فروشگاه

اخبار

اخبار

انتشار آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی

  • انتشار1398/08/01
  • بازدید
انتشار آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی

انتشار آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی

 

همایون شجریان و علیرضا قربانی دو تن از خواننده های بزرگ و پرطرفدار حال حاضر کشورمان، به طور جداگانه خبر از انتشار آلبوم مشترکی با نام "افسانه چشمهایت" با آهنگسازی مهیار علیزاده دادند، که قرار است در تاریخ ۱۹ آبان ۹۸ به صورت رسمی منتشر گردد. این آلبوم هم به صورت محصول فیزیکی و هم دیجیتالی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

 پنج سال از روزی که اولین خبرهای حاکی از ساخت این آلبوم به سر زبانها چرخید می گذرد. تا بالاخره این خبر رسمی از سوی هر دوی این عزیزان، جامعه موسیقی را خوشحال نمود. مهیار علیزاده آهنگساز مطرح و کار بلد موسیقی ایران در مورد این پروژه مشترک گفته که سال ها پیش وقتی در ارمنستان بودم، فکر اولیه استفاده از چند صدا در یک آلبوم به ذهنم آمد. ولی دو عامل باعث می شد که تا چند سال به سراغ پروژه ای به این بزرگی نروم. یکی اینکه هنوز به تجربه کافی برای ساخت آلبوم این چنینی نرسیده بودم، عامل دوم هم این بود که این پروژه باید بر روی شعرهای فارسی ساخته می شد که بسیار برایم مشکل بود. انتخاب شعر پروسه ای بسیار سخت و حساس بود. باید شعرهایی انتخاب می شد که هم تاثیرگذار باشد و هم اینکه برای ساخت یک اثر با صدای دو خواننده همخوانی لازم را داشته باشد. مهیار علیزاده همچنان اعلام نمود که در ساخت این آلبوم از اشعار شاعران معاصر بزرگی همچون نیما یوشیج، احمد شاملو، دکتر شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی استفاده کرده است. به گفته های ایشان قسمتی از ضبط این ارکستر در کشور چک و قسمتی از آن در داخل ایران انجام شده و کاملا به صورت آنسامبل می باشد. این پروژه در ژانر موسیقی ارکسترال است و ساخت موسیقی و ضبط آن چیزی حدود یک سال به طول انجامیده است. همچنین بخش‌ های کُر این آلبوم، توسط گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو اجرا شده است.

این سومین همکاری علیرضا قربانی با مهیار علیزاده است. پیش از این در آلبوم های "حریق خزان"، "دخت پری وار" و همچنین موسیقی فیلم "پرده نشین" شاهد همکاری این دو بوده ایم. اما همایون شجریان برای نخستین بار است که با این آهنگساز همکاری مشترک دارد.

افسانه چشمهایت بیستمین اثر علیرضا قربانی و سی و هفتمین اثر همایون شجریان خواهد بود.

به هر حال، ما نیز مانند همه علاقه‌ مندان به موسیقی اصیل ایرانی منتظر انتشار این آلبوم هستیم. چیزی که مشخص است اثری متفاوت را شاهد خواهیم بود.

 

آموزش قدم به قدم ساز سه تار با مراجعه به این لینک

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما