فروشگاه

اخبار

اخبار

مصاحبه با مینا صابری پیرامون موضوع موسیقی کودک

  • انتشار1399/12/07
  • بازدید
مصاحبه با مینا صابری پیرامون موضوع موسیقی کودک

 

موسیقی کودک (اُرف)

موسیقی کودک یا اُرف واژه ایست که در یکی دو دهه گذشته کشورمان  نسبت به گذشته بسیار بیشتر شنیده شده و هر روزه نیز در صحبتهای بین والدین نقش پر رنگ تری را به خود می گیرد. باید بدانیم موسیقی کودک عبارت جدیدی نیست. ولی ورود رسمی آن به ایران و فراگیری آن بین خانواده ها به همین چند سال گذشته ختم می شود. موسیقی کودک به یک فرایند آموزشی در سنین مناسب یادگیری گفته می شود که طی آن، کودک با دنیای موسیقی و اصول اولیه و تئوریک آن آشنا می شود. این آشنایی در قالب برنامه هایی شاد و آموزنده و متناسب با سن کودک از طرف یک مربی در طول یک دوره آموزشی صورت می گیرد. هدف از این دوره، آشنایی زمینه ای کودک با روح و ساختار دنیای موسیقی است تا به وسیله آن ۱. کشف استعداد شود ۲. ساز مورد علاقه خود را با آگاهی انتخاب کند. امروزه که تعداد فرزندان در خانواده ها کمتر از گذشته است، این مقوله نقش جدی تری را در خانواده ها بر خود گرفته است. تا آنجا که موسیقی کودک تقریبا مثل دوره آمادگی پیش از دبستان؛ کم کم در حال تبدیل شدن به روندی روتین و جا افتاده می گردد.

 

مصاحبه با مینا صابری، مربی موسیقی کودک

وبسایت نت به نت باز هم به سراغ هنرمندی فعال در زمینه موسیقی رفته تا در گپ و گفتی شنیدنی، اطلاعات ارزشمندی را برای علاقه مندان به موسیقی به ارمغان بیاورد. این مصاحبه گفتگویی است صمیمانه و جذاب بین علی اقبال، موسس وبسایت نت به نت و سرکار خانم مینا صابری مدرس موسیقی و مربی موسیقی کودک که طی آن به سوالهای مهمی در زمینه موسیقی کودکان پرداخته می شود. سوالهایی از قبیل:

موسیقی کودک چیست؟

در دوره های موسیقی، کودک با چه سازهایی آشنا می شود؟

آیا مباحثی همچون سلفژ و تئوری موسیقی در این دوره ها تدریس می گردد؟

سن مناسب برای دوره موسیقی کودک در چند سالگی است؟

نقش مربی و خانواده تا چه اندازه برای موسیقی کودک موثر است؟

تاثیرات دوره موسیقی کودک در آینده فرزندان چیست؟

چرا طول دوره های آموزشی در آموزشگاهها متفاوت است؟

موسیقی چه تاثیری بر کودک می گذارد؟

پس از اتمام دوره، یادگیری چه سازی برای کودک مناسب تر است؟

 

و سوالهای دیگری که به همه آنها در این مصاحبه پاسخ داده می شود. خانم صابری با بیش از ده سال تجربه در زمینه آموزش موسیقی به کودکان، نکاتی بسیار مفید و قابل تامل را برای والدین بیان کرده اند، که شنیدن آن توسط شما پدر و مادر گرامی قطعا می تواند برای تصمیم گیری در مورد دنیای هنری فرزند دلبندتان یاریگر و مثمر ثمر باشد. لطفا لینک این مصاحبه را برای اقوام و آشنایانی که فرزند خردسال دارند بفرستید. شاید با برداشت نکته ای از دل آن، تاثیر شگرف و مثبتی در آینده آن کودک ایجاد شود.

 

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما