فروشگاه

مقالات

مقالات

راهنمای خرید بهترین مارک سه تار با قیمت مناسب

  • انتشار1400/05/31
  • بازدید
راهنمای خرید بهترین مارک سه تار با قیمت مناسب

 

ما به عنوان یکی از متولیان نشر هنر در دل شهر تاریخی کاشان، همواره کوشش خود را بر جلب رضایت هنرجویان موسیقی اصیل ایرانی متمرکز کرده ایم و خرسندیم از اینکه توانسته ایم با اعتماد سازی و تعاملی سازنده، زمینه سازی رشد پیوسته خود را مهیا کنیم.

اما بخش بزرگی از فعالیت وبسایت نت به نت، مختص به آموزش ساز اصیل سه تار می باشد. برای این منظور، بر خود واجب دیدیم تا به حوزه تهیه سه تار مرغوب و استاندارد برای هنرجویان این ساز ورود کنیم. شعار ما این است که هنرجو جز وقت گذاشتن برای یادگیری و تمرین سه تار، نباید هیچ دغدغه دیگری داشته باشد.

خرید یک سه تار خوب همواره بخش بزرگی از دغدغه های هنرجویان است. نه تنها تهیه سه تار خوب و استاندارد برای هنرجویان، بلکه آگاهی بخشی در این زمینه نیز جزء وظایف بدیهی ماست. تا به حال انبوهی از مقالات و فیلم های آموزشی برای خرید یک سه تار خوب را برای شما عزیزان تولید و در وبسایت نت به قرار داده ایم.

در این مقاله نیز قصد داریم این آگاهی بخشی را ادامه داده تا خدایی نکرده هیچ هنرجوی بی خبری در دام سودجویانی که در لباس فروشنده، هر سه تار بی کیفیتی را به عنوان ساز خوب می فرشند، گرفتار نشده و دچار ضرر مالی و روحی نگردد.

 

فروشگاه آنلاین نت به نت، سه تار را مستقیم از سازنده تهیه و در اختیار هنرجویان قرار می‌دهد.

 

چرا از فروشگاه نت به نت سه تار بخریم

وبسایت نت به نت در طول این سالها، اعتبار خود را از محصولات آموزشی به دست آورده است. تمام هم و غم ما بر این بوده که هنرجو به شکل اصولی و با کیفیت به یادگیری ساز سه تار بپردازد. در این رابطه هر کدام از مشکلات و در دل های هنرجویان را رصد کردیم و برای آن مقاله یا ویدیوی آموزشی ساخته ایم تا مشکلات احتمالی سایر هنرجویان نیز به وسیله آن رفع گردد.

ما هرگز نگفته ایم بیایید و از فروشگاه ما سه تار بخرید، بلکه این هنرجویان بوده اند که ما را وادار نمودند که در این زمینه هم ورود کنیم. دغدغه هنرجویانی که با آموزشهای ما کار می کنند، دغدغه ما نیز هست. بارها مشاهده کرده ایم که هنرجو سر خود و بدون هیچ تجربه قبلی بستر اینترنت را گردیده و از فلان سایتی که به اصطلاح معتبر هم هست سه تار خریده. این هنرجو بعد از مدتی به ما پیام داده و با ناراحتی گفته چرا ساز من آنگونه که باید باشد، نیست؟

جواب بسیار ساده است. آن فروشگاه اینترنتی که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به فروش می رساند، هیچ شناخت و درکی نسبت به روح هنر ندارد. هر تولیدی‌ای که سازی با قیمت دلخواه به آنها ارائه کند، می پذیرند و آن را به فروش می رسانند. در این مواقع خرید سه تار مثل خرید یک هندوانه سر بسته است. هنرجو خیلی باید خوش شانس باشد تا به شکلی اتفاقی یک ‌ساز خوب نصیبش گردد.

اما در فروشگاه نت به نت اینگونه نیست. محوریت فعالیت ما آموزشی است نه فروشگاهی. و چنانچه دقت کنید خواهید دید همیشه تعداد محدودی ساز به فروشگاه نت به نت تزریق می شود. ما نیز می توانیم به شکل فله ای محصول وارد فروشگاه آنلاین خود کنیم و بدون هیچ شناخت و بررسی تخصصی، قفسه های آن را پر نماییم. اما اینگونه اعتبار بخش آموزشی ما لطمه می خورد و اعتماد هنرجویان نسبت به ما خدشه دار می گردد. همانطور که تا به حال صد ها بار گفته ایم: بزرگ ترین سرمایه ما، اعتماد شماست.

 

خرید سه تار از فروشگاه نت به نت

 

چرا خرید سه تار از فروشگاه نت به نت، یک خرید مطمئن است

با ذکر سه دلیل به پاسخ اين موضوع میپردازیم:

۱- ضمانت اصل بودن مُهر سه تار

سازهای تقلبی به خاطر سود آوری زیادی که دارند، به وفور در بازار موسیقی یافت می شوند. سه تارهای بد کیفیتی که با جعل مهر یک برند سر شناس، اعتماد خریدار را جلب کرده و آن را به چند برابر قیمت به فروش می رسانند. اما فروشگاه نت به نت تمامی سه تارهای خود را از مستقیما از کارگاه سازنده تهیه کرده و در اختیار هنرجویان قرار می دهد.

 

سه تارهای تقلبی همیشه در کمین شماست!

 

۲- بررسی دقیق کیفیت سه تار

هر چند ما همه سه تارهای فروشگاه خود را بدون واسطه و مستقیما از کارگاه تولیدی تهیه می کنیم، اما بزرگترین اساتید سازنده سه تار هم شاید گاهی به خاطر پاره ای از علل، یک ساز ناکوک را تولید کنند. این امری طبیعی است. مثلا فلان سازگر از هر ده سه تاری که می سازد، شاید یکی از آنها دارای نقصی کوچک باشد که نوازندگی با آن را به چالش بکشد. به همین منظور تمامی سازهایی که تهیه می کنیم، از زیر ذره بین اساتید خبره عبور می دهیم و اگر کوچکترین نقصی در آنها وجود داشته باشد، بدون رودربایستی آن را به سازنده مرجوع می کنیم. البته همان ساز را هم می توانیم در فروشگاه قرار دهیم و قیمتش را به خاطر آن نقص سرشکن نماییم تا هر کس خواست ارزان تر بخرد. اما این کار را زیبنده هنر اصیل ایرانی نمیدانیم.

 

۳- فروش سه تار به صورت محدود:

اگر به فروشگاه آنلاین نت به نت نظری بیفکنید، در می یابید که فروش سه تار در این مجموعه به صورت محدود انجام می پذیرد. این فقط یک دلیل دارد و آن هم برای اینست که فرصت لازم برای بررسی و تایید کیفیت همه سازها را داشته باشیم تا خدایی نکرده یک وقت سه تار غیر استانداردی از دستمان در نرود و به هنرجو تحویل داده شود.

 

تغییرات دمایی و رطوبت دو عامل مؤثر در تخریب  بلند مدت بافت چوب هستند. حتما هنگام خرید سه تار، همراه آن هارد کیس خریداری کنید و ساز را در هاردکیس نگهداری کنید.

 

چند توصیه به خریداران ساز سه تار

دوستان عزیز! سه تار وسیله ای هنری و بسیار ظریف است. این ظرافت مراقبت ویژه ای را هم طلب می کند. حتما سه تار های خود را همراه با هاردکیس بخرید. تغییرات دما و رطوبت در بلند مدت، دو عامل مخرب برای چوب، مخصوصا جسم ظریفی همچون سه تار می باشد. هاردکیس یا جعبه سه تار اولا محیط ایزوله ای نسبت به نور، تغییرات و رطوبت فراهم می کند، ثانیا به عنوان ضربه گیر می تواند از هر گونه ضربه احتمالی بر ساز و شکستن، ترک برداشتن و یا خم شدن آن جلوگیری نماید. توصیه می کنیم هر وقت تمرین یا نوازندگی با سه تار تمام شد، آن را فورا در داخل هاردکیس قرار داده و در جایی مطمئن آویزان کنید.

 

20 نکته مهم که قبل از خرید سه تار باید بدانید

 

سه تار خود را دست کودکان نسپارید. یک لحظه غفلت از کودک می تواند سبب آسیب جدی و جبران ناپذیری بر ساز گردد.

توصیه بعدی اینست که اگر صرفا برای چشم و هم چشمی و یا دکوراسیون می خواهید سه تار بخرید، اصلا لازم نیست پول زیادی را خرج این کار کنید. سه تارهای مشقی و دکوری از لحاظ ظاهر هیچ تفاوتی با یک سه تار حرفه ای ندارند و برای این منظور می توانید از آنها استفاده نمایید.

ساز یک وسیله شخصی است. هیچ گاه آن را به کسی قرض ندهید. ما ایرانیان به خاطر خونگرمی و مهربانی اصولا نمی توانیم به درخواست های دیگران پاسخ منفی بدهیم. اما وقتی کسی به شما می گوید دو روز سه تار خود را به من قرض بده، درست همانند اینست که بگوید مسواک خود را به من قرض بده. پس بدون رودربایستی و خیلی محترمانه در برابر اینگونه درخواست ها بگویید نه!

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد و با کمک آن تجربه خوبی از خرید سه تار داشته باشید.

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما