فروشگاه

مقالات

مقالات

معرفی تیونر برای گوشی اندروید

  • انتشار1397/07/02
  • بازدید
معرفی  تیونر برای  گوشی اندروید

 

در این مقاله قصد دارم یک اپلیکیشن تیونر را به شما معرفی کنم به نام « datuner ». این برنامه ، بسیار ساده ، کاربردی و دقیق است . شاید تیونرهای مختلف را تست کرده باشید . عملکرد تیونرها از لحاظ کاربردی با اندکی تفاوت شبیه به هم هستند . من مثال ماشین را برایتان میزنم . شما پراید دارید و کامل به آن مسلط هستید . اگر فردا پژو بخرید شاید در عرض نیم ساعت با تمام قلق های آن آشنا شوید . در مورد تیونرها هم همین موضوع صدق میکند . این برنامه متعلق به سیستم عامل اندروید است . تفاوتی که این تیونر با دیگر تیونرها دارد این است که . نشانگر آن به صورت عقربه ای نیست . هر نت که از ساز را به صدا درآورید نام آن نت روی صفحه تیونر ظاهر میشود . خیلی از نوازندگان از این مدل نمایشگر استقبال کرده اند و معتقدند کار را آسانتر کرده است .

 

آموزش سنتور در وب سایت نت به نت

 

آشنایی با اجزای این تیونر

 

همانطور که ذکر کردم این تیونرعقربه ندارد . هر نتی را که بنوازید روی صفحه  تیونر با فونت بزرگ خواهید دید . هرگاه نت مورد نظر دقیق کوک شود نشانگر به رنگ سبز در می آید . با توجه به شکل در قسمت پایین نمایشگر تیونر یک نمودار افقی مدرج وجود دارد که از50-  تا  50+ را برایمان مشخص کرده . حال اگر نت بالاتر از نت مورد نظر ما بود نشانگر به سمت مثبت ها میرود و اگر پایینتر از کوک مورد نظر ما بود نشانگر به سمت منفی ها میرود . ملاک دقیق بودن کوک ما عدد صفر یا همان وسط است . در سمت چپ تیونر نشانگری وجود دارد که به صورت عمودی قرار گرفته . این نشانگر بلندی صدای تولید شده را بر حسب دسیبل به شما نشان میدهد که البته کاربرد زیادی ندارد . در سمت راست صفحه تیونر سه نت قرار دارد . نت وسط همان نتی است که کوک شده و دقیقا همان نت وسط صفحه تیونر است . آن دو نت بالا و پایین ، نیم پرده قبل و بعد نوت کوک شده را به ما نشان میدهد . مثلا با توجه به شکل . نت « می » دقیق کوک شده ، نیم پرده قبل آن در بالای آن قرار دارد یعنی « ر دیز » و همینطور نیم پرده بعدی در پایین آن نشان داده شده یعنی ، « فا » . این به شما کمک میکند تا مطمئن شوید  سیم مورد نظرتان کوک است .

 

 

آموزش تئوری موسیقی در وب سایت نت به نت

 

در قسمت پایین تیونر علامت قفل قرار دارد . اگر قفل باز بود تیونر در حالت اتوماتیک کار میکند و اگر قفل بسته بود . فقط روی یک نت خاص قرار میگیرد . به عنوان مثال یک نت را بنوازید و در حین کار قفل را لمس کنید . نمایشگرآخرین تغییر را نمایش میدهد . دکمه ای دیگر هم وجود دارد که در این تصویر نیست . اما در ورژنهای جدید این تیونر قرار دارد آن دکمه در قسمت پایین ، سمت چپ وجود دارد که با تغییر آن ، وضعیت تیونر از حالت اتوماتیک به دستی میرود . به طور کلی توضیحاتی در مورد این تیونر داده شد. یک مقدار که با این برنامه کار کنید روش کار و تنظیماتش را یاد میگیرید . برای دانلود این تیونر به پلی استور یا کافه بازار مراجعه کنید . آیکون ظاهری این اپلیکیشن مانند شکل زیر است .

 

تهیه شده در وب سایت نت به نت

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما