فروشگاه

مقالات

مقالات

موسیقی و نقش آن در سلامت ذهن و جسم

  • انتشار1397/05/10
  • بازدید
موسیقی و نقش آن در سلامت ذهن و جسم

 

امروزه موسیقی نقش بسیار زیادی در درمان بیماریهایی چون افسردگی آلزایمر – بی خوابی – کاهش فشار خون و ..... پیدا کرده
عده ای از دانشمندان با تحقیقاتی به این نتیجه پی برده اند که موسیقی به سوخت و ساز بدن هم کمک میکند . افزایش انرژی بدن . کاهش و یا افزایش فشار خون . معمولا موسیقی های لایت یا کلاسیک تاثیر بیشتری دارند و باعث افزایش اندروفین در بدن میشوند
مغز انسان مرکزی برای دریافت موسیقی دارد . و این دقیقا همان قسمتی است که وظیفه یادگیری و کنترل احساسات را به عهده دارد وامروزه در بخش درمان های روانی و ذهنی بخش موسیقی تراپی کاربردهای فراوانی دارد .

 

نقش موسیقی در تقویت حافظه

موسیقی حتی در تقویت حافظه موثر است . و کودکانی که از ابتدا با موسیقی سر و کار داشته اند در درسهای خود هم موفق بوده اند . چون هارمونی ، ملودی و ریتم ساختار منظمی به ذهن آنها میده . البته موسیقی روی تمام سنین تاثیر مثبت دارد گفتیم کودکان چون ذهن آنها آماده تر است برای دریافت اطلاعات .
بد نیست بدانید ، با شنیدن موسیقی تمام وجود انسان به تلاطم در می آید . گاهی با یک قطعه موسیقی به آرامش میرسیم و گاهی عصبی و مضطرب میشویم . تناسب و نظم در ملودی های موسیقی یک ساختار منظمی به ذهن میدهد . و حتی بر روی گیاهان و گل ها هم تاثیر مثبت دارد . دو نوع گیاه شبیه به هم را با شرایط آب و هوای یکسان قرار دادند برای یکی از |آنها روزی یک ساعت موسیقی کلاسیک پخش کردند بعد از گذشت یک ماه مشاهده کردند آن گیاهی که با موسیقی رشد کرد پربارتر و سرسبزتر شده است . لذا از این جهت اگر در فضایی موسیقی پخش شود . چه شما گوش بدید چه گوش ندید موسیقی تاثیر خودش را میگذارد .

 

تهیه شده در وب سایت آموزش موسیقی نت به نت

نویسنده « علی اقبال »

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما