فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش تنبک - آشنایی اولیه با مفاهیم موسیقی و شروع کار با کتاب

این آموزش قسمتی از پکیج دوره مقدماتی آموزش تنبک می باشد.
  • انتشار1399/02/08
آموزش تنبک - آشنایی اولیه با مفاهیم موسیقی و شروع کار با کتاب

 

همراهان عزیز وبسایت نت به نت، در جلسات گذشته آموزش تنبک با قواعد و اصول اولیه تنبک نوازی مثل نحوه صحیح نشستن و در بر گرفتن ساز، جایگیری دستها و انگشتان، همچنین حرکتهای اصلی نواختن و... آشنا شدید. حال با جلسه بعدی آموزش تنبک توسط استاد صادق پور در خدمت شما هستیم. در این جلسه همچنان به پیش نیازهای ضروری یادگیری تنبک پرداخته می شود و در آخر کتاب مورد نظر آموزشی به شما معرفی میگردد.

 

پکیج دوره مقدماتی آموزش تنبک

 

علائم حرکات اصلی پنجگانه

 

در ابتدا شما با شکل حرکات اصلی پنجگانه بر روی نتهای آشنا میشوید. به این صورت که حرکت تُم به صورت علامت سوال (همان حالت دست از انگشتها تا ساعد)، بک به شکل عدد هشت، ریز راست به صورت یک هشت با یک کلامت کمان بر روی آن، ریز چپ به شکل عدد هفت و کمان روی آن، و حرکت آخر هم یعنی بشکن که به شکل عدد هفت و یک نقطه بالای آن بر روی نتها علامتگذاری می شود. کلا عدد هشت مربوط به دست راست و عدد هفت هم مربوط به حرکت دست چپ می باشد. البته این قضیه برای عزیزان چپ دست بر عکس است.

 

 

آشنایی با مفاهیم و علائم اولیه

 

در این قسمت استاد شما را با اطلاحاتی مانند خط حامل، میزان، نت های سیاه و سکوت سیاه، دولاخط و... آشنا می کند. به عنوان مثال خط حامل همان خط زمینه است که نت ها مثل کلمات بر روی آن درج می گردد. میزان خط عمودی است که به معنای پایان یک جمله است. نت های سیاه و سکوت سیاه حکم کلمات یک جمله دارند که با اعداد نامگذاری می شوند. مانند سیاه ۱، سیاه ۲ و... که در پایان این جملات با همان خط میزان مواجه می شویم. و دو لا خط که معرف تکرار جمله می باشد (به عبارتی همان خط میزان است با دو نقطه که به ما می گوید از ابتدا جمله یا قطعه تکرار شود).

 

آموزش تئوری موسیقی در وب سایت نت به نت

 

معرفی کتاب برای آموزش تنبک

 

کتاب مورد نظر استاد صادق پور که تمرینات بر اساس آن تدریس می شود با نام آموزش تنبک، نوشته مرتضی قاسمی می باشد که هنرجویان میبایست نسبت به تهیه و خرید آن اقدام کنند. این کتاب در تمام کتابفروشی های معتبر ارائه می شود. همچنین نسخه دیجیتالی آن هم در فروشگاه های مختلف کتاب موجود می باشد. دروس تمرینی بر اساس متد این کتاب است. پس تهیه آن برای شروع تمرینات ضروری می باشد. در جلسه امروز دو صفحه از تمرینات این کتاب شامل ریز راست و ریز چپ به شما آموزش داده می شود.

 

خرید کتاب آموزش تنبک

 

دوستان عزیز هر هفته یک ویدئوی جدید پیرامون آموزش تنبک منتشر میشود . منتظر آموزشهای بعدی باشید

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما