فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

یادگیری تنبک را از کجا شروع کنم؟

  • انتشار1399/08/16
یادگیری تنبک را از کجا شروع کنم؟

 

در این مقاله جامع سعی داریم هنرجویانی که قصد دارند از مرحله صفر و بدون هیچ تجربه ای یادگیری ساز اصیل تنبک را شروع کنند، به صورت پله پله راهنمایی کرده و تمام مراحل آموزشی ساز تنبک را به صورت کامل شرح دهیم. این مقاله همانند نقشه راهنما خواهد بود و می تواند هنرجویان مبتدی را از جستجوهای خسته کننده در بستر اینترنت نجات داده و راه یادگیری این ساز را برایشان نمایان کند. لذا هنرجویان و نوازندگان حرفه ای و یا نیمه حرفه ای می توانند از خواندن این توضیحات صرف نظر کرده و از آن گذر نمایند؛ هر چند که مطالعه آن قطعا برای این عزیزان نیز بی ثمر نخواهد بود. و اما هنرجویان مبتدی عزیز! یادگیری هر هنری مستلزم سپری کردن مقدمات و تهیه ملزومات و ابزار آن می باشد. ضمن تبریک به شما برای انتخاب ساز خوش ضربان تنبک، تمام این مراحل را در ادامه این مقاله برای شما شرح میدهیم. با ما همراه باشید.

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

چهار مرحله برای یادگیری ساز تنبک در وبسایت آموزش مجازی موسیقی نت به نت

 

مرحله اول- آشنایی با مدرس تنبک وبسایت نت به نت

قبل از شروع یادگیری تنبک، بهتر است با مدرسی که قرار است مدت زیادی را تحت آموزشهای ایشان بگذرانید، آشنا شوید. امین صادق پور مدرس و نوازنده با تجربه و چیره دست سازهای کوبه ای؛ تدریس ساز تنبک را در وبسایت آموزشی نت به نت بر عهده دارد. ایشان سالهاست که در شهر کاشان به تدریس سازهای کوبه ای، مخصوصا تنبک اشتغال دارد و تا به حال تعداد کثیری از هنرجویان با متد آموزشی ایشان مراحل یادگیری ساز تنبک را یکی پس از دیگری طی کرده و به نوازنده ای قابل تبدیل گشته اند. برای مشاهده رزومه و سوابق هنری استاد صادق پور می توانید به صفحه نخست سایت نت به نت، قسمت معرفی اساتید مراجعه نموده و یا با لمس لیک زیر مستقیما وارد بخش معرفی نامه ایشان شوید.

 

معرفی امین صادق پور مدرس تنبک در سایت نت به نت

 

مرحله دوم- تهیه کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی

در همه جای دنیا اساتید هر ساز، از الگویی معتبر برای تدریس به هنرجویان استفاده می کنند. کتاب روش نوین آموزش تنبک به تالیف مرتضی قاسمی یکی از الگوهای بسیار معتبر و قدرتمندی است که در اکثر قریب به اتفاق آموزشگاه های موسیقی از آن استفاده می شود. این کتاب با داشتن تمرین های هدفدار و مرحله ای، مرجع آموزشی ساز تنبک در وبسایت نت به نت می باشد. لذا هنرجویان عزیز می بایست قبل از مراحل بعدی اقدام به تهیه این کتاب نمایند. در حال حاضر این کتاب در اکثر کتابفروشی های کشور در دسترس عموم قرار دارد. کتاب مذکور در فروشگاه آنلاین وبسایت نت به نت نیز موجود می باشد که می توانید با لمس لینک زیر، مستقیما به قسمت خرید این کتاب وارد شده و آن را به راحتی خریداری نمایید.

 

خرید کتاب روش نوین آموزش تنبک اثر مرتضی قاسمی

 

مرحله سوم- تهیه ساز مناسب برای شروع

این مرحله نسبت به دیگر مراحل از حساسیت بیشتری برخوردار است. چرا که تهیه یک ساز مناسب، همواره دغدغه اصلی هنرجویان مبتدی است. هنرجوی مبتدی که هیچ علم و آگاهی در زمینه ساختار و کیفیت ساز تنبک ندارند، میبایست از خرید خود سرانه این ساز به طور جد پرهیز کند. یک ساز غیر استاندارد نه تنها شخص را نوازنده نمی کند، بلکه میتواند خیلی زود باعث دلسردی و انصراف او از ادامه یادگیری گردد. توصیه می کنیم برای خرید ساز از استاد خود یا شخصی که تجربه کافی را در شناخت ساز تنبک دارد، کمک بگیرید. از آنجا که آموزش ها در فضای مجازی است و استاد صادق پور به صورت حضوری در دسترس هنرجویان نیست، ما برای رفع این دغدغه نسبت به تهیه سازهای استاندارد و ارائه آن در فروشگاه آنلاین نت به نت اقدام نموده ایم. تمام سازهای تنبک فروشگاه اینترنتی نت به نت از فیلترهای سختگیرانه استاد مربوطه گذر کرده و جملگی مورد تایید ایشان می باشد. برای مشاهده این سازها که در طرح ها و قیمتهای متنوع موجود می باشد لینک زیر را لمس کنید.

 

خرید ساز تنبک از فروشگاه آنلاین نت به نت

مرحله چهارم- شروع یادگیری ساز تنبک

پس از پشت سر گذاشتن مراحل قبلی، شما به صورت رسمی می توانید یادگیری ساز دلخواهتان یعنی تنبک را آغاز کنید. در این مرحله شما ابزار کافی که همان ساز و کتاب باشد را در اختیار دارید. حال سوال اصلی شما اینجاست که یادگیری ساز تنبک را از کجا شروع کنم؟ به دو روش می توانید کار خود را آغاز کنید. 1. تهیه دروس دوره مقدماتی تنبک به صورت تکی 2. خرید پکیج دوره مقدماتی تنبک

 

روش اول- تهیه دروس مقدماتی تنبک به صورت تکی

 

این مرحله خود از بخش های مجزای زیر تشکیل شده است:

 

پیش نیازها: همانطور که از نامش پیداست، قبل از شروع کار با دروس اصلی، می بایست با اصول و مقدمات اولیه ساز تنبک آشنا شوید. این پیش نیازها اصول بنیادینی همچون آشنایی با ساختمان تنبک، طریقه صحیح در بر گرفتن ساز، فرم صحیح دستها برای نوازندگی و... را شامل می شود که در قالب ویدیوهای آموزشی در دسترس شما خوبان قرار گرفته است و از طریق لینک زیر می توانید آنها را مشاهده بفرمایید.

 

دروس پیش نیاز برای آموزش تنبک

 

دروس دوره مقدماتی: در این مرحله درس های اصلی شما آغاز می شود. دوره آموزش تنبک وبسایت نت به نت توسط استاد صادق پور و بر اساس کتاب روش نوین تنبک مرتضی قاسمی در قالب ویدیوهای آموزشی با کیفیت، در این وبسایت تولید شده است. با مراجعه به لینک زیر می توانید از کار خود را از درس اول شروع کنید و انشالله با یک برنامه ریزی منظم به یادگیری این ساز شیرین بپردازید.

 

روش دوم- خرید پکیج جامع دوره مقدماتی آموزش  سنتور

 

در این روش کار شما راحت تر خواهد بود. به جای آنکه هر درس را به صورت تکی دانلود کنید، با خرید پکیج مقدماتی تمامی دروس پیش نیاز و دروس کتاب را یکجا در اختیار خواهید داشت. این پکیج با قیمتی بسیار نازل و کیفیتی عالی در اختیار شما قرار دارد. برای مشاهده و خرید پکیج دوره مفدماتی تنبک به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

پکیج جامع دوره مقدماتی آموزش تنبک

 

مقالات آموزشی تنبک

 تیم تولید محتوای نت به نت با به کارگیری کلیه منابع خود، مقالات آموزشی ارزنده ای را در مورد شناخت بیشتر ساز تنبک و ارتقای سطح آگاهی و توانمندی نوازندگی شما تدارک دیده است. این مقالات در کنار یادگیری دروس اصلی می تواند جهت درک بهتر شما از این ساز بسیار مفید واقع گردد. لذا مطالعه آنها را به شما توصیه می کنیم. در لینک زیر فهرست این مقاله های کاربردی قابل مشاهده است.

 

مقالات جامع آموزشی تنبک 

 

 

آموزش مجازی ساز تنبک در وبسایت آموزش مجازی موسیقی نت به نت همراه با امین صادق پور مدرس و نوازنده تنبک

 

سخن پایانی

هنرجویان عزیز! حال که این ساز شیرین را برای یادگیری انتخاب کرده اید، ضمن تبریک به حسن انتخاب شما باید بگوییم که رسیدن به هیچ هدفی بدون برنامه ریزی منسجم و منتظم آسان نیست. هیچ نوازنده ای در دنیا نبوده که یک شبه ره صد ساله را بپیماید و تبدیل به نوازنده ای حرفه ای شود. یک برنامه مدون برای خود طرح کنید و طبق آن به پیش بروید. از تمرین های منقطع و باری به هر جهت خود داری کنید و نظم و انسجام را سر لوحه کار خود قرار دهید. امید است هر چه زودتر کار خود را آغاز کرده و شما نیز به خانواده بزرگ نت به نت بپیوندید. موفق و پیروز باشید.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما