فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

اشکالات رایج در فرم دستهای هنرجویان و نوازندگان

این آموزش قسمتی از پکیج دوره مقدماتی آموزش تنبک می باشد.
  • انتشار1399/02/21
اشکالات رایج در فرم دستهای هنرجویان و نوازندگان

 

با سلام خدمت شما همراهان عزیز وبسایت نُت به نُت وهنرجویان مستعد و سختکوش آموزش تنبک. امید است تا به اینجای کار از تمرینها و اطلاعاتی که در اختیار شما گذاشته ایم؛ نهایت استفاده را برده باشید. در این جلسه نیز استاد صادق پور یکی دیگر از موارد ضروری در پیش نیازهای آموزشی را برای شما تدریس میکنند.

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

اشکالات رایج در فرم دست های هنرجویان ونوازندگان

 

اصولا همه هنرجویان در شروع یادگیری هر ساز با چالشی مواجه می شوند که تا به حال در زندگی عادی خود با آن کاری نداشته اند. و آن چیزی نیست جز هماهنگی آناتومی بدن. به عنوان مثال کسانی که سه تار را شروع می کنند از عملی نشدن برخی تمرینهای ارائه شده مثل نرسیدن انگشت سوم به فلان پرده شکایت می کنند. استاد مربوطه از او می خواهد آنقدر تمرین کند تا این امر میسر شود. اما چگونه؟ دوستان عزیز بدن پستانداران مخصوصا گونه ی پیچیده ای همچون انسان، قابلیت انعطاف پذیری و وفق پیدا کردن با انواع شرایط جدید را دارا می باشد. مثلا افرادی که در آهنگری کار میکنند، دست اصلی آنها ورزیده تر و بزرگتر از دست دوم آنها می شود. یک ساز اکتیو مثل تنبک نیز نیازمند آمادگی دستها در طول زمان می باشد. کاملا طبیعی است که انجام بسیاری از تمرینات در روزهای آغازین سخت و در ذهن شما احتمالا نشدنی باشد. این به معنای نقص در ساختار دستان شما نیست و هر کسی با شروع یادگیری هر ساز با این مرحله مواجه می شود. دلیل آن هم واضح است. دستهای شما برای انجام حرکات اصولی تنبک هنوز خام است و به اصطلاح پخته نشده. اما چاره چیست؟ چاره کار در اعتماد به استاد خود و انجام تمرینات طبق متد پیش بینی شده ایشان می باشد. صبر و تأنی نیز از فاکتورهای ضروری یادگیری هر ساز می باشد. هیچ کس یک شبه نوازنده حرفه ای نشده. با پیگیری تمرینات مستمر خود مطمئن باشید خیلی زود دستان شما حالت خود را برای نواختن تنبک پیدا میکند و با نوازندگی شما کاملا سازگار میگردد. در این قسمت از جلسات آموزش تنبک، استاد صادق پور فرم صحیح حالت دستان را برای حرکات اصلی تنبک به شما یاد می دهند. فیلم آموزشی زیر را با دقت ببینید. تمام بایدها ونبایدها در نواختن را خیلی واضح برای شما شرح داده اند. باز هم تاکید میکنیم که این جلسات مقدماتی یا پیش نیاز را بسیار جدی بگیرید. چرا که شالوده اصلی صحیح نواختن شما بر همین اصول اولیه استوار می گردد. شاد وپیروز باشید.

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (1)

مهدی مقبلی

تاریخ ارسال :1401/08/09

سلام فایل اشکالات رایج دست هنرجویان باز نمیشه

وبسایت نُت به نُت

سلام. با توجه به اینکه این درس رایگان هست، حتما فیلتر شکنتون رو موقع دیدن پست خاموش کنید. در صورت پایداری مشکل به پشتیبانی نت به نت در تلگرم پیام بدید مشکلتون رو حل می کنن. t.me/info_notebnote

سبد خرید 0
تماس با ما