آخرین تخفیف بزرگ نت به نت فرصت را از دست ندهید
جستجو

یادگیری ساز تار را از کجا شروع کنم؟

5 ستاره
اشتراک گزاری

زمان ثبت:1400/03/06

یادگیری ساز تار را از کجا شروع کنم؟

یادگیری ساز تار را از کجا شروع کنم؟

 

وبسایت آموزشی نت به نت با آموزش انواع سازهای ایرانی، مدتهاست که توانسته نظر علاقه مندان به موسیقی سنتی یا کلاسیک ایرانی را به خود جلب کند. یکی از این سازها، ساز تار می باشد که توسط مدرس با تجربه این حیطه، علی اقبال؛ چند ماهی است که در این مجموعه به هنرجویان آموزش داده می شود. این یک مقاله کاربردی است برای هنرجویانی که قصد دارند یادگیری ساز اصیل و دلنواز تار را با مجموعه نت به نت و استاد اقبال استارت بزنند. در این مقاله به طور کامل مراحل لازم برای کسب آمادگی یادگیری این ساز از طریق وبسایت نت به نت، به صورت قدم به قدم شرح داده می شود تا کاملا بر روند آموزش مجازی ساز تار آگاهی یابید و از جستجوهایی خسته کننده در بستر اینترنت رهایی یابید. پس با ما همراه باشید با شرح جزء به جزء این مراحل.

 

آموزش تار در وب سایت نت به نت

 

مرحله اول: آشنایی با مدرس تار وبسایت نت به نت

برای یادگیری هر هنری از جمله موسیقی، هنرجو می خواهد از سابقه و تجربه استاد تدریس گر خود مطلع شود. این حق طبیعی هر هنرجویی است که بداند مدرسی که قرار است مدتهای زیادی زیر نظر او به یادگیری هنر بپردازد، چه کسی است، رزومه او چیست، چقدر در این زمینه تجربه و مهارت دارد و... همانطور که گفتیم مدرس ساز تار در وبسایت آموزشی نت به نت ، جناب علی اقبال می باشد که قریب به بیست سال در زمینه آموزش و نوازندگی سازهای تار و سه تار فعالیت دارد. ایشان در چهار سال گذشته، با راه اندازی وبسایت نت به نت و آموزش ساز سه تار، تدریس مجازی را آغاز نمودند. طیف گسترده هنرجویان مجازی این وبسایت گواهی است بر عملکرد موفق ایشان در زمینه تدریس.  هر آنچه در مورد سبقه، رزومه و عملکرد علی اقبال، مدرس تار و سه تار مجموعه آموزش مجازی موسیقی نت به نت مورد نیاز شماست، در صفحه نخست این وبسایت و در بخش معرفی اساتید در آمده است. همچنین با رجوع به لینک زیر می توانید به صورت مستقیم به صفحه معرفی استاد اقبال وارد شوید.

 

معرفی استاد علی اقبال مدرس و نوازنده تار و سه تار

 

آموزش رایگان ساز تار

 

مرحله دوم: تهیه کتاب اول دستور مقدماتی تار و سه تار هنرستان

روند آموزش ساز تار، مثل هر ساز دیگر با استفاده از الگوها و متد یک مرجع صورت می گیرد. کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار یکی از منابع قابل اتکا و از مراجع اصلی آموزشی سازهای ساز و سه تار در اکثر آموزشگاه های حضوری و مجازی است که مورد تایید همه اساتید این ساز می باشد. وجود اسامی بزرگ اساتید بزرگ موسیقی ایرانی در تالیف این کتاب، موسی معروفی، نصرالله زرین پنجه و روح الله خالقی نشان از اعتبار بالای این کتاب دارد. تمرینات کتاب به صورت پلکانی و بسیار کاربردی طراحی شده و هنرجو را از مرحله صفر تا رسیدن به سطح مطلوبی از توانایی نوازندگی، هدایت می کند. کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار در تمامی کتابفروشی های معتبر موجود می باشد. همچنین شما می توانید از طریق لینک زیر به راحتی این کتاب را از فروشگاه آنلاین نت به نت خریداری نمایید.

 

خرید آنلاین کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار

 

 

آموزش رایگان ساز تار

 

مرحله سوم: تهیه ساز مناسب برای شروع

قبل از شروع به یادگیری ساز تار، هنرجویان می بایست ابزار اصلی یعنی خود ساز را تهیه نمایند. این مرحله یکی از مهمترین مراحل پروسه یادگیری ساز تار می باشد. اصولا هنرجویی که هیچ تجربه ای در زمینه شناخت یک ساز و تشخیص خوب و بد آن را ندارد، نباید به صورت انفرادی تصمیم به خرید ساز بگیرد. چرا که یک انتخاب نادرست و کیفیت بد یک ساز، علاوه بر ضرر اقتصادی می تواند منجر به دلسردی و انصراف هنرجو از ادامه یادگیری گردد. توصیه اکید داریم چنانچه تجربه ای در این زمینه ندارید، برای خرید حتما با مشورت استاد خود یا یک فرد آگاه در زمینه شناخت ساز تار اقدام به این کار نمایید. در این خصوص ما در فروشگاه آنلاین وبسایت نت به نت برای هنرجویانی که تجربه ای در شناخت ساز ندارند، به صورت محدود اقدام به تهیه ساز تار می کنیم. این سازها جملگی توسط خود استاد اقبال تهیه می شوند و پس از بررسی دقیق و اطمینان از کیفیت مناسب و استاندارد آنها، در این فروشگاه قرار می گیرند. با مراجعه به فروشگاه نت به نت یا لمس لینک زیر، می توانید این سازها را ببینید و صدای آنها را بشنوید. همه این سازها مورد تایید ما می باشند.

 

خرید ساز تار از فروشگاه آنلاین نت به نت

 

مرحله چهارم: شروع یادگیری ساز تار

با طی نمودن مراحل فوق، شما از جمیع جهات آماده شروع یادگیری ساز تار هستید. حالا می توانید با خیالت راحت به وبسایت نت به نت مراجعه کرده و کار خود را با مراحل زیر آغاز نمایید:

 

پیش نیازهای مقدماتی (دروس پایه):

قبل از شروع به یادگیری درس های کتاب، ابتدا می بایست پیش نیازهای لازم برای نوازنده شدن را یاد بگیرد. وقتی شما عزم خود را برای نوازنده شدن جزم کرده اید، باید بدانید استایل صحیح در دست گرفتن ساز و نحوه درست مضراب زدن چگونه است. همچنین آشنایی با اصطلاحات اولیه آموزش مثل علامتهای عرضی، شکل و جایگاه نتها، کوک اصلی تار و... از دیگر مواردی است که حتما می بایست آن ها را بگذرانید. در واقع بدون گذراندن مرحله پیش نیازها، شاید هرگز نتوانید آنچنان که باید با ساز خود ارتباط برقرار نمایید. چرا که شالوده اصلی نوازندگی شما بر همین موارد اولیه و کابردی بنا می گردد. این بخش شامل چند ویدیوی آموزشی است که استاد اقبال با زبانی ساده تمامی این مقدمات را به شما آموزش می دهد. این ویدیوها از مسیر وبسایت نت به نت- آموزش سازها- ساز تار- دروس پایه؛ به صورت کاملا رایگان قابل دسترسی است. همچنین با مراجعه با لینک زیر می توانید مستقیما به این قسمت وارد شوید.

 

دروس پایه آموزش ساز تار در وبسایت نت به نت

 

دروس کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار:

شما در این مرحله رسما یک هنرجوی ساز تار هستید و می توانید یادگیری خود را طبق آموزشهای استاد علی اقبال و بر اساس کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار (کتاب اول هنرستان) آغاز نمایید. این آموزش ها هم اکنون در وبسایت نت به نت در جریان است و هر هفته یک جلسه به جلسات افزون می گردد. با مراجعه به لینک زیر می توانید به صورت مستقیم وارد این صفحه شده و به امید خدا از ابتدا و از درس اول کار خود را آغاز نمایید.

 

آموزش دروس کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار

 

چند نکته مهم برای هنرجویان تار

عجله نکنید:

یادگیری تار نیز درست همانند سایر رشته های علمی، فرهنگی و هنری نیازمند داشتن صبر و صعه صدر و تمرین می باشد. هیچ کدام از بزرگان هنر، یک شبه و با تکیه بر بخت و اقبال به جایگاه کنونی خود نرسیده اند. این که بخواهید پله ها را چند تا یکی طی کنید، جز نقص در مهارت و دوری از قلل حرفه ای شدن، هیچ عائده ای در بر نخواهد داشت.

 

پرهیز از دوگانگی منابع:

اگر شما آموزشهای استاد اقبال را برای یادگیری برگزیده اید، به هیچ وجه به سراغ منابع دیگر نروید. موازی کاری و عدم وحدت منابع می تواند به سر درگمی شما منجر شده و حتی به قیمت انصراف از ادامه یادگیری تمام شود. همانطور که می دانید استانداردهای آموزشی همه جا یکسان است. اما هر مدرسی به شیوه خود این آموزش ها را بیان می کند. لذا توصیه می کنیم برای یادگیری ساز تار از مرحله صفر، با یک منبع به پیش بروید.

 

تعامل و حمایت:

تمامی دروس پیش نیاز و تعداد بسیار زیادی از دروس اصلی کتاب، به صورت کاملا رایگان در اختیار شما خوبان قرار گرفته است. رضایت خاطر شما عزیزان برای ما، مقدم بر هر اصل و فرع دیگری می باشد و اعتماد شما بزرگ ترین سرمایه ماست. وبسایت نت به نت مفتخر است که از ابتدای فعالیت خود همواره تعاملی دو سویه با علاقه مندان به موسیقی و هنرجویان گرامی داشته است. این وبسایت با ارائه با کیفیت ترین محصولات آموزشی از نظر محتوا، همچنان دل گرم به دوستی و تعامل شما خوبان می باشد. تمامی نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با مطرح کنید و ما را در حفظ و بهبود رسالت خدمت گذاری به جامعه موسیقی یاری رسان باشید.

 

مطالب مرتبط

محصولات پیشنهادی فروشگاه:

آدرس اینستاگرام آدرس تلگرام آدرس لینکد این