موفق با استفاده از ویژگی های منحصر به فرد خود، نه تنها برند شخصی، بلکه برند حوزه کاری شما را به همگان معرفی می کند.

اما برند سازی علاوه بر نیاز به دانش و آگاهی، ریسک زیادی هم دارد. در واقع کسانی که بدون تجربه و آموزش کافی دست به برندینگ می زنند، روی لبه تیغ راه می روند. با یک اشتباه امکان دارد به جای ساخت برندی با کلاس و با پرستیژ، برندی هجو و مضحک خلق کنند. خودتان در اینستاگرام بارها دیده اید پیج های زردی که یک شبه وایرال می شودند و مورد تمسخر قرار می گیرند. در نگاه اول صاحب پیج شاید به خواسته اش که همان دیده شدن است رسیده باشد؛ اما این موارد مثل یک موج زود گذر می رود و محو می شود. بار منفی حاصله برای همیشه به همراه او می ماند و دیگر فرصتی برای پیشرفت نخواهد داشت.

 

دستاوردهای ما از دوره صدا بیان

برای پیشرفت در زندگی، باید دست به تغییراتی زد که جایگاه اجتماعی ما را ارتقا بخشد. این تغییرات می تواند به حذف ایرادهایی که داریم، و یا تقویت صفات مثبتمان مربوط باشد. دوره صدا بیان وجوه پیدا و پنهان ما را با تغییر مثبت در نگرش و افکارمان، سر و سامان می بخشد. در این دوره با موارد زیر سر و کار و داریم:

 

دستاوردهای ما از دوره صدا بیان

 

1- در دست گرفتن ناحیه کنترل در زندگی

شخصیت هر انسان متشکل از دو ناحیه کنترل و نگرانی است. ناحیه نگرانی، بیشتر به چرایی معضل ها می پردازد. فلانی چرا اینطوری حرف می زد. چرا بچه ها گستاخ شده اند. چرا مردم فضولند؟ چرا و چرا و چرا... این چراها از سوی ناحیه نگرانی است. ناله هایی است از سر انفعال. هیچ سودی ندارد که هیچ، رفته رفته ذهن ما را خسته و دمغ می کند.

اما وقتی که به جای ناحیه نگرانی، تمرکز خود را بر روی ناحیه کنترل بگذاریم، دیگر اوضاع فرق خواهد کرد. وقتی که به جای چراهای بی فایده، به تحلیل و تغییر شخصیت خود بپردازیم.

من چه کردم که باعث شده فلان کس با گستاخی با من حرف بزند؟

رفتار من چگونه بوده که فلانی به راحتی در زندگی من سرک می کشد؟

ما در این دوره آموزش می بینیم که چگونه تمرکز خود را بر روی ناحیه کنترل خود بگذاریم. ناحیه ای که به راحتی می توانیم آن را تغییر دهیم. با این تغییرات، دنیای اطراف و رفتار دیگران با ما نیز تغییر خواهد کرد.

به بیان ساده تر در این دوره ما باگ های شخصی، ایرادهای کلامی و رفتاری و ضعف های خود را پیدا کرده و آنها را اصلاح و بر طرف می کنیم. در پی آن شخصیتی قابل احترام و ارزشمند را می سازیم.

 

2- قاطعیت در گفتار با افزایش عزت نفس

عزت نفس از مهمترین مقولات شخصیتی هر فرد می باشد. هر چه عزت نفس فرد بالاتر باشد، دیگران نیز برای او احترام بیشتری قائل می شوند. نداشتن عزت نفس در وهله اول بر روی اعتماد به نفس اثر مخرب می گذارد. فرد خود را بی ارزش تر از آن می داند که بخواهد صحبتی کند، ایده ای دهد، حالات خود را بیان کند.

ما در این دوره در پی رسیدن به قاطعیت در کلام و رفتار، با افزایش عزت نفس هستیم.

من محترم نیستم و دیگران از من با ارزش تر هستند = خجالت، شرم حضور، کلام بریده و تضعیف اعتماد به نفس

من محترم نیستم، دیگران نیز محترم نیستند = پوچی و توقف در زندگی. عاری از هر گونه هدف والا

من محترم هستم، دیگران محترم نیستند = غرور، پرخاشگری، منفور شدن

من محترم هستم، دیگران نیز محترم هستند = اصل صحیح عزت نفس، رسیدن به قاطعیت کلامی و رفتاری

 

مورد چهارم چیزی است که در این دوره به دنبال آن هستیم. وقتی خود و دیگران را محترم بدانیم، قاطعیت داریم. اجازه نمی دهیم دیگران با ما بد حرف بزنند ما نیز با احترام گذاشتن به بقیه، به آنها ارزش می دهیم و این ارزش گذاری چون آینه یه سمت خودمان بازتاب می شود.

 

3- حضور ذهن و سیاست رویارویی

غریزه به ما نحوه عکس العمل به وقایع را القا می کند. اگر بترسیم فرار میکنیم، اگر خشمگین شویم فریاد می زنیم و... اما آیا به عنوان یک گونه خردمند، تکیه بر غرایز برای ما کافی است؟ آیا غرایز در زمان های حساس، بهترین راه را در مقابل ما قرار می دهند؟

خیر، به هیچ عنوان اینگونه نیست. وجود غرایز صرفا برای تداوم بقاست که بدون نیاز به هیچ اندیشه ای باعث دوری جستن از خطرات می شود. ما در دنیای مدرن امروزی مثل انسانهای اولیه با تهدیدات دائمی روبرو نیستیم. ما بیشتر در رقابت برای پیشرفت و استفاده از فرصت ها قرار داریم. برای استفاده هوشمندانه از فرصت ها، قابلیت آموزش دیدن داریم. دستاوردهای ذهنی و هوشمندی ما وقتی به درد می خورد که حضور ذهن استفاده از آن در بزنگاه ها را داشته باشیم.

مثلا می خواهید فردی را برای معرفی یک کالا پرزنت کنید. اولین جایی که طرف بفهمد مسلط بر گفتار خود نیستید و نمی توانید کلمات مناسب را برای معرفی به زبان بیاورید، آن را نشانه ضعف دانسته و از خرید آن منصرف می شود.

در دوره صدا بیان، شما یاد می گیرید چگونه جای رفتارهای غریزی را با حضور ذهنی قدرتمند، با رفتارهای هدفدار و آگاهانه عوض کنید. این یکی از مهمترین رموز موفقیت در دنیای پر شتاب کنونی است.

 

 

تیزری کوتاه از سمینار صدا بیان خانم زارعی

 

بشنوید- پادکست پیش گفتار پکیج صدا بیان

در پادکست زیر صحبت های اولیه ریحانه زارعی، در مورد این حال و هوای این پکیج را خواهید شنید. پادکستی که تحت عنوان جلسه صفرم تولید شده است و شنیدن آن برای ایجاد ذهنیتی روشن برای استفاده از محتوای دوره صدا سازی و فن بیان بسیار مفید خواهد بود. امکان دانلود این فایل صوتی برای شما فراهم است. ضمن اینکه این پادکست در محتوای پکیج نیز قرار گرفته است و بعد از خرید، در دسترس شما خواهد بود.

 

 

محتوای دوره صدا بیان

این دوره شامل 26 سر فصل یا ویدیوی آموزشی است که با گذراندن آن، تغییری شگفت انگیز را در مهارت گویندگی و سخنوری خود احساس خواهید کرد. با انجام تمرینات این دوره صدای خود را خواهید ساخت و با زیباترین بیان و لحن آوایی صحبت خواهید کرد.

اما نگاهی گذرا داشته باشیم به محتوای آموزشی این دوره:

 

محتوای دوره صدا بیان

درس اول: بهداشت صوت

بهداشت صوت، مجموعه مراقبت هایی است که برای حفظ سلامت، پیشگیری و درمان آسیب های حنجره و تارهای صوتی انجام می گیرد. اولین قدم برای صداسازی و ارتقای مهارت های کلامی، داشتن صدایی بی نقص و سالم است. صدای ما نباید گرفته، خسته و بی انرژی باشد. وقتی حرف می زنیم، بی رمغی و گرفتگی های صدا می تواند به کلافگی و خستگی مخاطب منجر شده و تمرکز او را از مطالب ما بردارد.

در این قسمت دشمنان قسم خورده حنجره را می شناسیم و پرهیز از آنها را یاد می گیریم. با بایدها و نباید هایی آشنا می شویم که در مجموع حنجره ما را سالم نگه داشته و از تارهای صوتی محافظت می کند. این درس و اطلاعات نظری آن، به ما کمک می کند تا بهتر و بیشتر از صدای خود استفاده کنیم؛ بدون آنکه آسیبی به تارهای صوتی وارد کنیم.

 

درس دوم: سخنوری و استراتژی اجرا و سخنرانی

در درس دوم تکنیک هایی را یاد خواهید گرفت که استفاده از آنها شما را سخنران حرفه ای تری خواهد کرد.

مثلا تکنیک لنگر انداختن که به معنای ایجاد زمانبندی در ارائه بخش های مختلف سخنرانی، به منظور جذب مخاطب تا انتهاست. یادگیری این تکنیک باعث می شود تا سه عامل باور، اعتماد و گوش دادن را در مخاطب ایجاد کنید.

انسانها برای سه فاکتور شادی، آزادی و موفقیت هزینه می کنند. در تکنیک لنگر انداختن شما انگیزه لازم برای دستیابی به این سه فاکتور را به مخاطب می دهید. ابزار شما در این کار صدا و محتوا خواهد بود. این پکیج در مجموع تمرکز ویژه ای روی صدا و محتوا دارد.

آموزه های تئوری درس دوم، شما را کاملا با مهارت و تکنیک لنگر انداختن آشنا خواهد کرد و ابزارهای مورد استفاده شما مثل به کارگیری زبان بدن، ایجاد احترام و اعتماد، شفافیت صدا، ریتم سخنرانی و سرعت ادای کلمات، استفاده از دیافراگم برای صلابت و اقتدار در سخنان و... را در اختیارشما می گذارد.

 

درس سوم: متد از بدن به بیان

تکنیک جذابی که به شما کمک می کند تا بتوانید متن ها را درست تر بخوانید. دکلمه و شعر را با احساس صحیح اجرا کنید. این متد در زندگی شما نیز بسیار موثر خواهد بود.

در این درس با سناریوها و مثال های متعدد شما یاد خواهید گرفت که میزان تاثیر گذاری زبان بدن در انتقال احساسات تا چه میزان مهم و تاثیر گذار است.

 

درس چهارم: افزایش اعتماد به نفس در سخنرانی و گویندگی

اعتماد به توانایی ها و خود باوری، همان اعتماد به نفس است که در دایره کنترل ماست. اما انسان یک موجود اجتماعی است و تعاملات و کشمکش های او در جامعه باعث می شود بخشی از این خود باوری از حیطه کنترل او خارج شود. در این قسمت یاد می گیرید که چگونه توجه خود را از دایره عدم کنترل، به بخش هایی از زندگی که در کنترل خود ماست انتقال دهیم و موجبات پیشرفت در زندگی و افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس خود را فراهم کنیم. 

 

درس پنجم: مهارت های گفتمان موثر

ما هر شغل و کسب و کاری داشته باشیم، با دایره ای از افراد روبه رو هستیم. شناختن لحن موثر در گفتمان سبب می شود که غایت تاثیر گذاری را بر افراد داشته باشیم.

مثلا گفتمان یک پزشک با بیمارش، گفتمان وکیل با موکلش، گفتمان سخنران با مخاطبینش، گفتمان فروشنده با مشتریانش و... هر کدام باید آگاهانه و با بینش قبلی باشد تا تاثیر پذیری افراد را نسبت به ما افزایش دهد. این یکی از رازهای موفقیت است. متد صدا بیان و خالق این دوره، ریحانه زارعی، تاکید ویژه ای روی آن دارد. 

ترس از سخنرانی و مضرات کمال گرایی منفی، از موضوعات مهم این درس خواهد بود.

 

درس ششم: پردازش گفتار (مخزن لغت و گسترش دایره واژگان)

ما در تعاملات روزمره خود به دایره لغاتی نیاز داریم که سر بزنگاه و در موقعیت مناسب بتوانیم آنها را استفاده کنیم. جالب است بدانید تمام واژه هایی که نیاز داریم، در بخش ورنیکه مغز ما وجود دارد. هیچ یک از ما از نظر لغوی چیزی کم نداریم. بلکه توانایی ریکاوری و باز استفاده از این لغات است که مهارت ما در استفاده از واژگان را به رخ می کشد. بسیاری از این واژگان در ناخوآگاهمان در حال خاک خوردن هستند.

تپق زدن، منّ و من کردن، نیامدن یک واژه آشنا به زبان؛ مشکلاتی است که گاه زیاد با آن سر و کار داریم.

 در این درس ریحانه تکنیک ها و بازی هایی را به شما آموزش می دهد که بتوانید تمام لغات خاک خورده در ذهنتان را ریکاوری کرده تا هیچ گاه در سخنرانی و حرف زدن وانمانید. حتما این بازی های جذاب را انجام دهید.

 

 

درس هفتم: فیزیک صوت

فیزیک؟ فیزیک صوت؟ ما میخواهیم فن بیان و گویندگی یاد بگیریم، فیزیک صوت چرا؟

سخنور ماهر کسی است که به فیزیک صوت آشنایی دارد. می داند طول و دامنه موج صوتی چیست. می داند طول موج مربوط به فرکانس، تغییر نت ها و زیر و بمی آوا می شود. می داند دامنه موج مربوط به شدت و بلندای صداست.آری، با شناختن فیزیک صوت، قابلیت شما در به کار گیری لحن و آوای مناسب در مواقع مختلف سخنرانی پیشرفت کرده، و شما بر صدای خود و میزان تاثیر گذاری آن مسلط می شوید.

این جلسه تئوری بسیار مهم است و توصیه می کنیم به دقت آن را فرا بگیرید.

نکته: این درس شامل یک پادکست آموزشی نیز می شود. فایل صوتی آن در محتوای داخل پکیج قرار دارد و بعد از خرید در دسترس شما خواهد بود.

 

درس هشتم: پیستون حیات؛ پرده دیافراگم

در این درس با نقش دیافراگم در تنفس صحیح آشنا می شوید. دیافراگم بزرگترین ماهیچه بدن است و نقش پیستون حیات را دارد. چرا که با انقباض و انبساط آن است که ریه های ما از هوا پرو خالی می شود. بخش مهمی از صدا سازی نیز، طریقه استفاده آگاهانه از این ماهیچه شکمی است. منشا تولید صدای ما، جریان هوایی است که رفت و برگشتش به حرکات دیافراگم وابسته است.

ریحانه زارعی به شما تکنیک هایی را می آموزد، که بتوانید عمق نفس خود را با کشش به جا و به اندازه دیافراگم افزایش دهید. وقتی تنفس سالم و عمیقی داشته باشید، در هنگام سخنرانی نفس کم نمی آورید و به هن هن کردن نمی افتید. ضمن اینکه تنفس صحیح، اکسیژن رسانی به مغز را نیز افزایش داده و خود باعث افزایش کارکرد مغز و ضریب اعتماد به نفس در گفتار و کلام می گردد.

 

درس نهم: استرس و مواجهه درمانی

بسیاری از مردم، استرس و اضطراب را یک موضوع واحد می دانند. در حالی که این دو کاملا متفاوت از همند. استرس واکنش طبیعی بدن به عوامل تنش زای بیرونی است. وجود آن در تنازع بقا ضروری است. اما اضطراب، ترس از عوامل غیر واقعی است که به عنوان یک اختلال می تواند موجب از کار انداختن فرد در همه تعاملات روزمره خود شود.

پس استرس مثل اضطراب خطرناک نیست. اما مزمن شدن و ماندگاری بیش از حد آن می تواند به اختلالات روانی منجر شود. استرس روی میزان بهره وری و تاثیر گذاری در کلام، ژست و فن بیان افراد تاثیر به شدت منفی ای می گذارد.

ریحانه در این قسمت به شما راهکارهای رویایی با استرس و مواجهه و رفع عوامل آن صحبت می کند. تکنیک هایی مثل عدم تمرکز کامل روی جزئیات، کلی نگری، فعالیت و ورزش، مواجهه درمانی و... را تفسیر می کند. تمرکز این درس بر مواجهه درمانی است.

 

درس دهم: گوشندگی (هنر گوش سپاردن)

اگر شما یک شنونده خوب باشید، طرف مقابل ترغیب به حرف زدن با شما می شود. درد دل می کند و بدون لکنت مشکلاتش را می گوید. اینکه هنر گوشندگی داشته باشید، شخصیتی کاریزماتیک می یابید و توجهات به کلام، گفتار و رفتار شما بیشتر می شود.

اما اگر طرف شما بداند هیچ بهایی به حرف هایش نمی دهید و همذات پنداری ضعیفی دارید، شما را از دایره افراد الهام بخش و تاثیر گذار خویش خارج می کند.

 

فن بیان و صدا

 

درس یازدهم: درنگ

درنگ در حیطه فن بیان و صدا سازی، یعنی سکوت و توقف در گفتار. در موسیقی، عبارتی به نام ضد ضرب یا سنکپ، باعث شکستگی ریتم و عدم یک نواختی اجرا می گردد. در سخن گفتن و تعاملات گفتاری نیز درنگ چنین نقشی را دارد. مثل یک تاکید، صحبت های شما را دارای وزن می کند. کسی که از تکنیک درنگ در گویندگی و فن بیان بهره ببرد، خود به خود سه هیچ جلوتر از دیگران است. میزان تاثیر گذاری شما با استفاده بجا از درنگ در سخنوری، افزایش حیرت انگیزی می یابد.

در این درس، ریحانه زارعی موضوع درنگ در گفتار، انواع مختلف درنگ، و همچنین نحوه استفاده از آن را به صورت مفصل به شما آموزش می دهد.

 

درس دوازدهم: صدای پولساز

در این درس به دو سوال مهم شما پاسخ داده می شود.

1- چطور می توانم گوینده شوم؟ مسیر گویندگی چیست؟

2- چگونه می توانم از صدای خود کسب درآمد کنم؟

 

تعارف را بذاریم کنار. هدف ما از این دوره، کسب محبوبیت و پولسازی است. اگر قدری بی تعارف تر باشیم، هدف همه انسانها در زندگی اجتماعی همین دو مورد است.

ریحانه در این قسمت راههای منطقی گوینده شدن و رسیدن به قدرت پولسازی از صدا را به شما آموزش میدهد.

 

 

درس سیزدهم: داستان سرایی

علاقه به داستان و قصه ها، از همان زمان انسان های نخستین در ذات بشر بوده است. تصور کنید در حال سخنرانی برای یک جمعیت بزرگ هستید. اگر توانایی داستان سرایی در لا به لای حرف های خود را داشته باشید، صحبت های شما دلنشین تر می شود. توجهات به شما متمرکز می شود. حتما دیده اید بسیاری از سخنوران بزرگ، در حین سخنرانی از مثل ها و قصه هایی برای تلطیف فضا، و قابل فهم تر کردن موضوع استفاده می کنند. اما داستانها زمانی در زمینه سخنوری به درد شما می خورد که در اکثر مواقع سراینده آن خودتان باشید. داستانی یونیک و دست اول.

اما مگر همه ما داستان سرایی بلدیم؟ در اینجا ریحانه راهکارهایی به شما می گوید، که به واسطه آن داستان سرایی بداهه را یادخواهید گرفت.

 

درس چهاردهم: یخ شکنی

ذات انسان در مقابله با اطلاعات و دیتاهایی که از بیرون با آن مواجه می شود، سیستمی محافظه کارانه دارد. به عبارتی اجازه نمی دهد هر ایده و نگرشی روی او به راحتی تاثیر بگذارد. این امر غریزی مبتنی بر دفع خطر می باشد. سلاح او برای این مقاومت، شک گرایی، بی حوصلگی، بی اعتمادی و خستگی است. این گارد گیری مخاطب کاملا طبیعی است، مخصوصا در برابر افراد غریبه.

ریحانه در این درس به شما تکنیک هایی یاد می دهد که به واسطه آن یخ بین خود و مخاطب را شکسته و به نحوی اعتماد سازی کنید. تکنیک هایی نظیر ارتباط چشمی، پرهیز از خودنمایی، عدم اغراق در معرفی توانایی ها و رزومه خود، همذات پنداری با مخاطب و... که برای یک شما در جلب نظر مخاطب، عملکردی معجزه وار دارد.

 

درس پانزدهم: ساختار سخرانی

درس بسیار مهمی که طی آن با ساختار و آناتومی یک سخنرانی حرفه ای آشنا می شوید. یاد میگیرید که از شروع تا پایان سخنرانی چه فعل و انفعالاتی در مخاطب شکل می گیرد و شما چگونه باید با زمان بندی دقیق بیشترین تاثیر را در او ایجاد کنید.

 

درس شانزدهم: کاریزمای کلمات

هر کلمه دارای یک وزن منحصر به فرد است. به عبارتی شخصیت و کاریزما برای کلمات امری بدیهی است. به یک مثال معروف در این زمینه اشاره می کنیم: کلمات "بشین، بفرما، بتمرگ" هر سه دارای وحدت معنا می باشند؛ اما تاثیری که به کاربردن هر یک از آنها دارد، بسیار متفاوت است.

ریحانه در این ویدیو به شما آموزش می دهد چگونه از کاریزمای کلمات به بهترین نحو استفاده کنید. به عنوان مثال در سخنرانی، قلنبه گویی و استفاده از واژگان سنگین و سخت، نه تنها هیچ کمکی به تاثیر گذاری شما نمی کند، بلکه باعث می شود مخاطب احساس کند در تلاشید تا برای پوشاندن ضعف های خود از این واژگان وام بگیرید.

و دیگر موارد مهمی که در این درس آنها را یاد می گیرید.

 

درس هفدهم: سخنرانی آسانسوری

در مورد این درس فقط به شرح این نکته اکتفا می کنیم: سخنرانی آسانسوری یعنی در فرصتی کوتاه، بتوانیم تاثیری روی فرد بگذاریم که منجر به ادامه رابطه در زمان آینده شود.

این درس در بحث مهارت های کلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

 

درس هجدهم: طنازی در سخن (شوخ طبعی)

ریحانه تمام مواردی که در مورد شوخ طبعی در سخن باید بدانید را به زبانی ساده برای شما شرح می دهد. تا کجا شوخ طبع باشیم؟ حد و حدودش چیست؟ اثرات شوخ طبعی در سخن چیست؟ و...

 

 

درس نوزدهم: صدای بم

بم بودن به معنای حجیم تر بودن صداست. صدایی که فرکانس کمتر و قدرت بیشتری دارد. داشتن صدای بم مخصوصا برای آقایان از جذابیت های گفتاری به حساب می آید. در این درس راهکارها و تمرین های بم تر کردن صدا را می آموزید. همچنین ریحانه به شما می گوید چه جاهایی بم بودن صدا خوب، و کجاها نامناسب است. تمرین های بم شدن صدا برای خانم ها چیست. حقیقت این است که اگر قابلیت بم بودن صدا را هم در خود ایجاد کرده اید، هر جایی نباید از آن استفاده کنید. اینجا همه این موارد را یاد خواهید گرفت.

 

درس بیستم: مدیریت و کنترل لهجه

لهجه از اصیل ترین فاکتورهای هویتی افراد است. لهجه تلفظ متفاوت یک زبان واحد است. تعداد لهجه هایی که در ایران وجود دارد بسیار گسترده و زیاد است. اگر بخواهیم لهجه را حذف کنیم، همانند این است که اصالت خود را حذف کنیم. در زمینه هنر فن بیان و مهارت های سخنوری، ما بایستی به قابلیت کنترل و مدیریت لهجه برسیم. تمریناتی که در این درس خواهید دید، به شما کمک می کند تا بتوانید لهجه خود را مدیرت کنید و اگر قرار است با زبان معیار حرف بزنید، لهجه را موقتا حذف کنید.

 

درس بیست و یکم: گویندگی انواع متن

ما نمی توانیم یک متن ادبی و شاعرانه را با لحن خبری و مثل مجریان اخبار قرائت کنیم. متون، با لحن و آوایی که ما به کار می بریم وارد ذهن مخاطب می شوند. هر متن در هر زمینه ای بایستی روح جداگانه ای داشته باشد. ما با شناخت حالت و نوع متن مثل داستان و قصه، شعر، متن خبری، حکایات تاریخی، حماسی، متن های کودکانه و... باید لحن و آوای خود را با آنها همسو کنیم. توانایی گویندگی متن های مختلف، یکی از مهمترین بخش های مسیر فن و بیان و مهارت کلامی است.

هر جایی که در زمینه گویندگی بخواهید نام نویسی کنید، در اولین آزمون، متنی را مقابل شما قرار می دهند که آن را بخوانید. تمام دقت آنها بر این است که ببنند چه میزان تسلطی بر تخصیص لحن مناسب برای قسمت های مختلف متن دارید. نکات و تمرینات مهمی در این درس نهفته است. توصیه می کنیم دقت ویژه ای را به آن اختصاص دهید.

 

درس بیست و دوم: افزایش تمرکز وتقویت حافظه

حافظه همان چیزی است که به ما ضمیر می بخشد. اگر حافظه نباشد ضمیر "من" نیز وجود خارجی نخواهد داشت. تمام ویژگی ها و خصایص ما تکیه بر دیتاها و اطلاعاتی دارد که در حافظه ثبت می شود. تمرکز نیز به معنای میزان قدرت ما در ثبت و ریکاوری این اطلاعات است. برای گویندگی گاه باید یک متن را حفظ کنیم. علاوه بر درجه سختی، کوتاهی و بلندی متن نیز در پروسه حفظ کردن آن دخیل است. چگونه باید تمرکز خود را برای ثبت یک متن در حافظه تقویت کنیم؟ چگونه با افزایش قدرت حافظه کوتاه مدت خود، این متن را واو به واو ریکاوری یا بازیابی کنیم؟ گاهی باید مطالعات گوناگونی قبل از یک سخنرانی داشته باشیم تا اطلاعات خود را دررابطه با موضوع بالا ببریم. چه ترفندهاییی برای استفاده بهینه و به موقع از این اطلاعات وجود دارد؟ ریحانه زارعی این مسیر را به صورت حرفه ای در این درس به شما آموزش می دهد.

 

درس بیست و سوم: یادیاری

مجموعه ای از تکنیک ها و تمرین هایی است که به شما کمک می کند تا مطالبی که شنیده یا خوانده اید را به راحتی به یاد بیاورید و در هنگام سخنرانی و گوینگی از آنها استفاده کنید.

 

درس بیست و چهارم: واجگاه صحیح حروف

فن بیان در یک کلام یعنی نحوه صحیح تلفظ حروف الفبای فارسی. هر کلمه از به هم پیوستن حروف شکل می گیرد. تلفظ دقیق و تمیز هر حرف، همچنین دقت به واجگاه حروف در کلمات؛ مسئله بسیار مهمی است که تفاوت بین یک گوینده آماتور و حرفه ای را مشخص می سازد. چنانچه واجگاه صحیح حروف را یاد بگیرید، در اصل فن بیان صحیحی خواهید داشت. در این ویدیو با انواع واک مثل صامت و مصوت آشنا می شوید و تلفظ حروف را به صورت دقیق یاد خواهید گرفت.

 

درس بیست و پنجم: زبان بدن

زبان بدن در حدی مهم است که حتی سیاستمداران نیز در مورد آن آموزش می بینند. هر حالتی از فرم بدن می تواند بیانگر نقاط قوت مثل اعتماد به نفس، اقتدار، شجاعت، جسارت و... و یا نقاط ضعف مثل خجالت، عدم اعتماد به نفس، ترس، استرس و... باشد. زبان بدن در تعاملات اجتماعی، زیر شاخه ای از مهارت های غیر کلامی است. میمیک صورت، حرکت دست ها و پاها، فرم کلی بدن در هنگام صحبت؛ ابزار استفاده از زبان بدن می باشد. بدن گفت یا Body language یکی از موضوعات مهم این دوره است و برای تاثیر گذاری بیشتر بر مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد. ریحانه تمامی بایدها و نبایدها و همچنین تعاریف و تمرینات را به شما آموزش می دهد.

 

درس بیست و ششم: مهمونی صدا ((Voice Party

ویس پارتی عبارت است از تمریناتی که با انجام روزانه آنها، می توانیم صدا و بیان خود را بهتر کنیم. این تمرینات بسیار مفید و سودمند هستند و به نوعی وارم آپ صداسازی به حساب می آیند. بیش از بیست تمرین جذاب که به صورت عملی آنها را خواهید دید و مطابق آن به تمرین روزانه آنها خواهید پرداخت.

لازم به ذکر است این تمرینات از به روزترین متد صدا سازی جهان و تجربه مدرس این مجموعه گرد آوری شده است. در عمل می توان گفت این درس به عنوان قسمت آخر، شاه بیت غزل دوره شماست و نقش یک ورکشاپ بی نظیر را دارد. با تشکر از راحله، خواهر ریحانه زارعی که به عنوان یک هنرجو با اجرای تمامی این تمرینات، جذابیت خاصی به این سرفصل بخشید.

 

نحوه خرید و دانلود پکیج صدا بیان با تدریس ریحانه زارعی

شما می توانید پکیج صدا بیان را از طریق همین صفحه خریداری کرده، و آن را به سبد خرید خود بیفزایید. پس از خرید، محتوای پکیج در پروفایل کاربری شما قرار گرفته و به راحتی می توانید آن را دانلود کنید.

حجم پکیج نزدیک به 4 گیگابایت می باشد که برای سهولت در دسترسی و دانلود، به پنج پارت در قالب فایل زیپ تقسیم شده است. این فایل ها همواره در اکانت شما خواهند بود و هر زمان که اراده نمایید، می توانید آنها را دانلود کرده و از زیپ خارج کنید.

ضمن اینکه پشتیبانی نت به نت نیز همواره در خدمت شماست. در بخش تماس با ما، می توانید به راههای ارتباطی دسترسی داشته باشید.

 

 

نظرات هنرجویان دوره های صدا بیان خانم زارعی

 

 

سوالات مداول شما در مورد پکیچ صدا بیان

 

پکیج صدا بیان برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به اینکه تمامی امور و پیشرفت های زندگی در سایه تعاملات و ارتباطات اجتماعی می گذرد، داشتن فن بیان قوی، مهارت های کلامی و صدای اثر گذار برای همه اقشار مردم مناسب است.

اما اگر به صورت اختصاصی بخواهیم بگوییم، برای هر کسی که در حوزه های کسب درآمد کار می کند، این پکیج در میزان موفقیت او بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

مدیران، معلم ها، بلاگرها، سخنرانان، مجری ها، گوینده ها و هر کسی که کسب و کار او در تعامل و ارتباط با اقشار مختلف جامعه است.

 

چه مدت طول می کشد تا دوره صدا بیان را به پایان برسانیم؟

این دوره شامل 26 ویدیوی آموزشی به مدت تقریبا 10 ساعت است. مشاهده ویدیوها زمانی از شما نمی گیرد. اما اصل موضوع این است که بایستی همه تمرینات و نکات را در طول زمان به کار ببرید تا به اثر گذاری مطلوب آن برسید. به همین خاطر بهتر است تمرین های این پکیج را در طول 6 ماه به صورت روزانه انجام دهید.

 

دوره صدا بیان برای چه سنینی مناسب است؟

متد آموزشی این پکیج به گونه ای است که همه افراد دوازده سال به بالا می توانند از آن استفاده نمایند.  

توجه !

برای دریافت کامل ویدیوهای آموزشی این پکیج ، ابتدا از طریق کادر زیر پکیج مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما