فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش همنوازی تنبک با آهنگ- درس اول

  • انتشار1400/05/14
آموزش همنوازی تنبک با آهنگ- درس اول

سلام دوستان. یک بخش جذاب و بسیار دوست داشتنی در مسیر آموزش تنبک در وبسایت نت به نت ایجاد شده است . بخشی منحصر به فرد که نمونه آن را فعلا هیچ کجا پیدا نخواهید کرد و ما به خاطر ارج نهادن به همراهی و مقام والای شما هنرجویان عزیز آن را در وبسایت نت به نت و به همت استاد صادق پور، نوازنده مجرب سازهای کوبه ای ایجاد نموده ایم.

در این بخش شما یاد می گیرید که با سازهای دیگر شروع به همنوازی کنید، و این تازه قسمت اول خواهد بود.

در این ویدیو استاد صادق پور یک میزان شش و هشت نقطه دار باباکرم را برای شما نشان می کند (خط اول تمرین صفحه ۲۶ کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی) و آن را با ملودی همراه یک آهنگی ایرانی با نوازندگی مدرس ساز سنتور وبسایت نت به نت، استاد رسولیان اجرا می نماید.

این بخش جذاب و شیرین در هفته های آینده ادامه خواهد یافت و تقریبا هر ماه یک همنوازی تنبک با ملودی (آهنگ) در این مجموعه منتشر می شود تا از جمیع جهات هنرجویان عزیز بتوانند با خیالی آسوده و به صورت کامل و فقط به همراه متد استاد صادق پور این ساز شیرین و اصیل را یاد گرفته و رو به قله های موفقیت پیشروی کنند.

نکته مهمی که برای استفاده از درس آموزشی امروز باید مد نظر قرار دهید اینست که حتما می بایست تا انتهای درس پنجم کتاب دوم روش نوین آموزش تنبک را بلد باشید. بتوانید به صورت کامل و بدون نقص بنوازید و نت ها را از حفظ اجرا نمایید. در واقع پیش نیاز این درس خواهد بود.

طبق شماره خوانی های استاد شما هم نت ها را شماره گذاری کنید.

حال که این ویدیو را مشاهده کردید، اکنون می دانید که تنبک نوازی چقدر شیرین و کاربردی است. ضرب های تنبک، به ملودی هر ساز دیگر روح و جلایی دیگر می بخشد.

 

فایل صوتی همنوازی تنبک و سنتور

 

 

 

این شما و این هم از اولین قسمت آموزش همنوازی تنبک با ملودی و آهنگ.

 

موفق و پیروز باشید.

 

 

 

سوالات متداول

ساز تنبک ملودی ندارد و عملکرد آن فقط بر اساس ریتم است. همانطور که سازهای ملودیک نیاز به همراهی ساز ضربی و کوبه ای دارند، ساز تنبک هم نیاز به همراهی ملودی دارد. ریتم و ملودی بنیان اصلی موسیقی است. بخش ریتم آن به عهده سازهای کوبه ای نظیر تنبک می باشد. پس یادگیری همنوازی هدف اصلی نوازنده تنبک است.
علاوه بر دوره مقدماتی، شما می بایست حداقل 5 درس از دوره متوسطه تنبک را نیز کار کرده باشید تا به مفاهیم و میزان های این درس مسلط بوده و بتوانید آنچه که استاد از شما می خواهد را اجرا کنید.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما