فروشگاه

مقالات

مقالات

خرید مطمئن انواع سه تار اصیل ایرانی- فروشگاه نت به نت

  • انتشار1400/03/19
  • بازدید
خرید مطمئن انواع سه تار اصیل ایرانی- فروشگاه نت به نت

 

سه تار یکی از سازهای اصیل موسیقی کلاسیک ایرانی است، که توجه طیف وسیعی از علاقه مندان به آموزش یک ساز در ایران را به خود اختصاص داده است. این عمومیت به حدی فراگیر است، که تقاضای زیاد خرید سه تار بازار پر رونقی را در کشورمان به راه انداخته است. قابل تصور است که همچون سایر بازارهای مبتنی بر عرضه و تقاضا، همه نوع فروشنده ای با درجات مختلف عدل و انصاف در آن به فعالیت بپردازند. برخی کاملا با قناعت کار می کنند و به دنبال کسب روزی حلال، و برخی هم فقط به فکر منفعت طلبی و استفاده از نا آگاهی طرف تقاضا، یعنی مردم می باشند. از این رو اطلاع از نحوه خرید و فروش ساز سه تار و افزایش آگاهی عمومی در این زمینه باعث می گردد که هیچ هنرجویی به خاطر سودجویی و تحویل یک ساز نامرغوب، دچار دل زدگی نشود و دچار ضرر و زیان مالی و روحی نگردد. ما در این مقاله می خواهیم به همین مطلب بپردازیم. پس توصیه می کنیم که به دقت تمام نکاتی که در زیر ذکر می شود را مطالعه کرده تا دانش عمومی شما در زمینه خرید سه تار مناسب افزون گردد.

 

 

نکات مهم در خرید ساز سه تار با کیفیت

 

 

خرید سه تار

ساز سه تار از لحاظ نوع کاربری و کیفیت ساخت، اقسام گوناگونی دارد که هنرجویان و علاقه مندان به این ساز با ملاک های متفاوتی اقدام به خرید یکی از آنها می کنند. این ملاک ها می تواند از سلیقه هنرجو نشات گرفته و یا به قدرت مالی او برگردد. اما اگر ندانسته و بی خبر و فقط صرف اعتماد به فروشنده سازی خریداری شود، ممکن است آن ساز هیچ کدام از ملاک های مد نظر خریدار را نداشته باشد و در آینده و با شناخت بیشتر هنرجو، این مسئله بیشتر عیان گردد. لذا بهتر است ابتدا با انواع سه تار و دایره کاربرد آنها آشنا شویم.

 

خرید سه تار از فروشگاه نت به نت

 

سه تارهای دکوری

همان طور که از نامش مشخص است، ساز دکوری فقط برای دکوراسیون منازل، سفره خانه ها، خانه های تاریخی، دفاتر با دیزاین سنتی و... مورد استفاده است. در واقع این وسیله نه تنها سه تار نیست، بلکه ساز هم نیست. صرفا یک ابزار چوبی است که گهگاه از جلوه زیبای آن برای دیزاین سنتی مکان های مختلف استفاده می گردد. تمرکز اصلی در ساخت آن فقط بر پایه شکل ظاهری بوده تا شبیه به سه تار گردد و هیچ امکان نوازندگی با آن وجود ندارد. شاید هم اکنون در منزل خود شما نیز یکی از آنها به دیوار آویخته باشد.

 

ویژگی‌های یک سه تار خوب چیست؟

 

سه تارهای مشقی

این نوع سه تار نیز در اسم خود، معنای وجودی خود را یدک می کشد. سه تار مشقی که اشاره به مشق و تمرین دارد. در واقع کاربرد این سه تار در بیشتر در آموزشگاهها به چشم میخورد. با این نوع سازها نمی توان نوازندگی کرد. چرا که اصلا برای این کار خلق نشده اند. یعنی سازنده وقتی برای تراش دقیق و ریگلاژ حرفه ای و تنظیم آن صرف نکرده است؛ چرا که قرار است با آن فقط به انجام مشق و تکالیفی همچون تمرین های انگشت گذاری و مضراب زدن پرداخته شود. قیمت این نوع سازها بسیار ارزان است و گاهی هنرجویان نا آگاه، با این مبلغ ناچیز وسوسه شده و آن را به عنوان ساز اصلی خود خرید می کنند. همچنین کم نیستند فروشندگانی که یک ساز مشقی را به عنوان یک ساز خوب و استاندارد به افراد بی اطلاع می فروشند. خلاصه اینکه سازهای مشقی بنا به ماهیت خود از هیچیک از احساسات شیرینی نوازندگی پشتیبانی نمی کنند، چرا که هدف از ساخت آنها چیز دیگری است و هیچ روحی ندارند.

 

سه تارهای استاندارد

این دسته از سه تارها با رعایت استانداردهای نوازندگی در پروسه ساخت آن، برای نوازندگی مناسب هستند و غالبا ممهور به نام فرد یا کارگاه سازنده آن می باشند. اما باز هم خود این سه تار ها به سه دسته تقسیم میشوند:

 

سه تارهای مبتدی یا آماتور:

سازگر یا سازنده ساز برای تولید سازهای مبتدی، جمیع مصادیق مورد نیاز برای استاندارد بودن ساز را لحاظ می کند. یعنی این گونه سازها می بایست در تمام اجزای اصلی و جانبی خود از حداقل استانداردها برخوردار باشد. اما چرا نام مبتدی بر آن گذاشته اند؟ آیا فقط افراد مبتدی باید از این ساز استفاده کنند؟ در پاسخ باید بگوییم با توجه به قیمت مناسب این سه تارها که تهیه آن تقریبا برای همه اقشار جامعه ممکن است، بیشترین تولید سه تار در کشور به این دسته تعلق دارد. برای ساخت این نوع سه تار و به منظور کاهش هزینه ها، اصولا از متریال یا مواد اولیه عالی و ناب استفاده نمی گردد. بلکه با توجه به تقاضا، به حداقل های مورد نیاز بسنده می گردد. بنابر این سه تارهای آماتور یا مبتدی اصولا عمر محدودی دارند و به طور معمول ۴ یا ۵ سال نیازهای هنرجو را پوشش می دهند. افراد حرفه ای نیز می توانند با این نوع از سه تارها کار کنند، اما کسی که سالها وقت گذاشته تا یک نوازنده حرفه ای شود، مطمئنا دوست دارد ساز مورد استفاده او هم حرفه ای باشد. پس سازهای مبتدی برای هنرجویان مبتدی ساز مناسبی به حساب می آید. چرا که در ماههای ابتدایی یادگیری سه تار، هر نوع رفتاری را می توان با این سازها داشت و اصطلاحا می توان با آن کشتی گرفت و نگرانی چندانی بابت هزینه بالا و صدمات فیزیکی آن نداشت.

 

سه تارهای نیمه حرفه ای:

این دسته سه تارها از لحاظ کیفیت ساخت به نسبت سازهای مبتدی تکامل یافته ترند. هارمونی بین اجزا در آن توسط سازگر به خوبی لحاظ شده و در صورت مماشات با آن ، می تواند سالهای مدیدی را در رکاب هنرجو خوش نوازی کند.

 

سه تارهای حرفه ای:

دامنه این سه تارها از لحاظ جنس، کیفیت و قیمت بسیار وسیع است. سه تارهای حرفه ای توسط یک استاد سازگر چیره دست و با نهایت تلاش و دقت در زمینه سه فاکتور خوش صدایی، مقاومت و خوش دست بودن ساخته می شود. تمام اجزای اصلی و جانبی آن، از کاسه و صفحه و دسته گرفته تا پرده ها و خرک و شیطانک و گوشی ها از بهترین مواد اولیه ساخته می شود. یک سه تار حرفه ای مرگ ندارد و در طول زمان و نوازندگی با آن، بر ارزشش افزوده می گردد و به اصطلاح پخته تر می شود.

 

چه سه تاری برای شروع نوازندگی مناسب تر است؟

چنانچه هنرجو دغدغه و مشکل مالی نداشته باشد، از همان ابتدا می تواند یک سه تار حرفه ای بخرد و با خیال آسوده لذت داشتن یک ساز همیشگی را ببرد. اما گاه به دلیل توان محدود مالی می توان کار خود را با یک ساز مبتدی شروع کرده و با پایان عمر ساز، اقدام به خرید ساز بعدی در هر کدام از سه دسته فوق نماید.  سازهای مبتدی برای هدیه دادن نیز مناسبند. برای کودکان و نوجوانان نیز ساز مبتدی و یا نیمه حرفه ای توصیه می شود. چرا که نگهداری از ساز بخش مهمی از طول عمر ساز را گارانتی می کند و افراد کم سن و سال با توجه به تجربه نا کافی بهتر است با سازهای غیر حرفه ای کار خود را آغاز نمایند.

 

سه تارهای تقلبی، آفت نوازندگی

همانطور که گفتیم، سودجویان در هر بازار پر رونقی نفوذ کرده و سعی در سوء استفاده از بی تجربگی هنرجویان می کنند. بسیار دیده شده مهر یک استاد سازگر را جعل کرده و بر پیکر یک سه تار بی کیفیت درج می کنند و به عنوان ساز اصلی به دست مشتری می دهند.

 

سه تارهای تقلبی همیشه در کمین شماست

 

متاسفانه خیلی از هنرجویان در دام این سوداگران افتاده و با بازار گرمی آنها و قیمت نسبتا پایین اینگونه سازها اقدام به تهیه آن می کنند. پس از چندی که حقیقت بر آنها روشن شود، به شدت دل زده و دلسرد می شوند و این مسئله می تواند به خداحافظی آنها با دنیای آموزش سه تار منجر شود. لذا توصیه می کنیم هنرجویان بی تجربه در زمینه شناخت ساز، هیچگاه از جای نا مطمئن و به تنهایی اقدام به خرید ساز ننمایند.

 

 

شما می‌توانيد با اطمینان خاطر از فروشگاه آنلاین نت به نت ساز سه تار خریداری کنيد

 

 

خرید مطمئن انواع سه تار اصیل ایرانی در فروشگاه نت به نت

رسالت وبسایت نت به نت، آموزش مدون و حرفه ای سازهای ایرانی به علاقه مندان موسیقی می باشد. به موازات آموزشها، در فروشگاه آنلاین این وبسایت برای پوشش نیاز هنرجویان به خرید سه تار، همواره و به صورت محدود انواع سه تار تهیه شده و در فروشگاه آنلاین این وبسایت قرار می گیرد. از آنجا که این وبسایت آموزشی و فرهنگی اعتبار خود را در بخش آموزشی خود می داند؛ لذا وسواس بسیار زیادی برای ارائه سازهایی در خور شان و جایگاه هنرجویان به خرج می دهد. تمام هنرجویان سه تار می توانند سه تارهای ما را در فروشگاه رصد کرده و با اطمینان کامل اقدام به خرید ساز دلخواه خود نمایند. تمام سازها از فیلتر سختگیرانه اساتید مجرب در این زمینه گذر کرده و در قفسه های فروشگاه آنلاین نت به نت به هیچ وجه ساز مشقی، دکوری و تقلبی یافت نمی شود. سه تارهای فروشگاه نت به نت در هر دسته مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای موجود می باشد و رنج قیمت، صدا و تصاویر هر ساز در پنل مخصوص خود به وضوح قابل مشاهده است. ارسال کلیه سازها با پست اختصاصی تیباکس و به صورت کاملا رایگان انجام می پذیرد.
 

فروشگاه نت به نت

 

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما