فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ سلطان قلبها برای سه تار

  • انتشار1397/07/03
آموزش آهنگ سلطان قلبها برای سه تار

آموزش آهنگ سلطان قلب ها برای سه تار

سلام و عرض ادب حضور شما همراهان عزیز سایت نت به نت و علاقمندان به ساز خوش نوای سه تار. ترانه سلطان قلبها یکی از ترانه های نوستالژیک و خاطره انگیز ایرانی است و یقیناً اجرای آهنگ «سلطان قلبها» با تار و سه تار تجربه ای است که برای اکثر نوازندگان این سازها لذت بخش است. به نظر ما، علت این موضوع این است که هر انسانی در زندگی خود، سلطانی در قلبش دارد یا بهتر بگویم یکی هست که قلب او را تسخیر کرده و شخص عاشق اوست. این آهنگ جاودان و شورانگیز، بهترین هدیه است برای کسی که دوستش دارید! لذا پیشنهاد میکنیم هنگامی به نواختن این آهنگ مسلط شدید، آن را ضبط کنید و برای عزیزانتان بفرستید و با این هدیه متفاوت، آنها را سورپرایز کنید. این آهنگ قسمتی از متن فیلم «سلطان قلبها» است. این ترانه به آهنگسازی استاد انوشیروان روحانی، خوانندگی آقای عارف و ترانه سرایی محمد علی شیرازی برای این فیلم ساخته شده بوده است و به راستی این آهنگ جاودان و در ذهن ها ماندگار شد. علت اصلی جاودانگی این آهنگ این است که مخاطب به راحتی خود را به جای خواننده قرار میدهد و احساسش را در زیباترین شکل ممکن، برای معشوقه اش، بیان میکند.

 

چگونه هر آهنگی می‌شنویم با سه تار بنوازیم؟

 

برای یادگیری بهتر و کامل آهنگ، پیشنهاد میکنیم ابتدا چندین مرتبه قسمت به قسمت آهنگ را تمرین کنید و هنگامی که بطور کامل به نت ها و نواختن آهنگ تسلط و مهارت کافی بدست آوردید، هم زمان با نواختن آن، ترانه آهنگ را نیز بخوانید تا ارتباط بیشتر و بهتری با آن برقرار کنید.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

متن شعر آهنگ سلطان قلبها

یه دل می‌گه برم برم / یه دلم می‌گه نرم نرم / طاقت نداره دلم دلم/ بی تو چه کنم / پیش عشقی زیبا زیبا / خیلی کوچیکه دنیا دنیا / با یاد توام هر جا هر جا / ترکت نکنم / سلطان قلبم تو هستی تو هستی /دروازه‌های دلم را شکستی / پیمان یاری به قلبم تو بستی / با من پیوستی / اکنون اگر از تو دورم به هر جا / بر یار دیگر نبندم دلم را / سرشارم از آرزو و تمنا / ای یار زیبا

 

آموزش آهنگ برای سه تار

 

آهنگ سلطان قلب ها در چه دستگاهی است؟

آهنگ سلطان قلبها در سبک موسیقی پاپ ساخته شده است. سبک پاپ خود یک واحد موسیقی مستقل است که دامنه وسیعی هم دارد و محبوب ترین سبک در جهان به شمار می رود. شرط اول برای دانستن دستگاه یک آهنگ این است که آهنگ مورد نظر بر اساس چهارچوب های مبانی موسیقی سنتی ساخته شده باشد. هر چند در موسیقی نو، گاه موسیقی دستگاهی را به سبک های دیگر مثل پاپ پیوند می زند، اما آهنگی مثل سلطان قلب ها ترانه ای است که کاملا در سبک پاپ ساخته شده و از قواعد موسیقی سنتی و دستگاهی ایرانی پیروی نمی کند. به همین دلیل باید گفت آهنگ سلطان قلب ها در سبک پاپ است و مشمول هیچ یک از دستگاه های موسیقی نمی گردد.

 

نت سه تار سلطان قلبها

لطفاً دقت داشته باشید که نت آهنگ به همراه فایل صوتی و ویدیوی آموزشی آن، داخل فایل دانلودی قرار دارد. حجم فایل 100 مگابایت است. فایل به صورت zip میباشد و لازم است بعد از دانلود، آن را unzip کنید و استفاده کنید. توصیه میکنم هنگام خرید، فیلتر شکن خود را غیر فعال کنید.

 

در فیلم زیر، قسمتهایی از این ویدیو آموزش آهنگ سلطان قلبها برای تار و سه تار را مشاهده کنید

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما