فروشگاه

پکیج های آموزشی

خرید دوره های آموزشی

دستگاه شور-گام دوم دوره آموزش سه تار

  • انتشار1397/08/01
دستگاه شور-گام دوم دوره آموزش سه تار

درود بر شما نوازندگان و علاقه مندان به ساز دل انگيز سه تار و مخاطبان عزیز وبسایت نت به نت. امیدواریم در هر مرحله ای از نوازندگی سه تار هستید، موفق و پیروز باشید. در این قسمت قصد داریم شما عزیزان را با  پکیج آموزشی شور آشنا کنیم. در این مجموعه آموزشی که شامل 19 درس میباشد، بخش « شور» از کتاب آموزش سه تار استاد جلال ذولفنون جلد اول  را به طور کامل یاد خواهید گرفت. دروس پیش نیاز بخش شور را میتوانید در قسمت آموزش سه تار سایت  نت به نت مشاهده کنید. اگر بسته آموزشی ماهور را تهیه کرده باشید و تمرینهای آن را انجام داده باشید، به کیفیت تدریس و جذابیت در بیان ارائه درسها پی خواهید برد.

 

پکیج آموزش سه تار بخش ماهور، قدم اول در آموزش سه تار

 

محتویات پکیج آموزشی شور چیست؟

با توجه به کتاب «آموزش سه تار استاد جلال ذوالفنون، جلد اول»، بخش شور یعنی همان بخش دوم که از صفحه 55 کتاب آغاز میشود با درس آشنایی با پرده های شور و با درس چهار مضراب « ساخته جلال ذوالفنون » صفحه 78 کتاب پایان میذیرد. این بسته جمعاً 19 درس میباشد که به همراه ویدیوی آموزشی برای هر درس، فایل صوتی همان درس نیز قرار داده شده است و نا گفته نماند برای بعضی درسهای مشکل، نت خوانی آن درس هم به صورت فایل صوتی قرار داده شده است. فهرست درسهای این پکیج به شرح زیر است:

1- آشنایی با پرده های شور

2-  درآمد

3- کرشمه

4 – فرود کرشمه

5 – میزان شش هشتم

6 – شهر آشوب « قسمت اول »

7- زیرکش سلمک

8- گلریز

9- مجلس افروز

10- شهرآشوب « قسمت دوم»

11- مقدمه گریلی

12- شهرآشوب « قسمت سوم »

13- محله سنگتراشون

14- درآمد اوج

15- رباعی

16- رضوی

17- شهرآشوب « قسمت چهارم»

18- گریلی

19- چهارمضراب « از جلال ذوالفنون »

 

چگونه بدون رفتن به کلاس، سه تار ياد بگیریم؟

 

مشاهده سه قسمت اول دستگاه شور آموزش سه تار- رایگان

برای اینکه شما عزیزان با خط مشی و نوع آموزش استاد اقبال آشنا شوید، سه قسمت اول این پکیج را به صورت رایگان برای شما در این قسمت قرار می دهیم. 

 

درس اول- آشنایی با پرده های دستگاه شور

شور به عنوان مادر دستگاههای موسیق شناخته می شود. این به دلیل آن است که مهمترین آوازهای ایرانی از متعلقات مربوط به این دستگاه هستند. در درس اول شما با پرده های دستگاه شور و همینطور کوک مخصوص دستگاها شور آشنا می شوید. نت‌های معمول در دستگاه شور: دو – رکرن - می بمل – فا – سل – لا بمل – سی بمل – دو هستند. کوک سه تار در دستگاه شور به ترتیب از سیم اول « دو – سل – دو – فا » خواهد بود. یعنی تغییری که نسبت به کوک ساز در دستگاه ماهور خواهیم داشت، این است که فقط سیم بم «فا» کوک خواهد شد. بقیه سیم‌ها مثل کوک ماهور خواهد بود.

« تمرین اول و تمرین دوم » صفحه 55 کتاب

 

 

« تمرین سوم و چهارم » صفحه 56 کتاب

 

 

درس دوم- درآمد شور

در درس دوم از دستگاه شور بخش درآمد دستگاه شور از کتاب آموزش سه تار اثر استاد جلال ذوالفنون را آموزش خواهیم داد. واژه درآمد از وارد شدن یا گشایش می‌آید. درآمد، به نوعی شروع دستگاه شور است. نکته ای که نت‌های این درس دارد، خط اتصال است. خط منحنی که در زیر نتهای غیر هم صدا رسم می‌شود، «خط اتصال» نام دارد و صدای آنها را به هم متصل می‌سازد. توجه داشته باشید چنانچه خط اتصال، یک نت سیاه یا بیشتراز سیاه را به نت دیگری متصل کند، باید آن را با مضراب ریز اجرا نمود ولی اگر نت، کوچکتر از سیاه را به نت دیگر وصل کند، نت دوم مضراب نمی‌خورد و فقط باید به آن اشاره نمود.

 

 

درس سوم- کرشمه

درس سوم از دستگاه شور، مربوط به یکی از گوشه‌های این دستگاه به نام کرشمه است. گوشه کرشمه تنها مختص دستگاه شور نیست و در دیگر دستگاه‌های موسیقی ایرانی نیز وجود دارد. ساختار کرشمه بر یک وزن سه ضربی است که از الگوی «مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلاتن» پیروی می‌کند. اگر به نت‌ها دقت کنید می‌بینید که میزان ندارد. برای اینکه بتوانید راحت‌تر اجرا کنید، بهتر است که همزمان با نواختن شعرش را بخوانید. وزن کرشمه کاملا مشخص است. در دستگاه‌های دیگر هم همین قالب ریتمیک را دارد اما ملودی‌ها در هر دستگاه متفاوت است. خواهشمند است قبل از اجرا به علامت‌های تغییر دهنده کنار «کلید سل» دقت کنید. حال صفحه 58 کتاب آموزش سه تار استاد ذوالفنون را باز کنید و با ویدیوی آموزشی این درس همراه شوید.

 

 

چگونه با پکیج آموزش سه تار بخش شور کار کینم؟

این سوالی است که اکثر هنرجویان سه تار میپرسند. بیاید ببینیم چگونه باید با درسهای این پکیج پیش رفت و موفق به نواختن درسهای شور شد. بعد از تهیه « بسته آموزشی شور » فایلها را تک به تک دانلود کنید و در کامپیوتر یا گوشی خود ذخیره کنید. حال به یک برنامه ریزی دقیق و منظم نیاز دارید. برای خودتان یک برنامه مشخص و هدفمند بریزید و به خودتان تعهد بدهید و برای اینکه روی هدفتان محکم بمانید، یک زمان را برای خودتان مشخص کنید. به عنوان مثال امروز که بسته را دانلود کردید، داخل یک سررسید یا تقویم بنویسید «مجموعه شور را تا 2 ماه دیگر به پایان میرسانم» البته این مدت را به عنوان مثال گفتم. زمان انتخابی بستگی به توانایی خودتان دارد. یکی فرصت زیاد دارد و بیشتر تمرین میکند، لذا میتواند یک ماهه تمام کند. یکی دیگر کمتر برای وقت تمرین دارد و باید سه ماه زمان به آن اختصاص دهد، این بستگی به خود شما دارد؛ اما زمان متوسط و نرمال برای اجرای تمرینات بخش شور همان دو ماه است. بعد بیاید هفته ای دو روز را برای خودتان مشخص کنید. مثلا روزهای شنبه و سه شنبه و بعد تصمیم بگیرید درس انتخابی را از شنبه تا سه شنبه تمرین کنید، یعنی چهار روز وقت دارید که خوب تمرین کنید و بنوازید. سپس سه شنبه درس بعدی را شروع کنید آنگاه تا جمعه وقت دارید که درس جدید را بنوازيد. با این روش به راحتی هفته ای دو درس را به پایان میرسانید. فقط تاکید میکنم منظم و مستمر تمرین کنید. در همین چهارروز، چهار ساعت یعنی روزی یک ساعت با تمرکز تمرین کنید، خیلی راحت و روان هر درس را خواهید نواخت. 

 

پکیج آموزشی سه تار بخش شور  با تنها روزی 30 دقیقه تمرین

 

«در ویدیوی زیر نظر شمیم (یکی از هنرجویان نت به نت) را در مورد بسته آموزشی شور بشنوید»

 

 

چند کلام حرف خودمانی

در این چند سطر دوست دارم بخشی از تجربه خودم در آموزش سه تار را برای شما عزیزان مطرح کنم. من علی اقبال، متولد شهریور 1363 هستم و بیش از 17 سال هست که سه تار مینوازم . حداقل نزدیک به 7 الی 8 میلیون تومان در آن زمان برای کلاس موسیقی پرداختم . الان 5  سه تار و یک تار برای خودم دارم، تعداد بسیار زيادی کتاب موسیقی خریدم و کنسرتهای زیادی رفتم و همه را در دفتر خاطراتم نوشتم و هر بار میخوانم لذت میبرم و خوشحالم که آن روزها به حرف خیلی ها گوش ندادم که میگفتند: «هنر نون و آب نمیشه»، چون همانهایی که این حرفها را می‌زدند الان به من پول میپردازند تا من برایشان آهنگ بنوازم. این ها را گفتم تا بدانید اگر واقعا عاشق سه تار هستید و دلتان می‌خواهد حداقل در جمع دوستانتان بتوانید چند آهنگ زیبا و بدون نقض بنوازید، از پرداخت بهای آموزش شاکی نباشید و با همه وجود و عاشقانه، نه صرفاً از روی اجبار، بهای آموزش را بپردازید. متاسفانه فرهنگ نادرستی که در جامعه ما رواج پیدا کرده این است که تقریباً برای همه چیز پول می‌پردازند،  حتی پول‌های کلان و هزینه‌های زياد، اما حاضر نیستند برای یادگیری و مباحث آموزشی هزینه کنند. برخی از همراهان عزیز از قیمت بالا شاکی بودند، اما خواهش میکنم منطقی قضاوت کنید. اگرچه دوست ندارم هنرم را با غذا مقایسه کنم ولی برای اینکه ملموس تر باشد، مجبور هستم اینگونه عنوان کنم که فرض کنید دو نفر یه فست فود می‌روند و دوتا پیتزا و پیش غذا سفارش می دهند، هزينه آن حداقل 300 الی 400 هزار تومان می‌شود. این به عنوان مثال بود، دیگر خودتان در جریان قیمتها هستید. حال آیا به نظر شما یادگیری مهمترین دستگاه موسیقی ایرانی با این کیفیت آموزش 700 هزارتومن نمی ارزد؟؟؟ لطفاً قدر این سبک آموزش را بدانید. زمان ما اصلاً چنین امکاناتی وجود نداشت وخیلی خوب به خاطر دارم، در سال 1380 که سه تار یاد میگرفتم چند کتاب آموزشی بیشتر موجود نبود. تقریباً هیچ منبع آموزشی به جز استاد وجود نداشت و در شهرستان ها که متأسفانه اساتید ضعیف بودند و اگر به دنبال استاد خوب بودی فقط باید به تهران می رفتيد. تازه آنجا استاد از شما تست میگرفت و اگر قبولی می گرفتيد، اجازه حضور در کلاس ایشان را داشتيد؛ خلاصه آنکه در به در به دنبال چنین ویدیوهایی میگشتیم. خدای را شکر که امروزه، میشود در زمینه هر مهارتی به راحتی ویدیوی آموزشی پیدا کرد. در پایان از شما عزیزان و همراهان استدعا دارم، ابتدا جستجوي کاملی در مورد آموزش سه تار در گوگل داشته باشید و بعد در مورد خرید این بسته آموزشی تصمیم بگیرید. من به همراه تیم خود در مجموعه نت به نت، برای تهیه ویدیوهای آموزشی خود، وقت زیادی مي گذاريم و برای تولید آنها، از جان و دل مایه میگذارم، و مطمئن هستم بیش از هر چیز، به همین دلیل با استقبال خوب هنرجویان روبه رو شده  است. و در آخر اینکه: «هزینه کردن برای آموزش، خریدن زمان و همچنین تجربه چند ساله فرد دیگریست.» موفق و پیروز باشید

 

300 دقیقه ویدیوی آموزشی تئوری موسیقی، 
دوره ای که هر نوازنده باید بگذراند

 

 

توجه فرمایید !!! هرگونه تکثیر و انتشار ویدئوهای این پکیج آموزشی ، از نظر انسانی و شرعی غیر مجاز است و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد .

 

ملاحظات

 

دوستان عزیز، بعضی دروس به دلیل طولانی بودن به دوقسمت تقسیم شده و درس شش هشتم به چهار ویدئو تقسیم شده که ویدیوها داخل فولدر زیپ شده مخصوص به هر درس میباشد. حجم کل فایلها 2.25 گیگابایت میباشد . پس از دانلود آنها را آنزیپ کنید و سپس مشاهده کنید. دوستان توجه کنید، پیش از خرید فیلتر شکن خود را قطع کنید تا در فرآیند خرید با مشکل مواجه نشوید.

 

« ویدیوی معرفی پکیج آموزشی سه تار بخش شور را مشاهده فرمایید»

 

 

سوالات متداول

پکیج دستگاه شور شامل 19 درس است و اگر روزی نیم ساعت تمرین کنید، پس از دو الی سه ماه خواهید توانست تمامی دروس دستگاه شور را بنوازید.
این پکیج بر اساس بخش دوم از جلد اول کتاب آموزش سه تار استاد ذوالفنون است. علی اقبال تمامی دروس این بخش را به صورت کامل تدریس کرده است و این پکیج شامل تمامی درس های بخش شور می باشد.
هنرجویان سه تار حتما بایستی قبل از شروع بخش شور، پکیج ماهور را کار کرده باشند. پکیج ماهور مقدمه شروع یادگیری سه تار بر اساس کتاب استاد ذوالفنون است.

توجه !

برای دریافت کامل ویدیوهای آموزشی این پکیج ، ابتدا از طریق کادر زیر پکیج مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

دروس موجود در این پکیج آموزشی به صورت تک درس نیز در وب سایت وجود دارد که از طریق فهرست زیر قابل دسترس می باشد.

در صورت خرید این آموزش به صورت پکیج به جای خرید تک درس های آن ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (14)

Bijan Amiri

تاریخ ارسال :1397/08/03

خوبه ممنونم

سمیرا عنایتی

تاریخ ارسال :1397/09/07

سلام، لطفا امکان resume رو به دانلود فایل هاتون اضافه کنین.

محمد باقری

تاریخ ارسال :1397/10/19

اقای اقبال واقعا دستتون درد نکند عالی است

امیر شیرین

تاریخ ارسال :1397/10/29

سلام من میخام درسهارو یکی یکی خرید کنم اما نمیتونم. اینجور خرید امکان نداره یا من نمیتونم لطفا راهنمایی کنین

وبسایت نُت به نُت

سلام . درسهای تک آهنگ به صورت تک تک میتوانید بخرید . اما درسهای کتاب استاد ذوالفنون در پکیج همه باهم است و امکان خرید تکی وجود ندارد

محمدرضا تمدن

تاریخ ارسال :1398/01/13

استاد سلام من به تازگی با شما آشنا شدم شیوه آموزشی شما راخیلی دوست دارم

محمدرضا تمدن

تاریخ ارسال :1398/01/13

عالی

منصور عارفی

تاریخ ارسال :1398/05/13

سلام اینکه اجرای کامل صوتی هم بصورت جداگانه هست عالیه

Nasser Asgari

تاریخ ارسال :1399/08/13

اگر چه چند درس اول در سایت به رایگان موجود است فقط جهت اطلاع عرض میکنم قسمت اول _آشنایی با پرده های شور_ در داخل پکیج ایراد اجرای فایل داشت. قبلا از شما ممنونم و برایتان موفقیتی روز افزون را آرزومندم

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما و با سپاس از حمایت و توجهتان، حتماً اين مورد بررسی واصلاح می‌گردد. از اينکه موضوع را با ما در ميان گذاشتيد سپاسگزارم.

Nasser Asgari

تاریخ ارسال :1399/08/13

البته بنده خودم فایل هارو رو با همان برنامه winrar تعمیر و ریکاوری کردم . اما شاید بهتر باشد خودتون چک کنید ممنون

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما، حتما بررسی می‌کنيم. از همراهی شما سپاسگزاریم.

Taha Afzali

تاریخ ارسال :1399/12/03

سلام جناب اقبال من ساز سه تار رو یک ماه هست شروع کردم و الان اهنگ هار و بلدم بنوازم حقیقتش و بدون بزرگنمایی بخوام بگم واقعا هیچ جای گوگل مثل شما اموزش نمیدن یعنی واقعا بعضی ها به طور فجیعی ناقص و بد یاد میدن واقعا خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم.

وبسایت نُت به نُت

درود و مهر بر شما، بسيار از همراهی و توجه شما دوست عزیز سپاسگزاريم و خرسندیم که آموزش‌ها برايتان مفید بوده است. پیروز و سربلند باشید.

مجید توده زعیم

تاریخ ارسال :1400/01/05

سلام هزینه این بسته از حساب من کم شد و پیامک کد پیگیری آمد اما در پنل خودم بسته را نمیبینم

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما، از طریق قسمت تماس با ما در بالای وبسایت، با همکاران ما در پشتیبانی نت به نت تماس حاصل فرمایید.

محمد موسسی

تاریخ ارسال :1400/05/20

بسیار عاااالی و ممنون از شما استاد گرانقدر. در شرایط خاص تخفیفی برای همه بسته ای آموزشی وجود دارد،مثلا اگر همه بسته های کتاب را با هم بخواهیم تهیه کنیم.

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما دوست عزیز، لطفا در مورد این موضوع با همکاران ما در قسمت پشتیبانی تلگرامی نت به نت مشاوره بفرمایید. https://www.notebnote.com/home/contact

مرتضی قلعه

تاریخ ارسال :1400/10/04

با سلام و عرض تحیات بسته آموزشی ماهور و شور از کتاب استاد ذوالفنون رو خریداری کردم و بسیار خوشحالم که با جناب اقبال و سایت نت به نت آشنا شدم آموزش ها واقعا عالی و کاربردی است....

وبسایت نُت به نُت

درود و مهر بر شما، اميدواريم بهره کافی را از آموزش‌ها ببرید و پیروز و سربلند باشید. همراهی شما مایه دلگرمی است. شادزی و مهرافزون

farshad yahaghi

تاریخ ارسال :1401/01/08

سلام استاد،وقتتون بخیر،استاد بسته ها مگه 250 نبود؟؟؟🥺🥺

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما دوست عزیز، از اینکه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ما نیز مجبوریم بخاطر تأمین هزینه ها و ادامه فعالیت افزایش اندکی در قیمت بسته ها داشته باشیم عذرخواهی میکنیم. بسته ها نسبت به گذشته فقط 50هزار تومان افزایش قیمت داشته اند. از توجه و همراهیتان سپاسگزاریم

سبد خرید 0
تماس با ما