فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

مراحل آموزش نوازندگی در وبسایت نت به نت

  • انتشار1400/11/26
  • بازدید
مراحل آموزش نوازندگی در وبسایت نت به نت

با گسترده تر شدن بستر آموزش مجازی، آموزش نوازندگی هم به تبع این گستردگی چند سالیست که از کانال ها و بسترهای دنیای مجازی راه خود را در پیش گرفته است. یکی از متولیان موفق آموزش نوازندگی از طریق فضای مجازی، وبسایت نت به نت بوده که در این سالها توانسته خیل عظیمی از هنرجویان سازهای مختلف را جذب کند. کیفیت بالای تصویر و صدا، بهره گیری از اساتید مجرب و محتوای رایگان و ارزان قیمت، عامل موفقیت این مجموعه فرهنگی آموزشی بوده است. هدف نت به نت بر این بوده که اگر کسی هیچ شناختی هم نسبت به موسیقی نداشته باشد، بتواند کار خود را با این مجموعه آغاز کند و بدون دغدغه به یک نوازنده قابل تبدیل گردد.

در این پادکست، رضا طریحی مجری برنامه در گفتگویی جالب با محمد حنطه ای، مدیر محتوای نت به نت به شرح مراحل نوازنده شدن در این وبسایت میپردازند. این پادکست از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول مربوط به قیاس بین آموزش حضوری و مجازی و برشمردن مزایا و معایب هر کدام است. در بخش دوم هم با کلیه مراحل آموزشی در وبسایت نت به نت آشنا می شویم. اینکه هنرجو چه مراحلی را باید طی کند تا رسما تبدیل به نوازنده شود، شاخه های سایت، مقالات آموزشی، پیش نیازها و هر آنچه که هنرجو در اولین قدم ورود به سایت باید بداند، در این پادکست شرح داده میشود.

 

آموزش نوازندگی همراه با تیم نت به نت

وبسایت نت به نت برای همه هنرجویان در هر رنج سنی و با هر سلیقه و سطح مالی این امکان را فراهم کرده است تا با خیالی آسوده به یادگیری هنر نوازندگی بپردازند. این وبسایت آموزش مجازی موسیقی، در طول سالیانی که به امر خطیر آموزشی مشغول بوده، توانسته است نزدیک به ده هزار نفر را با متد آموزشی خود پوشش دهد و هر روز نیز بر این تعداد افزوده می شود.

حال فرض را بر این می گذاریم که شما هیچ شناختی نسبت به نت به نت ندارید و این صفحه را به صورت اتفاقی باز کرده اید. با شنیدن پادکست فوق حتما خواهید گفت کاش این مراحل را به صورت نوشتاری نیز در اختیار داشتیم. ما اینجا هستیم که همه این مراحل را برای شما شرح دهیم.

مراحل آموزش نوازندگی در نت به نت دارای مراتب زیر است که یک به یک آنها را برای شما توضیح می دهیم.

 

مرحله اول: انتخاب یک ساز برای آموزش

خب، نت به نت سازهای متعددی را برای آموزش در دستور کار خود قرار داده است. برای این منظور از اساتید تایید شده و مجربی در این زمینه نیز استفاده می کند. اساتیدی که با علم موسیقیایی و تجربه بالای تدریس، از به روز ترین متد آموزشی استفاده می کنند تا هنرجو بتواند به راحت ترین شیوه، نوازندگی با ساز مورد علاقه خود را یاد بگیرد.

پس مرحله اول به عهده هنرجو است که ببیند چه سازی را می خواهد برای یادگیری انتخاب کند. در حال حاضر آموزش تار، آموزش سه تار، آموزش تنبک، آموزش سنتور، آموزش ویولن و آموزش پیانو در وبسایت نت به نت در جریان است. به زودی نیز آموزش خوانندگی، فن بیان، سازهای گیتار، دف و ... تحت پوشش این وبسایت در خواهد آمد. در اینجا دو حالت پیش می آید: 1- هنرجو از قبل می داند چه سازی را می خواهد یاد بگیرد 2- هنرجو علاقه خود را هنوز پیدا نکرده و می خواهد انتخاب کند.

 

خرید ساز با کیفیت در فروشگاه ساز نت به نت

 

تکلیف گروه اول که مشخص است. بی چون و چرا می توانند کار یادگیری ساز مورد علاقه خود را آغاز کنند. اما دسته دوم باید به موارد زیر توجه داشته باشند:

 

از کجا بفهمیم به چه سازی علاقه داریم؟

 

1- شنیدن آثار بزرگ موسیقی در هر ساز

در این مرحله باید به آثار شاخصی که توسط نوازندگان بزرگ اجرا شده گوش دهید. مثلا نواخته های استاد پرویز مشکاتیان برای سنتور، استاد لطفی و علیزاده برای تار و سه تار، تکنوازی های حسین تهرانی برای تنبک، کمانچه نوازی استاد کیوان کلهر و ...

در این جا هدف ما شنیدن است. چرا که موسیقی یک هنر شنیداری است. باید با گوش جان بشنوید و ببینید کدام ساز با دل شما بیشتر بازی می کند و تاثیر بیشتری می گذارد.

 

2-دیدن، لمس کردن و نواختن سازهای مختلف از نزدیک

اینکه سازهای مختلف را لمس کنید و با آنها بنوازید، معیار خوبی خواهد بود برای سنجش طبع پسند شما. به هر حال ضرب المثلی داریم که می گوید شنیدن کی بود مانند دیدن. با دیدن و لمس یک ساز از نزدیک نه تنها میزان علاقه خود به آن را کشف خواهید کرد، بلکه میزان ارتباط گرفتن با آن و ارزش تخصیص دادن استعداد خود بر روی آن را نیز خواهید فهمید. در این میان هر سازی که بر دل شما بیشتر خوش نشست، همان سازی خواهد بود که می تواند انتخاب قطعی شما باشد. شاید بپرسید از کجا به سازهای مختلف دسترسی داشته باشم؟ جواب این سوال ساده است. به یک ساز فروشی مراجعه کنید. انتخاب ساز مرحله مهمی است و ارزش زحمت کشیدن را دارد.

 

3- نزد استاد موسیقی خود کشف استعداد کنید

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که یک ساز ملودیک و سیمی را دوست داشته باشید. اما در واقعیت استعداد شما نوازندگی با سازهای کوبه ای باشد. شاید به سازهای بادی علاقه داشته باشید اما نفستان یاری نکند، یا مثلا استعداد شما در پنجه های چالاک شما باشد. پس در این مرحله می توانید با مراجعه به یک استاد موسیقی، ببینید استعداد شما برای کدام ساز قابلیت شکوفایی بیشتری دارد.

 

نتیجه: به هر کدام از مراحل فوق می توانید به تنهایی بسنده کنید. چرا که علاقه به ساز، یک امر دلی و حسی است. اما اگر بخواهید کاملا منطقی باشید، بهتر است هر سه مرحله را اجرا کنید و با تجمیع آنها، به یک نتیجه گیری منطقی و نهایی برسید.

 

مرحله دوم: گذراندن دروس پیش نیاز

خب در مرحله نخست دانستید که به چه سازی علاقه دارید و یک عدد از آن را هم خریدید. (البته برای خرید ساز توصیه می کنیم حتما از فروشگاه های معتبر اقدام کنید. فروشگاه نت به نت یکی از قروشگاه های معتبر در این زمینه است که در مورد کیفیت سازهایش دقت و وسواس زیادی به خرج می دهد.)

حال باید دوره آشنایی با مقدمات و نحوه استفاده از ساز را پشت سر بگذارید. این دوره برای هر کدام از سازهای آموزشی در نت به نت، به عنوان دروس پیش نیاز تعریف شده است. در دروس پیش نیاز شما با تمام اصطلاحات، اکول نوازنده، نحوه در دست گرفتن ساز، آشنایی با ساختمان ساز، نحوه نوازندگی با ساز و ... آشنا می شوید. مثلا در مورد سه تار یاد می گیرید چگونه مضراب بزنید. یا انگشت گذاری به چه شکل انجام می شود.

یا مثلا در مورد ساز سنتور با پوزیسیون های صدایی، محل قرار گیری ساز نسبت به نوازنده، نحوه مضراب گذاری و ... آشنا می شوید.

تمامی دروس پیش نیاز برای همه سازها به صورت صد در صد رایگان در اختیار هنرجویان قرار گرفته است.

 

مرحله سوم: استفاده از پکیج های آموزشی نت به نت

بعد از پشت سر گذاشتن دروس پیش نیاز، نوبت به آن می رسد که رسما دست به ساز شوید و با تهیه پکیج های آموزشی نت به نت، نوازندگی با ساز دلخواه خود را با متد و آموزش های ویدیویی مجرب ترین اساتید موسیقی آغاز کنید.

