فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ اما دیگه تموم شد برای سه تار

  • انتشار1403/03/30
آموزش آهنگ اما دیگه تموم شد برای سه تار

 

آموزش آهنگ اما دیگه تموم شد برای سه تار

با آموزش یک آهنگ ماندگار دیگر برای سه تار با نام "اما دیگه تموم شد" همراه شما هستیم. علی اقبال مدرس تار و سه تار وبسایت نت به نت، همیشه ماندگارترین و غنی ترین ترانه ها و آهنگ های موسیقی ایران را برای آموزش به شما در نظر می گیرد. ترانه هایی جاودان که گویی غبار زمان هیچ تاثیری بر اثر گذاری آنها نگذاشته و همیشه تازه و پر از حرف هستند.

آموزش آهنگ اما دیگه تموم شد از بانو سوسن، موضوع آموزشی این درس است. نکته قابل توجه متد تدریس آن است که به روش شنیداری یا گوشی می باشد. یعنی در این حالت شما هیچ کاری به نت خوانی ندارید و صرفا آموزه های داخل ویدیو مبنای یادگیری این آهنگ خواهد بود.

 

شروع آموزش سه تار با تدریس استاد علی اقبال

 

آموزش شنیداری و بدون نت آهنگ "اما دیگه تموم شد" برای سه تار

در بخش آموزش آهنگ برای سه تار نت به نت، تعدادی محدودی از آهنگ های آموزشی به روش شنیداری تدرس شده اند. همچنین چهار آهنگ از شصت آهنگ پکیج 60 قطعه ایرانی برای سه تار نیز به همین روش است. چرا استاد اقبال از گاها از این روش استفاده می کند؟

ببینید عزیزان، یادگیری موسیقی از همان ابتدا باید بر اساس نت خوانی و آموزه های تئوری موسیقی باشد. در این مسئله هیچ شکی نیست. اما گاهی ما نیاز داریم گوش موسیقیایی خود را تقویت کنیم. یعنی نت ها را بدون استفاده از صفحه نت روی دسته پیدا کنیم و با تسلط بنوازیم. بدانیم هر نت دقیقا کجای دسته قرار دارد و با گرفتن پرده ها، صدای سیم به سمت کدام نت می رود.

گاهی آهنگی را می شنویم که هیچ جوره نت آن را پیدا نمی کنیم، ولی دوست داریم آن را کاور یا بازخوانی کنیم. در اینجا ما به گوش قوی در زمینه تشخیص نت ها و زیر و بمی آنها نیاز داریم.

در این جا تاثیر گذاری این آهنگ ها که به روش گوشی یا شنیداری تدریس می شود، مشخص می شود. هنرجو در لحظه و مطابق با ویدیوی آموزشی نت ها را پیدا می کند و خط سیر آن و گام قطعه را می یابد.

به همین علت تعدادی قطعه به صورت محدود با روش شنیداری تدریس می شود. سعی کنید هنگام تمرین به توانایی خود در تشخیص صدا ها و پیدا کردن پرده های مربوطه تمرکز کنید. چنانچه گوش شما در تشخیص گام ها و فواصل موسیقی تقویت شود، آنگاه خواهید توانست هر قطعه ای را خودتان باز سازی کنید.

اگر هم به صورت حرفه ای میخواهید گوش موسیقایی خود را تقویت کنید، پیشنهاد می کنیم از دوره رایگان تربیت شنوایی نت به نت، با تدریس استاد مهران مبینی استفاده نمایید.

 

اما دیگه تموم شد- به یاد سوسن از معین

اما دیگه تموم شد نام آهنگی قدیمی است که توسط خواننده معروف ایران بانو سوسن با آن صدای پر صلابت و گرم در سال 1367 اجرا شده است. "یادت میاد" نام اصلی این قطعه است که در آلبوم (زوار) از سوسن شناخته شده است. غم لطیف و زیبایی این ترانه به سرعت آن را محبوب کرد و خوانندگان دیگری نیز به بازخوانی این اثر روی آوردند. از معروف ترین آنها می توان از معین نام برد که این آهنگ را با نام "به یاد سوسن" بازخوانی کرده است. آهنگ در مایه دشتی ساخته شده است. آهنگساز و ترانه سرا بابک راد منش، و تنظیم کننده آندرانیک آساطوریان بوده است.

 

متن ترانه اما دیگه تموم شد (به یاد سوسن)

 

یادت میاد یه روزی برات دوست دارم میخوندم

با شوق رویت تا سحر چشم انتظار میموندم

 

اما دیگه تموم شد عمرم به پات حروم شد

از من نصیحت بشنو ای دل

 

آروم بگیر توو سینه که زندگی همینه

روز از نو روزی از نو ای دل

 

خسته شدم از بس که با غریبه ها دیدمت

در راه عشق و عاشقی چه بی وفا دیدمت

دلتنگیات برای من بود لطفت برای دیگرون

رنج و غمت تو سینه من خودت سرای دیگرون

 

اما دیگه تموم شد عمرم به پات حروم شد

از من نصیحت بشنو ای دل

 

آروم بگیر تو سینه که زندگی همینه

روز از نو روزی از نو ای دل

 

 

دانلود آهنگ اما دیگه تموم شد با صدای سوسن

 

در ویدیوی زیر آموزش این آهنگ را به صورت رایگان مشاهده می فرمایید

 

 

اجرای زنده آهنگ اما دیگه تموم شد

در ویدیوی زیر اجرای زنده این آهنگ را مشاهده می کنید.

نوازنده سه تار: علی اقبال

خواننده: محمدرضا مهدوی

نوازنده گیتار و همخوان: سوگل فرزانگان

فضایی که در این اجرا می بینید، کافه شمعدونی در خیابان علوی کاشان است. ممنون از مدیریت این مجموعه که این فضای سنتی و زیبا را دراختیار ما قرار دادند.

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما