فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

موسیقی درمانی و تاثیر آن بر حفظ سلامت

  • انتشار1400/02/10
  • بازدید
موسیقی درمانی و تاثیر آن بر حفظ سلامت

 

در این قسمت از سری پادکست های رادیو نت به نت، به یکی از موضوعات علمی وابسته به موسیقی، یعنی موسیقی درمانی پرداخته می شود. کمتر از یک قرن از شروع زمزمه های تاثیر موسیقی بر حفظ شرایط جسمی و روحی و بهبود بیماران می گذرد. امروزه این علم که البته تلفیق آن با هنر باعث می شود آن را بیشتر یک مقوله علمی هنری بدانیم، بیش از گذشته زیر ذره بین محققین و دانشمندان قرار گرفته است. اینکه موسیقی درمانی چیست؟ برای چه نوع بیماری های کاربرد دارد؟ آیا به تایید علم رسیده؟ تاریخچه آن چیست و چه نوع موسیقی ای می تواند درمانگر باشد؟ همه این سوالها در قالب گفتگویی صمیمانه بین مجری رادیو نت به نت آقای رضا طریحی و کارشناس این زمینه سرکار خانم فائزه کریمی در این پادکست مطرح و تحلیل می گردد. در این پادکست می شنویم که استفاده از موسیقی برای بیمار بر سه نوع خواندن آواز، نوازندگی و یا گوش دادن به موسیقی طبقه بندی می شود که هر کدام از آنها به تشخیص متخصص موسیقی درمانی برای بیماران مختلف تجویز می گردد. موسیقی درمانی فقط منوط به بیمارستان نمی شود. بلکه در مراکز توانبخشی، مدارس، آسایشگاه ها و... می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

اهمیت آموزش آنلاین موسیقی در زمان کرونا

 

خلاصه اینکه هر آنچه که در مورد مبحث موسیقی درمانی می خواهید بدانید، همینجاست! در این پادکست ۲۳ دقیقه ای که به صورت تفصیلی این مبحث واکاوی شده و اطلاعات ارزشمندی به دوستداران موسیقی ارائه می گردد. این پادکست را هم اکنون به صورت آنلاین میتوانید بشنوید و یا حتی آن را برای شنیدن در وقت مناسب دانلود نمایید. کارشناس ما در این پادکست تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام داده که شنیدن آن قطعا خالی از لطف نخواهد بود. اگر این پادکست مورد پسند شما خوبان واقع شد، با اشتراک گذاری آن ما را در بهبود و ارتقای سطح عملکرد خود یاری رسان باشید.

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (2)

پریسا محمدزاد

تاریخ ارسال :1400/09/17

فقط یک غلط املایی.... واکاوی....😊 همه چی عالی بود. نمونه هایی برای کاهش افسردگی و اضطراب ، بی خوابی هم آپلود کنین یا حداقل معرفی کنین، ممنون میشیم.

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما و سپاس از دقت نظر، انشاالله در آینده نزدیک این موضوعات نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت. شادزی و مهرافزون

پریسا محمدزاد

تاریخ ارسال :1400/09/17

ستاره ها رو نمیشه انتخاب کرد، همین که اشاره میکنیم، ثبت میشه! به هر حال عالی هستین. ممنون

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما و سپاس از حسن نظرتان، قبل از کلیک نمودن روی ستاره ها اشاره گر خود را روی آنها قرار دهید و سپس روی ستاره مورد نظر کلیک بفرمایید به راحتی ثبت می شود. سپاس و مهرافزون

سبد خرید 0
تماس با ما