هر پکیج آموزشی بر اساس اتود و تمرینات یک کتاب معتبر می باشد که استاد همه قسمت های آن را یک به یک به شما یاد می دهد. با خرید هر پکیج می توانید تمام ویدیو ها را اختیار داشته باشید و با برنامه ریزی دقیق و تمرین پیوسته و منظم، به سطوح مختلف نوازندگی برسید.

پکیج های آموزشی تنبک، تار، سه تار، سنتور هم اکنون برای استفاده هنرجویان در سایت قرار دارد. ضمن آنکه در کنار پکیج های دوره های آموزشی، پکیج های جانبی دیگری نیز مثل پکیج آموزش 60 قطعه برای تار و سه تار، پکیج جامع تئوری موسیقی و پکیج چگونگی کوک کردن ساز سنتور نیز در این وبسایت قرار دارد تا هنرجویان بدون هیچ دغدغه ای، صرفا به یادگیری نوازندگی با ساز مورد علاقه خود بپردازند.

 

پکیج های آموزشی در وب سایت نت به نت

 

آموزش نوازندگی

 

مرحله چهارم: استفاده از هزاران دقیقه ویدیوی آموزشی جانبی رایگان

در مرحه قبلی، هنرجویان با استفاده از آموزش های پکیج ها، به مهارت نوازندگی می رسند. اما نت به نت برای تقویت، ایجاد خلاقیت و گسترش انگیزه در کار هنرجویان، هزاران دقیقه ویدیوی آموزشی کاربردی و رایگان را نیز ارائه کرده است. ویدیدوهایی نظیر انواع تمرینات کاربردی، وارم آپ ها، آموزش آهنگ، مقالات تخصصی، پادکست های آموزشی و ...

بگذارید مثالی بزنیم. مثلا در مورد آموزش تنبک شما با کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی کار می کنید. با استفاده از پکیج ها حرکات اصلی تنبک نوازی را یاد می گیرید. اما در قسمت مقالات تخصصی تنبک، استاد تنبک این مجموعه نحوه اجرای صحیح و ایرادهای احتمالی هنرجویان در این حرکات را مو به مو تدریس می کند. این ویدیوها جزء دروس کتاب نیست اما نت به نت خود را مسئول می داند تا کار را کامل انجام دهد.

یا برای ساز سه تار انواع تمرین های کاربردی برای مضراب و انگشت گذاری در وبسایت قرار داده شده است که مهارت هنرجویان را بیش از پیش ارتقا دهد.

 

سخن پایانی

نت به نت ارزش بسیار زیادی برای وقت و هزینه های هنرجو قائل است. توقع داریم این ارزش گزاری دو طرفه باشد. یعنی هنرجویی که کار آموزش نوازندگی خود را با نت به نت شروع می کند، برای زحمتی که این مجموعه کشیده ارزش قائل شود و با تمرینات پیوسته و مرتب، روز به روز در مسیر نوازندگی پیشرفت کند. چرا که سرمایه اصلی نت به نت رشد هنرجوست و اعتبار ما نیز از همین مسئله نشات می گیرد.

در پایان یادآوری کنیم که در پادکست فوق اطلاعات جامع و ارزشمندی در مورد مراحل نوازندگی در وبسایت نت به نت وجود دارد، حتی برای کسانی که از قبل هم کار خود را با این مجموعه آغاز کرده اند. اگر در اطراف خود کسی را می شناسید که علاقه مند به نوازنده شدن است، این پست را برای او بفرستید. همچنین نظرات و پیشنهادات خود در مورد مجموعه آموزشی نت به نت را حتما با ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

نمی گوییم محال، اما بسیار سخت و ناشدنی است. مثل آن است که بخواهید بدون شاگردی و یادگیری فن و مهارت زیر نظر استاد، نجار شوید. نوازندگی مهارتی است که قرن ها سینه به سینه گشته و تکامل یافته است. نمی توان تمام ظرافت های آن را به تنهایی کشف کرد.
پکیج های آموزشی نت به نت، به گونه ای طراحی شده که نوازندگی با هر سازی را از ابتدا و مرحله صفر به هنرجویان آموزش می دهد و تا مراحل پیشرفته ادامه می یابد. تمام هنرجویان با هر سطحی می توانند از آنها استفاده کنند. هدف نت به نت کامل بودن آموزش ها است.

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما