فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

چرا کتاب استاد ذوالفنون را برای سه تار انتخاب کرده ایم؟

  • انتشار1399/12/06
چرا کتاب استاد ذوالفنون را برای سه تار انتخاب کرده ایم؟

 

شاید این سوال در ذهن همه هنرجویانی که آموزش سه تار را همگام با تدریس علی اقبال در وبسایت نت به نت دنبال می کنند، به وجود آمده باشد: "چرا کتاب استاد ذوالفنون؟"

قبل از پرداختن به چرایی موضوع، سوالی را از شما می پرسیم. هدفتان از یادگیری سه تار چیست؟ چرا به خود زحمت می دهید تا بتوانید نواختن با این ساز را بیاد بگیرید؟ مطمئنا جواب های زیادی برای این پرسش وجود دارد. یکی می گوید برای دل خودم. دیگری لذت نوازندگی در جمع را مثال می زند. یکی هم شاید برای رو کم کنی از رقیب می خواهد بنوازد و بینهایت دلیل دیگر. ما به عنوان متولی آموزش سه تار، با هدف اصلی شما که نوازنده شدن باشد کار داریم. دلایل شخصی شما هر چه باشد، هدف غایی شما نوازندگی است. پس بر ماست هر آنچه توان داریم برای این منظور بگذاریم. ما مشق سه تار می دهیم تا هنرجو با خیال راحت و اطمینان به هدف خود بپردازد. این وظیفه ماست و کل اعتبار ما بسته به وجود و رضایت شماست. بگذریم. حال به سوال اصلی که در تیتر آمده می پردازیم. به راستی بین اینهمه کتاب آموزشی، چرا کتاب استاد جلال ذوالفنون را انتخاب کرده ایم؟

 

خرید کتاب آموزش سه تار

 

مرجع بودن کتاب استاد ذوالفنون یکی از این دلایل است. این کتاب مورد تایید تمام مدرسین ساز سه تار بوده و همه بر این باورند که شیوه اصولی و پیوسته آموزشهای آن، کاملا می تواند یک هنرجو را از مرحله صفر، تبدیل به یک نوازنده قابل و کار درست کند. دلیل بعدی متدهای آموزشی این کتاب است. این متد به گونه ایست که هنرجو را ناگهان با تعاریف و تمرین های سخت مواجه نمی کند. بسیار نرم و انعطاف پذیر مسیر را طی می کند و رفته رفته باعث پختگی پنجه های هنرجو می گردد. دلیل سوم کامل بودن تمرین ها و مراحل آموزشی است. هنرجو با یادگیری این کتاب، نه تنها دستگاهها و آوازهای موسیقی سنتی را می آموزد، بلکه با رنگ ها و چهار مضراب ها و تمریناتی که در کنار آموزش مستوجب تقویت دست هنرجو می گردد آشنا می شود. لازم به ذکر است جلد اول این مجموعه که شامل آموزش دو دستگاه ماهور و شور و دو آواز ابوعطا و دشتی می باشد، به طور کامل توسط علی اقبال تدریس شده و در حال حاضر در وبسایت آموزش مجازی موسیقی نت به نت در دسترس کاربران و هنرجویان قرار دارد. در ویدیوی ذیل استاد اقبال علاوه بر توضیحاتی پیرامون کتاب آموزش سه تار استاد ذوالفنون، توصیه های ویژه ای را برای شما دارد که قطعا شنیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما