فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ بارون بارونه برای تار

  • انتشار1400/11/07
آموزش آهنگ بارون بارونه برای تار

 

هنرجویان عزیز ساز تار، در این قسمت از آموزش آهنگ های ایرانی برای تار، آهنگ قدیمی و زیبای بارون بارونه را انتخاب کرده ایم که توسط استاد اقبال مدرس سازهای تار و سه تار و در قالب ویدیوی آموزشی رایگانی که مشاهده می کنید، به شما آموزش داده می شود. اگر مایل به داشتن نت این قطعه هستید، نت این آهنگ در صفحه ۸ کتاب تار و ترانه یمین غفاری قرار دارد. همانطور که قبلا گفتیم به راحتی می توانید این کتاب را از فروشگاه آنلاین نت به نت تهیه فرمایید. البته به صورت شنیداری و از روی همین ویدیو هم می توانید به یادگیری این آهنگ بپردازید. یادگیری آن چندان سخت نیست و به راحتی و با چند بار تمرین به آن مسلط خواهید شد.

 

آموزش تار در وب سایت نت به نت

 

ریتم درس چهار چهارم است. به این معنی که در هر میزان چهار نت سیاه یا معادل آن وجود دارد. کشش و ارزش زمانی یک نت سیاه همانطور که می دانید معادل نصف نت سفید، ربع نت گرد، دو نت چنگ، چهار نت دولاچنگ، هشت نت سه‌لاچنگ و به همین شکل معادل ضریب سکوت نتهای ذکر شده است.

کوک ساز در این قطع کوک ماهور است. از لحاظ پوزیسیون ها یعنی دو سل دو دو. و از لحاظ سیمها یعنی دو دو سل سل دو دو.

آهنگ محلی بارون بارونه اثری است از مرحوم استاد عطاء الله خرم با ترانه سرایی سیروس آرین پور. خواننده های زیادی این ترانه محلی را خوانده اند که از معروف ترین و قدیمی ترین آنها میتوان به پری زنگنه، عارف و ویگن اشاره نمود.

اگر ابتدا فقط صدای ویدیو را بشنوید و سپس همراه با ساز به تمرین و یادگیری بپردازید، قطعا اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

این نکته را هم فراموش نکنید که حالت در بر گرفتن ساز، فرم صحیح مچ ها، نحوه صحیح مضراب زدن را باید همیشه و در هر درس و تمرینی رعایت کنید. تمام این نکات را در وبسایت نت به نت و در قسمت دروس پیش نیاز ساز تار کار کرده ایم. از آنها غافل نشوید.

آهنگ بارون بارونه-پري زنگنه

 

 

 ويدئو آموزشي اين آهنگ را در زير مشاهده مي كنيد: 

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما