فروشگاه

پکیج های آموزشی

خرید دوره های آموزشی

پکیج آموزشی سنتور-دوره مقدماتی

  • انتشار1401/03/11
پکیج آموزشی سنتور-دوره مقدماتی

 

- آیا می خواهید نوازنده سنتور شوید؟

- آیا می خواهید سنتور نوازی را از مرحله صفر یاد بگیرید؟

- آیا هیچ تجربه ای تا به حال نسبت به ساز سنتور نداشته اید؟

- آیا نمی دانید برای یادگیری سنتور از کجا باید شروع کنید؟

- آیا از جستجو و سرچ در صفحات بی انتهای اینترنت برای پیدا کردن یک مدرس خوب و با تجربه سنتور خسته شده اید؟

- آیا می خواهید استارت آموزش سنتور را بزنید و با خیال راحت فقط به یادگیری بپردازید؟

- آیا کیفیت برای شما بسیار پر اهمیت است؟

 

!! اینجا همان جایی است که به دنبال آن می گردید !!

 

انتخاب آموزش سنتور،انتخابی ناب برای ورود به دنیای هنر

هنرجوی عزیز سلام. از این که ساز پر اصالت و دلنشین سنتور را برای یادگیری انتخاب کرده اید، تبریک میگوییم . این ساز با شخصیت و کامل، تاثیر زیادی بر روی پرستیژ نوازنده خود می گذارد. اصولا نوازندگان ساز سنتور شخصیتی ممتازی در اجتماع دارند و شاید هم این شخصیت ممتاز شما بوده که ساز سنتور را انتخاب کرده است. هر چه هست شما قصد کرده اید این ساز را یاد بگیرید تا بتوانید با آن نوازندگی کنید. لذتی که درسنتور نوازی هست را کمتر جایی سراغ داریم. صدای لطیفش احساس خالص است، شیوه نواختنش متفاوت از اکثر سازهاست. اکثر سازها را باید مانند طفلی بغل کنی و بنوازی. اما این ساز رفیق توست. درست روبروی هم نشسته و چشم در چشم هم فضا را تلطیف به رقص ملودی می کنید.

آری، دو دل نباش! انتخابت عالی است. سنتور نوازی هنری خالص است. هنری از جنس موسیقی. زیر و بم سنتور قرابتی بی بدیل به حس زیباشناسی ما ایرانیان دارد. بدون شک وقتی بتوانی آواز اصفهان را از دل این ساز بیرون کشی، شمایل هنر را تمام قامت در برابرت خواهی دید. چه لذتی بالاتر از چهار مضراب نوازی در مقام چهارگاه؟ساز سنتور آن قدر لطیف و آرام بخش است که حتی اگر طفلی بازیگوش که هیچ از موسیقی نمیداند، مضراب ها را تصادفی بر سیمهای این ساز ناز پیکر بزند؛ صدای برخاسته از آن هیچگاه از هنجار شنیداری خارج نخواهد بود.

 

آموزش مجازی سنتور

وبسایت نت به نت در دو سال گذشته، تمرکز بسیار ویژه ای روی آموزش سنتور گذاشته است. این وبسایت که با هدف ارائه محصولات آموزشی هم راستا با شان و منزلت هنرجویان موسیقی سالهاست مشغول خدمتگزاری است، یک بار دیگر یکی از اهداف بزرگ خود را به ثمر نشانده و با افتخار آن را تقدیم به شما هنرجویان عزیز می کند.

آری، پکیج آموزش سنتور(دوره مقدماتی)، پس از دو سال تلاش بی وقفه، اکنون آماده بهره برداری توسط شما خوبان است. این پکیج به تدریس استاد مجرب و کار کشته ، مصطفی رسولیان مدرس سنتور نوازی با بیانی شیوا و روان و با به کارگیری جدید ترین متد آموزشی در اختیار شما قرار گرفته است. بر اساس این پکیج آموزشی، شما هنرجویان به راحت ترین شیوه و بدون هیچ گونه دغدغه ای، ساز دلنواز سنتور را با بالاترین سطح کیفی سمعی و بصری از مرحله صفر مطلق! یاد خواهید گرفت.

 

 

پکیج آموزش سنتور، کتاب دستور سنتور استاد پایور

آموزش همه سازها در تمامی آموزشگاه های حضوری و مجازی، بر اساس یک الگو و یک مرجع معتبر صورت می پذیرد. استاد مربوطه یک کتاب آموزشی را معرفی کرده و به همراه متد آن کتاب، ساز مورد نظر را تدریس می کند. کتابی که برای یادگیری سنتور در وبسایت نت به نت در نظر گرفته شده است، معتبر ترین مرجع آموزش سنتور در کشور می باشد. کتاب دستور سنتور استاد فرامرز پایور، موسیقی دان و نوازنده نامدار، و پرفروغ ترین ستاره آسمان سنتور نوازی کشور که مراحل یادگیری این ساز دلنشین را از پایه و از سطح مبتدی در دستور کار خود قرار داده است.

متد به کار رفته در این کتاب به گونه ای است که هنرجویان پله به پله با تکنیک ها و قواعد سنتور نوازی آشنا شده و بعد از شناخت ریتم و ملودی، آشنایی با انواع میزان ها و توانایی نت خوانی و همچنین انجام تمرین های پیوسته را پیدا میکنند و در پایان دوره می توانند خود را یک نوازنده سنتور در سطح مقدماتی بدانند. استاد رسولیان با بیان شیوا و روان، و تخصصی حاصل از تجربه سالها تدریس ساز سنتور؛ به اصولی ترین و ساده ترین راه ممکن ساز سنتور را برای شما تدریس می کند.

جهت آشنایی با استاد مصطفی رسولیان مدرس سنتور و مشاهده رزومه و سوابق ایشان، می توانید به صفحه نخست وبسایت نت به نت مراجعه بفرمایید و یا اینکه با کلیک بر روی لینک زیر مستقیما وارد صفحه معرفی استاد شوید.

 

معرفی استاد رسولیان، مدرس ساز سنتور

 

نظر هنرجویان در مورد پکیج دوره مقدماتی آموزشی سنتور

با انتشار پکیج کامل دوره مقدماتی سنتور بر اساس کتاب دستور سنتور فرامرز پایور و تدریس بی نظیر استاد رسولیان، هنرجویان زیادی از سراسر ایران و حتی جهان اقدام به تهیه و استفاده از محتوای ناب آن کردند. پیام های پر مهر و انرژی بخش هنرجویان مثل همیشه انگیزه ما را در امر خدمت رسانی مضاعف می کند. تعداد نظرات و پیامهای عزیزان پر شمار بوده و نشر همه آنها در این مجال نمی گنجد. تعدادی از این پیام ها را در زیر قرار داده ایم تا شما نیز این نظرات را بشنوید. با پیشنهادات خود ما را بیش از پیش یاری نمایید.

 

هنرجو لیلا اسماعیلی از دهاقان اصفهان:

 

هنرجو مهرناز صفایی از همدان:

 

هنرجو امیر پاشایی آمستردام هلند:

 

هنرجو امیرعلی واحدی پور از شیراز:

 

محتوای پکیج دوره مقدماتی سنتور

این پکیج شامل سه بخش کلی است که با گذراندن آنها دوره مقدماتی را به پایان رسانیده و مهیای ورود به دوره متوسطه می شوید. این سه بخش هر کدام پیش نیازی برای بخش بعدی است که در زیر محتوای هر کدام را برای شما شرح می دهیم.

 

 

۱.دروس پیش نیاز آموزش سنتور

شما یک ساز سنتور در اختیار دارید و می خواهید یادگیری این ساز را شروع کنید. همان ابتدا و قبل از آنکه شروع به تمرین با ساز کنید، می بایست با اصول اولیه نوازندگی سنتور آشنا شوید. این اصول زیربنای نوازندگی شما را برای همیشه شکل خواهد داد. اصولی که با عدم رعایت آن، نوازنده همیشه دچار مشکلاتی می شود که زیرساختی است و اصلاح آن ناممکن یا بسیار سخت خواهد بود. اما این اصول اولیه چه چیزهایی هستند که یادگیری آن تا این حد واجب است؟

این اصول شامل مواردی همچون نحوه نشستن پشت ساز و گرفتن مضراب ها، آشنایی با فواصل نتها، آشنایی با ساختمان سنتور، آشنایی با برخی از اصلاحات اولیه تئوری موسیقی، آشنایی با ریتم و عملکرد نتها، آشنایی با پوزیسیون های مختلف صدایی سنتور، اهمیت تقویت مچ ها و... می باشد. این دروس پیش نیاز آموزش سنتور در ۱۱ درس و نزدیک به ۱۲۰ دقیقه ویدیوی آموزشی، بخش اول این پکیج را دربرمیگیرد.

 

۲.دروس اصلی کتاب آموزش سنتور- بخش اول

در این بخش و پس از گذراندن دروس پیش نیاز، شما رسما هنرجوی ساز سنتور می شوید. متد آموزشی استاد رسولیان، تمام دروس بخش اول کتاب دستور سنتور خواهد بود. این درس ها از مرحله صفر، با تمرینات نوازندگی شروع شده و در هر درس به صورت پله پله، تمرینات گسترده تر و کامل تر می گردد. این مرحله شامل سی و هفت درس می باشد که با تمرین های بی نظیر استاد فرامرز پایور و تدریس حرفه ای و گویش ساده و روان استاد رسولیان، همراه خواهد بود.

 

۳.تکنیک های نوازندگی ساز سنتور- بخش دوم

بخش دوم کتاب دستور سنتور، شامل تمریناتی است که طی آن، هنرجو اصطلاحات خاص و تکنیک های سنتور نوازی را یاد می گیرد. تکنیک های مهمی که آشنایی با آن به عنوان کلید ورودی شما به دوره متوسطه قلمداد می گردد. تمامی این تکنیک ها در یازده درس، به صورت جداگانه برای شما تدریس می گردد.

آشنایی با علائم و اجرای مفاد تکنیکی سنتور نوازی و تئوری موسیقی مثل فورته، پیانو، تغییر دهنده ها، آکسان، خطوط اتحاد و اتصال، زینت های سنتور نوازی، تکنیک هایی همچون دراب، دو مضراب چپ و بسیاری از موارد دیگری که توانایی و دانش شما را در مسیر سنتور نوازی ارتقا می دهد.

مثلا در مورد تکنیک تریل در سنتور نوازی خواهیم دید: تریل ((trill یا غلت، تکنیکی ظریف در نوازندگی سازهای سیمی است. اگر علامت تریل که با حروف اختصاری tr روی یک نت مشاهده شود، می بایست همان نت و نت بعدی در حد فاصل ارزش زمانی نت اصلی به صورت پی در پی و سرعتی نواخته شوند. این تعریف تریل بود. اما اینکه چه تعداد این دو نت در این فاصله باید نواخته شود بستگی به مهارت و سلیقه نوازنده و همچنین حال و هوای قطعه موسیقی دارد.

تکنیک دراب هم به کرات در این قسمت کار می شود و هنرجویان تمرین های خوبی را انجام خواهند داد. دراب عبارت است از سه ضرب متوالی راست چپ راست، که دو ضرب اول زینت و ضرب سوم نت اصلی می باشد. باید به مرحله ای برسید که این سه ضرب در کسری از زمان و با فاصله کاملا برابر با هم اجرا شود. لازمه یادگیری تکنیک زیبای دراب، تمرین زیاد و صبر می باشد.

 

آنچه که در این پکیج خواهید دید:

دروس پیش نیاز: ۱۱ قسمت، ۱۲۰ دقیقه

دروس کتاب: ۴۸ قسمت، ۶۰۰ دقیقه

 

 

 

آموزش آهنگ های تدریس شده در پکیج مقدماتی سنتور

خب همانطور که گفتیم این پکیج مجموعه ای از اتود تاثیر گذار و بسیار کارآمد از کتاب استاد پایور است. در لا به لای اتود های منظم و گاها خشک، برخی از تمرین ها مربوط است به آموزش آهنگ برای سنتور که برای هنرجویان بسیار جذاب است. 

این آهنگ ها به صورت کاملا مقدماتی در کتاب پایور نت نویسی و گردآوری شده است؛ لذا هنرجویان طراوت را بین اتودهای بی روح حس خواهند کرد. تعدادی از این آهنگ ها به شرح زیر هستند:

مثلا درس هشتم آهنگ جونی جونی را یاد خواهید گرفت که نام قطعه ای محلی از دیار مازندران است که همیشه بین هواداران موسیقی از محبوبیت خاصی بر خوردار بوده است. یا در درس شانزهم این پکیج یکی از ساخته های استاد ابوالحسن صبا با نام آهنگ در قفس می باشد که استاد رسولیان یکبار از روی نت و یکبار هم از روی ساز به شما آموزش می دهد که یک تمرین ملودیک و جذاب است.

درس 21 هم تعلق دارد به یک آهنگ زیبا به نام گل گندم در صفحه ۳۲ کتاب دستور سنتور با میزان نمای شاد شش هشتم که از محبوبیت زیادی در بین خوانندگان و مخاطبان موسیقی برخوردار است و بارها با صداها و اجراهای مختلف شنیده شده است. این ملودی در کتاب دستور سنتور توسط استاد پایور ساده سازی شده و تمرین شیرین و جذابی را برای هنرجویان سبب گردیده است.

در درس 22 قطعه زنگ شتر تدریس می شود. وجه تسمیه این آهنگ به این دلیل است که هنگام اجرای این ملودی، ناخودآگاه به یاد حرکت شترها و صدای زنگوله ای که به گردنشان آویخته می شود می افتیم.

درس 23 هم آموزش آهنگ چهار مضراب ترک یا بیات ترک است که استاد پایور در کتاب خود برای هنرجویان تنظیم نموده است. بیات ترک یکی از آوازهای محبوب دستگاه شور می باشد. چهار مضراب هم یک قطعه ضربی در ردیف موسیقی دستگاهی است که برای نشان دادن چیرگی دست نوازنده اجرا می گردد و سرعت اجرای آن از سایر گوشه ها بیشتر می باشد.

درس 24 و 25 و26 از این دوره هم مربوط است به تمرین های آهنگی با نام گرایلی که در سه قسمت تدریس می شود. گرایلی نامی است برگرفته از ایل گرایلی مربوط به ایلخانان شمال شرق کشور. درسی که در آن زینت تکیه در سنتور نوازی را یاد خواهید گرفت. تکیه یکی از زینت های موسیقی است که باعث زیباتر شدن نوازندگی می گردد. زینت هم همان گونه که از نامش پیداست وظیفه جلا بخشی و دلنشین تر کردن نوازندگی را یدک می کشد.

نکته ای که در مورد زینت ها باید بدانیم این است که اجرای یک زینت وابسته به نت اصلی است و در حامل ها نتی به آن اختصاص نمی یابد. مثلا در اجرای زینت تکیه، زینت با فاصله بسیار کمی از نت اصلی؛ با دست مخالف و با شدت کمتری نسبت به نت اصلی اجرا می گردد. معمولا زینت تکیه یک نت بالا تر و قبل از ضرب نت اصلی اجرا می گردد. تکنیک تکیه که به صورت عمومی از آن به عنوان یک زینت هم نام می برند، انواع مختلفی دارد. تکیه ای که فعلا با آن سر و کار داریم، سه ویژگی مخصوص به خود دارد:1. با دست چپ نواخته می شود 2. یک نت بالاتر از نت اصلی اجرا می گردد 3. مضراب آن کمی آهسته تر از مضراب نت اصلی می باشد.

در درس 26  سه مضراب ابوعطا را یاد خواهایم گرفت. سه مضراب شیوه ای از مضراب نویسی است که در اصل از چهار مضراب الگو گرفته شده است. تندای بیشتری نسبت به فرم های دیگر موسیقی دستگاهی دارد. یکی از معروف ترین سه مضراب های نوشته شده، سه مضراب ابوعطاست که توسط استاد پایور نت نویسی گردیده و در این کتاب حالت ساده تر آن برای هنرجویان به رشته تحریر در آمده است.

و اما درس 27 تعلق دارد به آموزش رنگ شهر آشوب برای سنتو رنگ شهرآشوب برای سنتور در دستگاه شور. نغمه ای اصیل و بسیار زیبا. شهرآشوب همچنین یکی از پر تکرارترین رِنگ ها در ردیف موسیقی دستگاهی ایران به حساب می آید و در اکثر دستگاهها اجرا می گردد.

در درس 28 آموزش آهنگ زرد ملیجه برای سنتور را داریم. آهنگی بسیار محبوب که از شاهکارهای استاد صبا. ملیجه یک نوع گنجشک زرد کوچک در جنگلهای دیلمان استان گیلان می باشد. بالهای این پرنده هنگام پرواز طنین بسیار ظریف و لطیفی را ایجاد می کند. استاد ابوالحسن صبا تقریبا یک قرن پیش وقتی به درخواست هنردوستان استان گیلان، آکادمی موسیقی خود را در آنجا ایجاد می کند، با الهام از صدای بال زدن این گنجشک قطعه زرد ملیجه را ساخت که از قضا به معروف ترین و شناخته شده ترین اثر این استاد جاوید نام  بدل شد.

یکی از تصنیف های با ابهت و بسیار زیبای موسیقی ایرانی با نام مزرع سبز فلک، در درس سی ام قرار دارد. مزرع سبز فلک نام تصنیفی در دستگاه شور است که استاد محمدرضا شجریان خواننده این اثر در آلبوم خلوت گزیده می باشد. علاوه بر ملودی و خوانندگی بی نظیر، شعر اعجاب انگیز این قطعه از حضرت حافظ است که شکوه و جلال این قطعه را سبب گشته است.

آهنگ جغتائی برای سنتور، قطغه دیگری است که در درس 31 این پکیج قرار دارد. جغتائی یک نوع زبان رسمی شایع در بخش های مرکزی آسیا بوده و ترک تبارهای این ناحیه برای قرنها با این زبان تکلم می کردند.

 یک رِنگ موزون و زیبا به نام رنگ حربی را در درس 32 یاد خواهیم گرفت.  رنگ حربی برای دستگاه های ماهور، نوا و راست پنجگاه تعریف شده است. اصلی ترین آن رنگ حربی دستگاه ماهور به روایت استاد موسی معروفی می باشد.

در درس 34 نیز با یادگیری چهار مضراب سه گاه، سرعت و دقت خود را محک خواهید زد. چهار مضراب در موسیقی دستگاهی ایرانی، قطعه ایست که بیشترین تندا یا سرعت اجرا را نسبت به سایر فرم های موسیقی دارا می باشد. نوازنده سنتور می بایست بیشترین دقت را در زمانبندی مضراب گذاری ها مخصوصا برای دست چپ داشته باشد.

آهنگ رقص چوبی از ساخته هاای استاد صبا، محتوای آموزشی درس سی و پنجم پکیج مقدماتی سنتور است. رقص چوپی یکی از قطعات زیبا و ریتمیک موسیقی ایران است. خالق آن استاد صبا بوده و تقریبا برای همه سازها به خاطر کامل بودن ماهیت اجرای آن، تدریس می گردد. ریتم یا ضرب‌آهنگ درس شش هشتم است.

آموزش قطعه ای به نام ضربی ترک، از ساخته های استاد حبیب سماعی، محتوای آموزشی درس 36 از کتاب پایور است و شما این قطعه موزوون و زیبا را به راحتی یاد خواهید گرفت.

درس 37 نیز مربوط است به آموزش یک تصنیف قدیمی به نام پادشه خوبان از اشعار زیبای حافظ.

صرفه اقتصادی خرید پکیج آموزش مجازی سنتور

کلیه دروس رایگان به همراه سه درس نخست این دوره به صورت رایگان در سایت ارائه شده است. امکان خرید دروس این پکیج به صورت تکی در وبسایت نت به نت وجود دارد. برای خرید 46 درس غیر رایگان هر یک به مبلغ 100 هزار تومان، بایستی 4,600,000 تومان بپردازید. حال آنکه این پکیج با کلیه دروس به انضمام پیش نیازها، تنها 1600000 تومان می باشد.

با خرید این پکیج 3,000,000 تومان معادل 65 درصد در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. 

 

 

مدت زمان یادگیری پکیج آموزش مجازی سنتور

مثل آموزشگاه های حضوری، بهتر است هر هفته یک جلسه را کار کنید. چیزی که در پروسه یادگیری بسیار اهمیت دارد، نظم و پیوستگی در تمرینات است. هر هفته یک ویدیو را کار کنید و در طول هفته به شکلی مدون، قسمتی از زمان روزانه خود را به تمرین همان ویدیو اختصاص دهید. هیچ گاه عجله و شتاب را وارد روند یادگیری خود نکنید. شاید درسی به نظر شما ساده به نظر برسد و بخواهید درسهای دیگر را نیز بلافاصله کار کنید. اما باید بدانید که تمامی دروس، حتی همان درس ساده نیز به صورت هدفدار برای شما برنامه ریزی شده است. پس حتی اگر درسی بسیار ساده هم بود، می بایست طبق برنامه آن را تمرین کنید. پیوستگی رمز موفقیت است. اگر با شرایط گفته شده کار کنید، به نظر میرسد یادگیری این پکیج، یعنی دوره مقدماتی آموزش سنتور چیزی حدود هشت تا ده ماه به طول بیانجامد.

اهمیت تمرین پیوسته برای نوازندگان ساز سنتور

 

سخن پایانی

هنرجویان عزیز و گرامی، پکیج پیش رو حاصل دو سال زحمات بی شائبه یک تیم سختکوش و متعهد می باشد. برای ضبط هر جلسه آموزشی ساعت ها زمان و انرژی صرف شده تا بتوانیم محصولی با بالاترین کیفیت سطح آموزشی، چه از لحاظ فنی و چه از نظر جلوه های سمعی و بصری را آن طور که شایسته قدر و مقام شما هنردوستان این سرزمین هنر پرور است، تولید و به محضرتان تقدیم نماییم. این محصول یکی از افتخارات بی بدیل تیم نت به نت می باشد که البته تولید آن مرهون همراهی و همدلی ارزشمند و تعاملات همیشگی شما عزیزان بوده است. ضمن سپاس بیکران از حمایت های شما، همه ما در صیانت از محصولات فرهنگی و هنری که پیوندی ناگسستنی با اصالت آدمی دارد، کوشا خواهیم بود. امید است این تعامل زیبا و دوستانه بین ما و شما، همواره پایسته و ماندگار باشد. با آرزوی موفقیت برای شما.

 

 

 

ویژگی های پکیج دوره مقدماتی آموزش سنتور

۱. به ساده ترین شکل ممکن و با جدیدترین متد روز، سنتور نوازی را یاد می گیرید.

۲. به نت خوانی مسلط خواهید شد.

۳. می توانید آن را به عنوان یک کادوی هنری و ارزشمند به عزیزانتان هدیه کنید.

۴. با در اختیار داشتن آن دیگر نیازی به صرف انرژی رفت و آمد و هزینه کلاسهای حضوری نخواهید داشت.

۵. کنترل وقت و برنامه ریزی برای یادگیری آن در اختیار خودتان خواهد بود.

۶. گنجینه ای همیشگی را به دارایی های خود افزون خواهید کرد.

 

 

توضیحات تکمیلی پیرامون این پکیج را از استاد رسولیان در ویدئو زیر مشاهده کنید:

 

 

سوالات متداول

مدت زمان یادگیری دوره مقدماتی آموزش سنتور بستگی به علاقه و پشتکاری دارد که هنرجو به خرج می دهد.چنانچه هنرجو برنامه منظمی برای تمرین داشته باشد، یادگیری این دوره 8 تا 10 ماه به طول می انجامد.
کتابی که برای دوره مقدماتی آموزش سنتور در نظر گرفته شده است، کتاب دستور سنتور استاد فرامرز پایور، یکی از منابع معتبر و غنی آموزش سنتور در سطح کشور می باشد. هنرجویان طبق اتود و تمرینات این کتاب نوازندگی سنتور را پله پله و از ابتدا یاد خواهند گرفت.

توجه !

برای دریافت کامل ویدیوهای آموزشی این پکیج ، ابتدا از طریق کادر زیر پکیج مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

دروس موجود در این پکیج آموزشی به صورت تک درس نیز در وب سایت وجود دارد که از طریق فهرست زیر قابل دسترس می باشد.

در صورت خرید این آموزش به صورت پکیج به جای خرید تک درس های آن ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما