فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

فرمول تقویت مضراب زدن برای سه تار

  • انتشار1399/06/18
فرمول تقویت مضراب زدن برای سه تار

 

مهتمرین و اولین اصل برای نوازندگی ساز سه تار، نحوه مضراب زدن صحیح و اصولی است. در واقع آن قدر این مسئله ضروری و مهم است که ما دست بردار آن نیستیم. تعداد زیادی پست و مقاله برای روش صحیح مضراب زدن در وبسایت نت به نت قرار داده ایم. اما به دلیل ضرورت موضوع، بیخیال این قضیه نمی شویم و آن قدر پست و مقاله و ویدیوی آموزشی می گذاریم تا هنرجویان ما به این دید برسند که مضراب صحیح، پله اول و پیش نیاز اصلی برای راه نوازندگی است. البته این موضوع فقط برای ساز سه تار نیست. برای تمامی سازهای زخمه ای، چه سنتی چه کلاسیک و مدرن؛ این اصل مقدم بر تمامی آموزش های دیگر است. واضح تر بگوییم، اگر تکنیک نوازندگی ما حتی در سطح استاد حسین علیزاده باشد ولی روش مضراب زدن صحیح نباشد؛ هیچ گاه نوازندگی ما به دید حرفه ای پذیرفته نخواهد شد. نوازندگی علاوه بر مهارت در پیاده سازی نتها، به ایجاد صدای ناب و خالص از سه تار وابسته است و این دو از هم جدا نیستند.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

در این ویدیوی آموزشی، استاد اقبال یک بار دیگر موضوع مضراب صحیح برای سه تار را برای شما شرح می دهد و از اهمیت آن می گوید. در این راستا فرمولی را هم برای شما ارائه می کند تا بهتر یاد بگیرید چگونه "صحیح" مضراب بزنید. این ویدیو برای تمام هنرجویان و نوازندگان ساز سه تار، در هر سطحی از نوازندگی مناسب می باشد. عزیزانی که به تازگی شروع به آموزش ساز سه تار به صورت مجازی نموده اند باید بدانند که اجرای صحیح مضراب، مقدم برایجاد صداست. بعضی از هنرجویان مبتدی به ما پیام می دهند و ابراز نگرانی از عدم توانایی مضراب زدن می کنند. یکی می گوید احساس می کنم انگشتانم کوچک هستند، دیگری می گوید اجرای تمرینات باعث ایجاد درد در دستم می گردد و... در جواب باید بگوییم نگرانی شما بی مورد است. بدن آدمی دارای قابلیت انعطاف و وفق با شرایط متفاوت است. اتفاقا درد گرفتن عضلات در شروع کار، نشانه این است که دست شما در حال واکنش به تغییر حالت و وفق دادن خود با حالت جدید می باشد. پس از مدت کوتاهی این محدودیت و یا درد خود به خود ناپدید می شود و اما برای کسانی که فکر می کنند دست و انگشت های کوچکی دارند باید این نکته را بگوییم که کافی است دست های شما به اندازه دستهای یک کودک 5 ساله باشد تا بتوانید به راحتی و بدون مشکل نوازنده شوید. خلاصه اینکه طبق الگویی که استاد اقبال برایتان اجرا می کند، تمرین کنید که تنها فاکتور موفقیت در نوازندگی تمرین است. لازم به ذکر است که شکل و فرم ناخنها هم برای مضراب زدن اهمیت زیادی دارد. ناخن نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد، گوشه های تیز نداشته باشد که سیم به آن گیر کند و به اصطلاح کنده شود. موفق باشید.

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (2)

حمید رضا نوری

تاریخ ارسال :1399/06/20

با سلام خدمت جناب آقای اقبال محترم لطفا آهنگ ارمغان تاریکی و سر اومد زمستون رو آموزش دهید ک. با تشکر فراوان از شما

وبسایت نُت به نُت

با درود و مهر، اميد آن داريم در آينده آموزش اين آهنگ را نيز در برنامه خود قرار دهيم. سپاس از همراهي شما

سید جواد موسوی

تاریخ ارسال :1400/06/14

با سلام و احترام متاسفانه ناخن های من شکننده هست و تا مقداری بلند میشه کج میشه و اصلا فرم خوبی نداره و بعد هم میشکنه. با این حال خیلی علاقه دارم سه تار نوازی کنم و حتی قبلا کمی هم کار کردم ولی به خاطر این موضوع ادامه ندادم.

وبسایت نُت به نُت

درود و مهر بر شما همراه گرامی، در قسمت مقالات آموزشی ساز سه تار، مقالاتی در این مورد وجود دارند که مهمترین آنها مقاله «ناخن نوازنده سه تار» است که می توانید برای مشاهده و مطالعه آن از لینک زیر استفاده بفرمایید. امیدواریم مفید باشد و هرگز به خاطر ناخن از نوازندگی ساز ناامید نشوید. https://www.notebnote.com/post/details/71/%d9%86%d8%a7%d8%ae%d9%86-%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%b3%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1

سبد خرید 0
تماس با ما