فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ بلایی دلبر برای سنتور (ترانه بیرجندی)

  • انتشار1401/02/26
آموزش آهنگ بلایی دلبر برای سنتور (ترانه بیرجندی)

 

در این ویدیوی آموزشی، یک آهنگ دیگر برای هنرجویانی که دروس دوره مقدماتی سنتور را گذرانده اند، آماده کرده ایم و به صورت رایگان در وبسیایت نت به نت قرار می دهیم. آهنگ بلایی دلبر یک ترانه بیرجندی قدیمی با ریتم شش هشتم است که استاد رسولیان نت خوانی و نحوه اجرای آن با ساز سنتور را به شما آموزش می دهد. 

 

آموزش سنتور در وب سایت نت به نت

 

تمام هنرجویان وقتی یادگیری یک ساز را انتخاب می کنند، از اهداف اصلی آنها توانایی نواختن آهنگ های مختلف و رنگارنگ است. اما برای رسیدن به این هدف، ابتدا باید چگونه نوازندگی کردن را آموخت. نوازندگی مجموعه ای است از قواعد و اصول تئوریک، تکنیک ها و مهارت های عملی و هماهنگی بین این دو. درست مثل تحصیل در مدرسه و دانشگاه، یادگیری ساز پله ای‌ست و بایستی سلسله مراتب مختلف را طی نمود. برای یادگیری این آهنگ، حتما باید حداقل دوره مقدماتی را گذرانده باشید. 

آهنگ بلایی دلبر یک ترانه محلی بیرجندی است. اجرای سیما بینا ابتدا باعث به شهرت رسیدن آن شد و در پی آن خوانندگان دیگری نیز به اجرای آن پرداختند.

نت آموزش آهنگ بلایی دلبر در کتاب یاد و باد، اثر مجتبی زمانی در صفحه ۷ قرار دارد. توصیه می کنیم حتما این کتاب را بخرید. برای آن دسته عزیزانی که کتاب را در اختیار ندارد، نت را ضمیمه این پست کرده ایم که می توانید در ادامه آن را دانلود نمایید. 

در این درس تکنیک ریز زدن مورد توجه است. ریز زدن در سنتور تکنیکی است که با تمرین زیاد و صرف زمان به دست می آید. چنانچه در سطح مبتدی هستید، طبیعی است که به خوبی ریزها را نتوانید اجرا کنید. دوره متوسطه سنتور به زودی در وبسایت نت به نت آغاز خواهد شد که طی دروس، ریز زدن در سنتور نوازی را کار خواهید کرد.

در این ویدیو استاد رسولیان تمام نکات این درس را شرح داده و بسیاری از اشکالات متداول هنرجویان را از طریق هنرجوی خود، دانیال سیدی به شما نشان میدهد. 

 

متن ترانه بلایی دلبر

تو از برُم دوری دل در برُم نیست دلبر 

هوای دیگری اندر سرُم نیست دلبر 

خدا میدونه که از هر دو عالم دلبر 

تمنای دیگر جز دلبرُم نیست دلبر 

ای دل بلایی دلبر، بالا بلایی دلبر 

در انتظارُم کی از در در آیی دلبر 

درخت بید بودُم در کنج بیشه دلبر 

تراشیدن مو رِ با ضرب شیشه دلبر 

تراشیدن مو رِ قلیون بسازن دلبر 

که آتیش بر سرُم باشه همیشه دلبر 

ای دل بلایی دلبر، بالا بلایی دلبر 

در انتظارُم کی از در در آیی دلبر

 

برای دانلود نت آهنگ بلایی دلبر اینجا کلیک کنید

 

آهنگ بلایی دلبر با صدای سیما بینا

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما